Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 136194 keer)

Offline Molest

• Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #500 Gepost op: 3-02-2022, 15:03:31 »
Zelf ben ik inmiddels een beetje af van de maskerhint, maar zal KL pas definitief afschrijven na een vet rood scherm van KL  ::rofl::.
Ik wil ook graag van mijn "ja" af, want ik heb nog een gezonde portie resttwijfel. (en dan gaat ie dus naar weet niet / geen mening :) ). En zo zullen er nog wel meer mensen zijn die hun mening in de tussentijd hebben herzien. Misschien is het tijd om de knop voor stem wijzigen aan te zetten?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #501 Gepost op: 3-02-2022, 15:10:41 »
Misschien is het tijd om de knop voor stem wijzigen aan te zetten?

Done.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #502 Gepost op: 3-02-2022, 16:00:03 »
Ik speel hier graag de ongelovige Thomas  ;)

Offline Q_TALPA_E

• Forumlid
« Reactie #503 Gepost op: 3-02-2022, 20:54:08 »
Anne-Marie Jung zet op dit moment een groen masker af in 'Secret Duets' op RTL. Wat een toeval...

Offline Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #504 Gepost op: 3-02-2022, 22:16:29 »
Ik snap dat als je in de Kim-tunnel er niets anders dan een hint kan zien, maar het vertroebelt je beoordelingsvermogen voor de afleveringen. De laatste jaren waren de hints spaarzaam en was de mol het beste te ontdekken door acties in de afleveringen. Een maskertje en de molloten zijn verworden to goedgelovige volgers. Wat zullen de makers gelachen hebben en nog steeds. Eindelijk hebben we die molloten te pakken. Ze kijken alleen nog maar de hints en als we die kandidaat dan extra verdacht in de montage zetten (zoals een Leonie of Charlotte), dan gaan zelfs die molloten van het forum mee met de rest van Nederland. Missie geslaagd. Sorry dat ik het zo beschrijf en ik wil er niemand mee kwetsen, maar zo voelt het echt voor mij.
Maar zou je zonder het masker ook Kim als mol aangewezen hebben? Of zou het iemand anders zijn geweest.

Of ik zonder deze hint een andere mol zou hebben gekozen: Lastig te zeggen. Ik heb Fresia en Everon nog altijd niet afgestreept, ik denk dat ik zonder deze hint nu Fresia als hoofdverdachte zou hebben.
Klinkt misschien vreemd, maar ik zit ook eigenlijk niet eens in een tunnel. Kim-Lian is dan wel mijn hoofdverdachte maar ik ben verre van zeker. Inderdaad vanwege de montage, ik ben het absoluut eens met dat het veel te obvious is. Het zou me enerzijds echt niet verbazen als ze voor de finale nog een rood scherm krijgt, maar anderzijds ook weer wel vanwege deze hint, ik heb er een dubbel gevoel bij.

Normaal gesproken kies ik mijn mol nooit uit op basis van hints, altijd op basis van montage, Omdat doorgaans 95% van de potentiële hints die voorbij komen uiteindelijk niets blijken te zijn en je naar mijn mening met montage veel meer kunt. Maar dit is er eentje van de buitencategorie, een bewust bewerkte foto met Kim-Lian er achter. Eentje die niet te vinden is door gewoon te kijken, maar eentje weggelegd voor de echte molloten die in de zomer op komen dagen bij de livestream en die ook weer volledig uit gaan pluizen. Een hint die ook elke aflevering sterker wordt, aangezien we richting aflevering 6 gaan en Kim er nog altijd in zit.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #505 Gepost op: 5-02-2022, 00:33:49 »
Zou het " gewone " kijkerspubliek weet hebben gehad, van het begin af aan, dat de maskerhint bestond? Of was Kim-Lian vanaf aflevering 1 favoriet als MOL omdat zij een veelbekeken programma presenteert en ook op ander gebied heel bekend is.
Ga er niet van uit dat "men" het forum leest en daar de vermoedens op baseert.
Als we de maskerhint even vergeten en sec naar het optreden van Kim-Lian kijken, is zij dan nog steeds zo verdacht? Denk het toch niet.
De makers weten dat men hier op het forum elke mm onder de loep legt en dat het niet lang zal duren voordat het bekend wordt dat de ogen van Kim-Lian achter het masker te zien zijn. Voor mij is het alleen al om die reden geen hint. ::jaja::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #506 Gepost op: 5-02-2022, 00:38:41 »
Done.

Bedankt! Van 'ja' ben ik toch nog naar 'nee' gegaan. Lekker eenduidig dus.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #507 Gepost op: 5-02-2022, 11:44:10 »
Niets tegen Kim-Lian, maar puur vanwege de maskerhint mag ze van mij vandaag rood kijgen. Dan kan die hint meteen de ijskast in.

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #508 Gepost op: 5-02-2022, 12:18:08 »
Ik denk dat dit soort hints bij de massa doorsijpelen via social media.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • Brilliant!
« Reactie #509 Gepost op: 5-02-2022, 12:59:02 »
Maar er zijn genoeg mensen die het toch niet meekrijgen. Ik heb de afgelopen tijd in verschillende gezelschappen - van mensen die zichzelf toch als grote molfans zien - routineus het woord 'maskerhint' laten vallen, en daar kwamen alleen maar lege blikken en verwarde reacties op.  ;D

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #510 Gepost op: 5-02-2022, 13:39:46 »
Ik ervaar juist het tegenovergestelde: iedereen in mijn omgeving weet van de maskerhint. En dat zijn gewone zaterdagavondkijkers.

Offline geennaam

• Forumlid
« Reactie #511 Gepost op: 5-02-2022, 15:38:02 »
Maar bij dat bal, daar staat Rik bij de deur in smoking. Ik zie hem niet zomaar veranderen in de rode mantel. Daar kan een presentatieklusje liggen voor Kim die net als op het Televizierringgala de winnaar verliezer en mol aankondigt. Dit zou kunnen als Kim niet tot de finalisten behoord, dat zij gevraagd is om dat klusje op zich te nemen. Ze was er op dat moment toch, want alle kandidaten bleven in Albanië of in het spel of in het afvallershotel. Dat bal kan ook nog een opdracht zijn; ontmasker de mol in jullie midden of zo. Want waarom waren er figuranten? Dat dient nog een doel.
Het kan natuurlijk net zo goed Hila zijn in plaats van Kim.

Dit zie ik inderdaad steeds meer voor me nu; ongeacht of ze de mol is of kandidaat, kan Kim Lian gevraagd worden dan de mol/ winnaar te “ ontmaskeren” . Zo is de cirkel rond, en is t een beetje n eerbetoon aan t 48e televisiegala, dat zij presenteerde en WIDM de gouden ring opleverde. Verklaart de hints nu naar 48 en goud.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #512 Gepost op: 5-02-2022, 19:33:03 »
Niets tegen Kim-Lian, maar puur vanwege de maskerhint mag ze van mij vandaag rood kijgen. Dan kan die hint meteen de ijskast in.
Eens, als zou ik het jammer vinden voor haar, maar dan zijn wij tenminste van die hint af.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #513 Gepost op: 5-02-2022, 21:33:46 »
Kim biechtte over Sahils grote bruine ogen, in de preview zegt en gebaart ze "I see you". Eerder biechtte ze al "in mijn ogen" en in haar pleidooi had ze het natuurlijk over "kijk in mijn ogen". Dit begint toch wel op een ogenhint te lijken die natuurlijk op de maskerhint kan slaan.

Offline Feodora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #514 Gepost op: 5-02-2022, 21:39:04 »
Volgens mij zij ze zelfa blauwe ogen, terwijl zijn ogen toch echt bruin zijn. Maar eens dat het er toch verdacht veel op begint te lijken.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #515 Gepost op: 5-02-2022, 21:41:02 »
Ik dacht ook dat ze bruin zei ::vergroot::, als het blauw was dan is het wel heel verdacht.

Offline scho0130

• Forumlid
« Reactie #516 Gepost op: 5-02-2022, 22:14:57 »
Dit forum is natuurlijk ook één grote tunnel.  :) Fanatieke puzzelaars. Altijd leuk om te zien. ::jaja:: Dan is er daarnaast het 'televisie-publiek'. Dat geen weet heeft van dit forum. En veelal op gevoel het programma bekijkt en daarmee de Mol probeert te vinden. ::trots:: En dan is er de rest van Nederland. Die rest is nog heel veel groter dan dit forum en het televisie-publiek bij elkaar. Bottom line: wees niet te boos als de maskerhint wél echt is.  ::hypocriet::  ::ohno:: Het is en blijft entertainment. Maar wel heel leuk. Ik vind het in elk geval elke keer weer knap hoe het programma gemaakt wordt, ik doe het ze niet na...  ::bravo::
Waarbij ik overigens ook zonder de maskerhint KL geacteerd over vind komen. Dat ze zich insmeert met modder is voor mij de bevestiging geweest dat zij de Mol is... ::)
En als ze het niet is....tsja, dan heb ik zoals elk jaar weer enorm veel lol gehad, vooral doordat ik zelf weer heerlijk in een tunnel gekropen ben... ::rofl::

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #517 Gepost op: 5-02-2022, 22:36:24 »
Volgens mij zij ze zelfa blauwe ogen, terwijl zijn ogen toch echt bruin zijn. Maar eens dat het er toch verdacht veel op begint te lijken.

Nee, ze had het over zijn 'grote bruine kijkers'.
Woosie down?

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #518 Gepost op: 5-02-2022, 23:56:49 »
Kim biechtte over Sahils grote bruine ogen, in de preview zegt en gebaart ze "I see you". Eerder biechtte ze al "in mijn ogen" en in haar pleidooi had ze het natuurlijk over "kijk in mijn ogen". Dit begint toch wel op een ogenhint te lijken die natuurlijk op de maskerhint kan slaan.

Ja, viel mij ook op. Vanmiddag keek ik wat executies terug en toen viel mij het volgende op. Er zit verschil in de oogmake-up.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #519 Gepost op: 6-02-2022, 15:24:13 »

In de vooruit blik van volgende week maakt Kim-Lian een kijk mij in de ogen gebaar ::vergroot::.