Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 136317 keer)

Offline Q_TALPA_E

• Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #300 Gepost op: 10-01-2022, 09:26:36 »
In Niet de mol vertelt Glen over de hints en aanwijzingen die hij (op internet?) voorbij ziet komen.

Hij moet hierom lachen: 'You don't know shit,' zegt hij.

Het zou leuk zijn als hij hier aan de maskerhint denkt.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #301 Gepost op: 10-01-2022, 09:59:47 »
Ik hoop het van harte, maar denk dat het aan de montage ligt. In de montage lijkt het alsof Hila, Everon en Thomas als 2de afklokten, aan de reacties bij de onthulling door Rik zijn het vooral Arno en Glen die juichen.
De montagevolgorde klopt wel, hoor. Als Hila, Everon en Thomas afklokken, hoor je Glen zeggen 'Wachten, wachten', en Thomas: 'Ja, wij zijn klaar'. In datzelfde shot juicht groep Fresia nog een beetje na, die zijn dus ook al klaar. De volgorde van afklokken is dus:

1. Fresia, Sahil, Laetitia, Welmoed - 11:21:48
2. Hila, Everon, Thomas - 11:21:56
3. Glen, Kim, Arno, Suzanne - 11:22:17

Arno wil blijkbaar de beste score hebben, vandaar dat hij 11:21:56 claimt. Maar dat is niet terecht.

OT: 21:56 is volgens mij niet nog een hint erbij naar Kim-Lian.

Offline Mimitje

• Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: 10-01-2022, 11:26:00 »
De neuzen zijn niet hetzelfde

Ik vind in deze vergelijking de ogen eigenlijk ook niet hetzelfde....

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 10-01-2022, 12:36:06 »
In de extra beelden wordt genoemd dat er een lichtpuntje in het oog achter het masker te zien is op het molgeld briefje van 1000. Ik denk dat we daarmee voorzichtig kunnen concluderen dat het maskerbeeld met de ogen van Kim dezelfde is als op het briefje van 1000 en dus al eerder dan vlak voor de live-stream gemaakt moet zijn om op het molgeld te printen. Misschien zijn de ogen wel iets beter te zien als je het geldbriefje tegen het licht houd?

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 10-01-2022, 13:32:56 »
Scherp, annebeestje! Kan het zijn dat Welmoed ook op het biljet van 500 euro iets ziet achter het oog van het masker (1:32 in de video)?

Offline BurningHorizons

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
« Reactie #305 Gepost op: 10-01-2022, 13:41:41 »
In de terugblik naar vorige week, die in de meest recente aflevering werd uitgezonden, hoor je Rik tijdens een shot van Kim Lian (vóór de opdracht (af)troeven) zeggen: "Het is aan jou om de Mol te ontmaskeren".

Hoe gaaf zou het zijn als we in de laatste aflevering zien dat hij deze opmerking al die tijd, letterlijk, bedoeld heeft en Kim Lian zichzelf ontmaskert op het bal in de laatste aflevering.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #306 Gepost op: 10-01-2022, 13:45:49 »
Als "we" de hint niet ontdekt hadden (en ik had 'm zelf niet ontdekt) dan was dat gaaf geweest ja. Nu lijkt het er allemaal erg dik bovenop te liggen, al was het me ontgaan dat dit zinnetje terugkwam in de terugblik die in aflevering 2 zat. (In aflevering 1 zit het ook gewoon, toen was het niet te missen.)

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #307 Gepost op: 10-01-2022, 13:52:28 »
In de extra beelden wordt genoemd dat er een lichtpuntje in het oog achter het masker te zien is op het molgeld briefje van 1000. Ik denk dat we daarmee voorzichtig kunnen concluderen dat het maskerbeeld met de ogen van Kim dezelfde is als op het briefje van 1000 en dus al eerder dan vlak voor de live-stream gemaakt moet zijn om op het molgeld te printen. Misschien zijn de ogen wel iets beter te zien als je het geldbriefje tegen het licht houd?

Ik dacht zelf ook al iets gezien te hebben op de afbeelding van 1000 euro in het topic Molgeld maar het is allemaal te onduidelijk om er iets van te kunnen maken.

In het extra beeldmateriaal zie ik voor het eerst een nerveuze Kim-Lian, ze leidt af door kruiswoordpuzzel te noemen en frummelt met haar tas en spullen op tafel. Tot nog toe vond ik haar zelfverzekerd en stoer maar dat was nu even helemaal weg.... Bij eerdere momenten waar  kandidaten op het geld keken had ik het gevoel dat Kim-Lian niet echt keek maar meer deed alsof.

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 10-01-2022, 15:53:10 »

Weer de nadruk op het geld en daardoor op de maskers, met het idee dat de mol achter het masker zou zitten.

Het zou mij niets verbazen als de ogen van Kim-Lian alleen zichtbaar waren op het geld bij de eerste opdracht, maar die hebben ze nu niet meer. Weg hint voor de deelnemers, denk ik. Maar wij hebben de ogen wel gezien.

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • Brilliant!
« Reactie #309 Gepost op: 10-01-2022, 16:37:55 »
Rick McCullough vond de Klaashint de allergrootste fout uit zijn carrière. Zoiets wilde hij nooit meer doen. Ik ga ervan uit dat dat nog steeds het geval is. Misschien wishful thinking, maar het gaat er bij mij niet in dat er nu dan toch weer zo geblunderd zou zijn. Geen hint, denk ik, puur gebaseerd op de uitspraken van Rick.
Toch heb ik het idee dat Rick, en de andere hintbedenkers door de jaren heen, ook gewoon niet zo goed in kunnen schatten hoe makkelijk te vinden een hint is. En eerlijk is eerlijk, dat is ook best moeilijk. Misschien dachten ze echt dat ze nu een dijk van een hint bedacht hadden die niemand ooit ging vinden. (Ik zelf doe het andersom altijd fout - als ik puzzels en escape rooms bedenk, geef ik altijd veel te cryptische hints, en ben ik steeds weer verbaasd dat niemand 't snapt...)

Eigenlijk zouden ze om dit te ondervangen de serie van tevoren moeten laten zien aan wat doorgewinterde molloten.  ::tandpastasmiley:: Ik kan me herinneren dat ze in een Vlaams seizoen waar je de mol vervormd hoorde spreken een audio-expert gevraagd hebben of-ie het stemgeluid kon reconstrueren. Als ze zoiets bij deze hint gedaan hadden, was het hopelijk al snel duidelijk geworden dat het met basale Photoshop-skills snel gepiept is.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #310 Gepost op: 10-01-2022, 16:41:49 »
Eigenlijk zouden ze om dit te ondervangen de serie van tevoren moeten laten zien aan wat doorgewinterde molloten.  ::tandpastasmiley:: Ik kan me herinneren dat ze in een Vlaams seizoen waar je de mol vervormd hoorde spreken een audio-expert gevraagd hebben of-ie het stemgeluid kon reconstrueren. Als ze zoiets bij deze hint gedaan hadden, was het hopelijk al snel duidelijk geworden dat het met basale Photoshop-skills snel gepiept is.
Haha, ik bied me gelijk aan als vrijwilliger, maar ik weet niet of dat het probleem zou oplossen. Er hoeft immers maar één iemand uit die drie miljoen te zijn die de hint ontdekt. Maar misschien dat Rat wel een vaste aanstelling kan krijgen :P

Op zich was het briljant geweest als we hem niet hadden ontdekt natuurlijk, maar hij het risico was - met de kennis van nu - gewoon te groot.
...óf niet!

Offline BurningHorizons

• Forumlid
  • Mole Mole Mole!!!
« Reactie #311 Gepost op: 10-01-2022, 16:46:48 »
Als "we" de hint niet ontdekt hadden (en ik had 'm zelf niet ontdekt) dan was dat gaaf geweest ja. Nu lijkt het er allemaal erg dik bovenop te liggen, al was het me ontgaan dat dit zinnetje terugkwam in de terugblik die in aflevering 2 zat. (In aflevering 1 zit het ook gewoon, toen was het niet te missen.)

Klopt klopt. Maar omdat het nu zo specifiek werd uitgelicht in aflevering 2 vond ik het opvallend :).

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #312 Gepost op: 10-01-2022, 17:59:53 »
Seizoen heet De Ontmaskering. Er zitten duidelijk ogen achter het eerste masker dat we te zien krijgen. We zijn molloten. 1 + 1 = 22 DUS we willen weten van wie de ogen zijn. Hulde voor degenen die mbv photoshop de ogen hebben ontmaskerd. Zo werkt het, en dat weet Rick dondersgoed.  'We don't know shit'.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 11-01-2022, 13:37:03 »
Rik zegt in het voorwoord van het molboekje: "Dit 22e seizoen belooft ongemeen spannend te worden... Ik heb het gevoel dat dit misschien wel het beste seizoen wordt van de afgelopen vijf jaar - maar dat oordeel laat ik graag aan jullie over".

Zou hij dit zeggen als de Mol al meer dan 4 maanden van tevoren bekend is?
Hij zou dit wat mij betreft wel kunnen zeggen als volksstammen onder de molloten en ook onder de kandidaten, in de val trappen dat de ogen van de Mol onder het masker zaten. Hebben de kamergenoten Laetitia en Welmoed samen naar dit topic zitten kijken, waar al vóór hun tweede test duidelijk was dat de ogen van Kim-Lian achter het masker zaten? Zij hebben namelijk beiden Kim-Lian genoemd als Mol.

Toch heb ik het idee dat Rick, en de andere hintbedenkers door de jaren heen, ook gewoon niet zo goed in kunnen schatten hoe makkelijk te vinden een hint is. En eerlijk is eerlijk, dat is ook best moeilijk.
Deze hint was heel makkelijk te ontdekken. Op het moment dat je ziet dat er ogen achter het masker zitten ga je natuurlijk kijken of deze matchen met kandidaat foto's. En de makers weten dit ook wel na 21 jaar.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2022, 13:42:40 door MartinJ »

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 11-01-2022, 14:40:23 »
Misschien is het hier al ergens genoemd, maar waarom zou de lol in een rood gewaad lopen? Is dit niet de afvaller en komt daarna de winnaar in groen gewaad naar beneden en daarna de mol?
En is het masker dat we in de leader zien steeds hetzelfde? Of zouden dit de afvallers zijn?

Offline Ronaldanius

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 11-01-2022, 19:17:14 »
maar waarom zou de lol in een rood gewaad lopen?
Misschien omdat ze van de rode toverdrank gedronken heeft.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 11-01-2022, 20:32:27 »
 ::bravo::

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #317 Gepost op: 11-01-2022, 20:52:30 »
Misschien is het hier al ergens genoemd, maar waarom zou de lol in een rood gewaad lopen? Is dit niet de afvaller en komt daarna de winnaar in groen gewaad naar beneden en daarna de mol?
En is het masker dat we in de leader zien steeds hetzelfde? Of zouden dit de afvallers zijn?

Mijn privetheorietje is dat degenen met een masker in de leader, tijdens de ontmaskering dus gast zijn op het gemaskerd bal...

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 11-01-2022, 20:59:36 »
Ja ik neig er ook naar het zo te zien!

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #319 Gepost op: 11-01-2022, 21:19:27 »
Mijn privetheorietje is dat degenen met een masker in de leader, tijdens de ontmaskering dus gast zijn op het gemaskerd bal...

Lijkt er inderdaad op dat het afvallers zijn. Al komt dat nog niet helemaal lekker uit. Volgens mij heb je dan enkel een masker voor Everon, Thomas, Glen, Suzanne, Laetitia, Welmoed en Arno. Fresia, Kim-Lian, Sahil en Hila hebben geen masker voor zich. Komt dus (nog) niet goed uit, tenzij we weer een finale van 4 hebben.