Het frustrerende aan dit soort hints vind ik dat de makers zich altijd kunnen verschuilen achter het adagium 'niets is wat het lijkt', omdat er altijd mensen zullen zijn die andere kandidaten verdenken in plaats van degene waar de hint naar wijst. Maar voor mij zijn de priesterhint, de kloosterhint en deze hint gewoon weggevers.
Ik zal voor mezelf spreken: ik heb het idee dat ik het spel en de makers inmiddels te goed ken om te kunnen twijfelen over of dit een hint is en ik vind het jammer dat ze mij en anderen daarin niet een stap voor zijn. Zeker omdat ik het vaak origineel en verrassend vind wie ze in een groep als mol aanwijzen, de laatste jaren bijvoorbeeld Klaas, Jan, Jeroen en m.i. hoort Kim-Lian daar ook bij. Dat ik en veel anderen Jan en Jeroen pas in een laat stadium doorhadden, is mede te danken aan een goede molkeuze en ik denk dat zonder hints Klaas en Kim-Lian mij op een gelijksoortige manier hadden kunnen verrassen.
Ik wil niet klagen of zeggen dat ik het allemaal zo goed weet. Ik wil vooral zeggen: stop nou eens echt met dit soort hints. Want die hoge boete die een kandidaat moet betalen als hij voortijdig uit de school klapt slaat nergens op als je als productie het geheim zelf al voortijdig hebt verraden.
(en als het geen hint naar de mol blijkt te zijn, eet ik met alle liefde mijn slippers op, die van Georgina en van iedereen die nog ergens een setje slippers heeft liggen.)