Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 136408 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #380 Gepost op: 16-01-2022, 00:23:40 »
Dat er een select gezelschap van dit forum in China deel was van een opdracht ( ::bravo::  ::trots:: ) zegt wel alles over hoe Rick dit forum serieus neemt. Misschien is dit forum -gelukkig!!- geen alombezochte site voor widm kijkend nl, zodra er werkelijk iets wordt ontdekt hier zijn er inmiddels talloze youtubers, influencers, twitteraars, online journalisten, commerciele tv stations om het op te pikken en breeduit te delen. Ik durf te stellen dat de kloosterhint anno 2022 tot veel meer algemene widm-onrust zou hebben geleid.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2022, 14:37:57 door Mollem »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #381 Gepost op: 16-01-2022, 00:35:28 »
is dit pure willekeur?
Ik vermoed gewoon een Stine-2 gevalletje. Gewoon puur amateurisme. Het ontbrak er nog maar net aan dat ze net zoals toen een persbericht uitbrachten met van "ja die ogen, ja we pakten gewoon een stel ogen, we bedoelden er niet de mol mee, blabla" net als toen met Stine. Dat persbericht maakte het ook alleen maar erger. Ik stapte toen in elk geval van Stine af.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #382 Gepost op: 16-01-2022, 00:37:04 »
Wat was er toen met Stine, precies aan de hand. Het enige wat ik toendertijd meekreeg was het schaakstuk op D1.

Ik zat toen al diep in de Simone-tunnel.  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #383 Gepost op: 16-01-2022, 00:40:13 »
Bij t maken van de test in afl 7 (geloof ik) stond bij vraag 20 ‘wie is de mol?’ De naam van Stine er niet meer bij terwijl ze er nog inzat

Ze hadden dus per ongeluk een fragment wat bij afl 8 had moeten zitten een afl te vroeg gemonteerd

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #384 Gepost op: 16-01-2022, 00:43:43 »
Die schaakhint is hier geband  :-[. Maar was wel echt!

Dat met Stine was gewoon een edit fout, een voorfilmpje waarin zij niet voorkwam, ergo dat zij exit zou gaan. Hetzelfde gebeurde ook met Dio, je zag gewoon in de edit dat hij exit zou gaan. Het invulveld op Rik's computer was slecht weggeedit. Ik was destijds degene die dat gevonden heeft.

Datzelfde denk ik nu ook met die maskerhint, ze wilden wel een hint, maar niet zo goed, te goed. Zoals al gezegd is konden ze met omkadering het veel beter maskeren. Gewoon ons weer onderschat. Or they just don't care.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #385 Gepost op: 16-01-2022, 00:47:32 »
Oh ja, dat wist ik dan weer wel, had natuurlijk voor mij weinig invloed aangezien ik een andere tunnel had.
Ik ga elke aflevering meer twijfelen over deze "Maskerhint"

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #386 Gepost op: 16-01-2022, 00:56:14 »
Striktgenomen was de maskerhint wel degelijk een hint. Namelijk, je kon door snel te achterhalen wiens ogen er achter het masker zaten al voor het programma begonnen was, weten wie een van de kandidaten was... ::vergroot::

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #387 Gepost op: 16-01-2022, 01:14:14 »
Niet echt Mollem, om erachter te komen had je de kandidatenfoto's nodig en die waren nog niet beschikbaar...

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #388 Gepost op: 16-01-2022, 10:49:38 »
Er zijn zoveel aanleidingen dat deze hint wel echt moet zijn:

- Voordat de livestream online kwam waren 2 van de 4 hints "oog in oog staan met de mol" (=> een verwijzing naar dat Kim-Lian haar ogen achter het masker staan) en "wilt je de mol nu al ontmaskeren?" (=> een verwijzing naar het seizoen van Jan Versteeg waar Jan achter de rug van de kandidaten liep. We konden nu al weten wie de mol was als je keek naar wie er achter het masker stond.)

- De hint staat op één (of meerdere) van de biljetten waar precies dezelfde soort maskers op staan als die van het masker met Kim-Lian haar ogen

- Kim-Lian die tijdens de pleidooi zegt: "..kijk in mijn ogen"

Precies dit. Daarnaast Rik die bij de eerste ontmoeting tegen iedereen zegt: "Houd je ogen en oren open". Het gemaskerde bal en de uitnodiging. Ogen en maskers zijn duidelijk onderdeel van het spel.

Als het een dwaalspoor is zou ik het 10x erger vinden. Er zitten wel kleine dwaalsporen in naar andere kandidaten zoal alle dobbelstenen op 1 of de voetbalverwijzingen maar dat heb je ieder jaar.

Ik heb de hint in eerste instantie voor kennisgeving aangenomen, eerst maar eens zien wat er in het spel gebeurt maar ook daar kom ik bij Kim-Lian als mol uit.  Ik houd nog wel een optie open naar Laetitia met eventuele verwijzingen naar cello en opera die pas duidelijk zichtbaar zijn bij  de ontmaskering zelf......

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #389 Gepost op: 16-01-2022, 11:21:48 »
- Het was echt niet zo makkelijk als kandidaat om te zien dat de ogen van Kim-Lian erachter zaten. Ja, er kwam iemand van ons achter maar dat was pas nadat we de persfoto's hadden gekregen bij de livestream. De kandidaten hebben die foto's niet gekregen en voor hun is het veel moeilijker om te zien. Zelfs een normale kijker zal dit niet zo snel spotten.
Het is voor de kandidaten zonder hulpmiddelen inderdaad bijna onmogelijk om deze hint te ontdekken, terwijl je het als productie er wel lekker in kunt wrijven dat ze de aanwijzingen letterlijk in hun handen hebben gehad.

Beetje vergelijkbaar met het handschrift van Jeroen.

Ondertussen hoop ik iedere week dat Kim-Lian afvalt en dat iemand van de productie inderdaad een complete brainfreeze heeft gehad.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline jokeJD

• Forumlid
« Reactie #390 Gepost op: 16-01-2022, 14:35:12 »
De kans lijkt me groot dat de kandidaten onderweg de maskerhint hebben meegekregen. De hint was snel ontdekt en verschillende kandidaten waren actief op socials tijdens de opname-periode. En ook hun vertrouwenspersonen moeten t toch wel hebben meegekregen?
Of de maskerhint klopt of niet (denk van wel), het moet een invloed gehad hebben op het spel. Dat is nóg een enorm risico wat je niet wil in het seizoen dat je voor het eerst live gaat tijdens de opnames. Dat de molloten de mol al vinden en de kandidaten dat meekrijgen.
Ik snap daarom echt niet waarom kims ogen te vinden zijn met kans het hele spel te verzieken, zèlfs als de hint niet klopt!!
Ik vraag me af of we ooit te horen krijgen wat de invloed op het spel is geweest van deze hint.

(Zo wacht ik ook nog op iemand die echt open vertelt wat er allemaal teweeg is gebracht  toen nikkie achterom keek. Zo summier wat daarover gedeeld is)

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #391 Gepost op: 16-01-2022, 14:40:14 »
Dus kijken we naar een collectief gescript toneelstukje?

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #392 Gepost op: 16-01-2022, 15:00:43 »
De kans lijkt me groot dat de kandidaten onderweg de maskerhint hebben meegekregen. De hint was snel ontdekt en verschillende kandidaten waren actief op socials tijdens de opname-periode. En ook hun vertrouwenspersonen moeten t toch wel hebben meegekregen?
Of de maskerhint klopt of niet (denk van wel), het moet een invloed gehad hebben op het spel. Dat is nóg een enorm risico wat je niet wil in het seizoen dat je voor het eerst live gaat tijdens de opnames. Dat de molloten de mol al vinden en de kandidaten dat meekrijgen.
Ik snap daarom echt niet waarom kims ogen te vinden zijn met kans het hele spel te verzieken, zèlfs als de hint niet klopt!!
Ik vraag me af of we ooit te horen krijgen wat de invloed op het spel is geweest van deze hint.

(Zo wacht ik ook nog op iemand die echt open vertelt wat er allemaal teweeg is gebracht  toen nikkie achterom keek. Zo summier wat daarover gedeeld is)

En dit is mijn voornaamste rede waarom ik niet volledig op deze hint kan varen. Kijk, hoe leuk of niet leuk deze hint ook is. Het is er eentje die nu eenmaal op het hakblok ligt. Maar als dit zo mocht zijn, dan zou de impact echt enorm zijn.

Daarnaast snap ik echt niet waarom mensen zo overdreven gefrustreerd reageren hierop, hou gewoon een open blik. Zolang we nog niet bij 5 maart zijn is er nog niks gebeurd met deze hint.  ;)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #393 Gepost op: 16-01-2022, 19:02:32 »
Met de beredenering 'er kijken toch miljoenen mensen, wat maakt het uit als er enkele tientallen molloten zijn die de mol al hebben gevonden'.

Ramon, het is niet alsof dit .com forum nou zo himmelhochjauzend is dat men aan ons denkt. De posts lopen elk seizoen terug. Who cares?

Dat de posts elk jaar teruglopen is feitelijk onjuist ::vergroot::. Dit is ook geen geval van "tientallen molloten weten het" want het is in alle mainstream media te vinden. Dit forum wordt ook al jaren gebruikt door andere kanalen om theorieën/hints te verspreiden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #394 Gepost op: 17-01-2022, 00:07:39 »
Lavezzi toont het biljet van -250 euro, zie het topic Molgeld. Het masker op dit minbiljet is een stockfoto van Getty Images, net als het masker waarachter de ogen van Kim-Lian zijn gezet. Het masker op -250 euro heeft echter standaard wél ogen achter het masker. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat er ogen op het minbiljet staan (dezelfde ogen als op het stockbeeld of de ogen van een WIDM-kandidaat).
« Laatst bewerkt op: 17-01-2022, 00:16:38 door Molzkovicz »

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #395 Gepost op: 17-01-2022, 00:35:08 »
Dat de posts elk jaar teruglopen is feitelijk onjuist ::vergroot::. Dit is ook geen geval van "tientallen molloten weten het" want het is in alle mainstream media te vinden. Dit forum wordt ook al jaren gebruikt door andere kanalen om theorieën/hints te verspreiden.

Zeer juist. Tot mijn verbijstering zag ik mijn eigen bericht zojuist terug in een licht hysterisch molfilmpje van een landelijke ochtendcourant.
Woosie down?

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #396 Gepost op: 17-01-2022, 10:25:49 »
Er zijn inmiddels 8 verschillende biljetten gespot. Zie topic molgeld. Biljetten van 10, 25, 50, 100, 250, 500, 1000 en -250 euro.

Er zijn er 10 nodig voor de mogelijkheid dat achter elk masker de ogen van een kandidaat te zien zijn, en die van de Mol nergens. Nog twee erbij, van -100 en -500 bijvoorbeeld. Zou leuk zijn!

Van een aanwijzing voor de kandidaten is denk ik geen sprake, die ogen zijn op een biljet en zonder stockfoto's niet te herkennen. Of ze nou allemaal dezelfde zijn of allemaal verschillend. En voor ons komen ze voorlopig niet goed genoeg in beeld.

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #397 Gepost op: 17-01-2022, 10:56:46 »
Bij Mollenstreken zijn drie rode biljetten te zien, Molest: van -100 euro, -250 euro en vermoedelijk nog een minbedrag.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #398 Gepost op: 17-01-2022, 11:50:53 »
Oh mooi, dan zijn er dus waarschijnlijk inderdaad 10 verschillende biljetten in omloop. Dat houdt de hoop op een alternatieve verklaring in leven! Zouden we nog wel wat beter zicht moeten krijgen op die andere maskers/ogen. Maar wie weet gunnen de makers ons binnenkort die blik. :)

Offline Jezet

• Forumlid
« Reactie #399 Gepost op: 17-01-2022, 13:05:47 »
11 kandidaten, 10 maskers op de biljetten, lijkt voor de hand liggen dat de mol niet op een biljet staat. De mol kiest dus als eerste een masker, namelijk het masker dat niet voor komt op de biljetten. Als we dat niet te zien krijgen, dan moeten we in ieder geval weten welke (stock)maskers op de biljetten staan.

Het leuke is wel dat de masker hint een hint kan zijn naar de maskers op de biljetten en dat je zo achter de mol kan komen.

Maar dat betekent ook dat als Kim op een biljet staat, zij niet de mol is, tenzij alle kandidaten op de biljetten staan en Kim het meest negatief.

Kortom afbeeldingen van biljetten sparen.
Ik boycot Rusland & Russische producten!