Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 136367 keer)

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #700 Gepost op: 17-02-2022, 16:54:02 »
Wel veel moeilijker dan de Priesterhint en de Kloosterhint, inderdaad, maar bijvoorbeeld lang niet zo moeilijk als de Klaas-geldhint. Voor mij staat het masker relatief dicht bij die eerste twee hints. In de categorie 'je moet ervan uitgaan dat de molloten dit vlak na de uitzending uitgevogeld hebben'.

Ik blijf erbij dat ze een andere foto van Kim-Lian hadden moeten kiezen. Dan was echt veel moeilijker geweest om het uit te vogelen. Nu was het ietsjes te makkelijk om erachter te komen ::schaam::.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #701 Gepost op: 17-02-2022, 17:04:03 »
Ik heb even de foto's aan het begin van het draadje bekeken. Die ogen lijken wel wat op die van Kim-Lian, maar kunnen volgens mij net zo goed van iemand anders zijn. Dus waar is nou het onomstotelijk bewijs?

Of anders gezegd: is het überhaupt wel een hint of is het een hint omdat velen er graag een hint in willen zien?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #702 Gepost op: 17-02-2022, 17:05:37 »
Vooralsnog hebben volgens mij alle afvallers aangegeven vooral Sahil te hebben verdacht in Niet de Mol, toch? Niet heel aandachtig gekeken to be honest, maar bij het moment van aankomen van Sahil zeiden ze dat iedereen er op hem uitgegaan is, toch?

Als ik het me goed herinner werd er bij binnenkomst van Sahil in het afvallershotel gezegd dat ze allemaal op hem zijn afgevallen. Ook Laetitia zegt tegen Sahil dat ze 3/4 op hem zat. We zien meerdere afleveringen niet wie haar verdachten zijn maar in aflevering 3 zegt ze het volgende:

Het lukt me gewoon niet om mijn ogen  ::rofl:: van Sahil af te halen. Het is niet slim om alleen op hem in te zetten..dus ik ga Kim nog een beetje meenemen. Maar voor mij is Sahil toch echt de Mol.

In aflevering 6 heeft ze haar vrijstelling ingezet omdat ze die aflevering te weinig gezien heeft in de opdrachten. ( teveel uit elkaar gespeeld zegt ze) Na het afvallen van Sahil moet ze een andere keuze maken en noemt ze Kim als mol. Uit haar testbiecht blijkt echter dat ze het niet zeker weet en zegt ze dat het spannend wordt.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2022, 17:07:50 door Moedermol »

Offline Tara01

• Forumlid
« Reactie #703 Gepost op: 17-02-2022, 17:36:55 »
Ik heb even de foto's aan het begin van het draadje bekeken. Die ogen lijken wel wat op die van Kim-Lian, maar kunnen volgens mij net zo goed van iemand anders zijn. Dus waar is nou het onomstotelijk bewijs?

Of anders gezegd: is het überhaupt wel een hint of is het een hint omdat velen er graag een hint in willen zien?

Precies dit blijft mij ook bezighouden!
« Laatst bewerkt op: 17-02-2022, 17:38:53 door Tara01 »

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #704 Gepost op: 17-02-2022, 17:43:38 »
Het zijn letterlijk haar ogen ::rofl::.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #705 Gepost op: 17-02-2022, 17:47:51 »
Het zijn letterlijk haar ogen ::rofl::.

Nou nee...  Ze lijken er weliswaar op, maar er zijn ook behoorlijk wat verschillen. Vandaar dat mijn vraag naar het onomstotelijk bewijs niet beantwoord wordt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #706 Gepost op: 17-02-2022, 18:13:53 »
Nou nee...  Ze lijken er weliswaar op, maar er zijn ook behoorlijk wat verschillen. Vandaar dat mijn vraag naar het onomstotelijk bewijs niet beantwoord wordt?

Heb er een GIF van gemaakt:

Overduidelijk Kim-Liam ;D. Het masker dat voor WIDM gebruikt is een gespiegelde versie van deze stockfoto. Het lijkt erop dat de redactie eerst de kandidaatsfoto achter het masker heeft geplakt en vervolgens het geheel hebben gespiegeld.

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #707 Gepost op: 17-02-2022, 21:09:46 »

Precies, dit! Er zijn allerlei foto’s en gifjes in de omloop, maar achter het masker dat te zien was bij die teaser en de live stream waren de ogen veel donkerder en nauwelijks te herkennen.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #708 Gepost op: 17-02-2022, 21:24:41 »
Dan pak je zelf ff die livestream masker foto.. gooi t licht omhoog en dan zie je t zelf

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #709 Gepost op: 17-02-2022, 21:28:36 »
Ja Nemi, dat is mijn punt: men wil zo graag dat het een hint is, dat men er heel veel aan gedaan heeft om er een hint van te maken. Ik zou Ricks mening hier achteraf wel eens over willen horen. Hij leest hier af en toe ook mee, dus hij heeft dit draadje vast wel gevonden.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #710 Gepost op: 17-02-2022, 21:30:37 »
Maar iemand die een beetje met Photoshop kan omgaan,  haalt dit er zo uit. Dat weten de makers ook.  Ze weten dat we niet dom zijn. Daarbij wordt Kim zo opzettelijk verdacht in beeld gebracht (haar modderbad klopte niet met wat we te zien kregen, dat ze eerder gedaan, wat ok te zien is in de aflevering), dat ik deck dat we richting Kim geduwd worden. Gezien wat het grote publiek denkt, is dat ook gelukt. Daarom hebben we ook redelijk veel verdachtmakingen richting Kim gezien in het begin. Allemaal om ons verder de Kimtunnel in te krijgen. Goed gelukt. Normaal gesproken vallen molloten hier niet voor (hoewel de Charlottetunnel vorig jaar toch behoorlijk druk was), maar dit jaar wel. Zo zie ik het tenminste.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #711 Gepost op: 17-02-2022, 21:30:46 »
men wil zo graag dat het een hint is

Lees het topic even terug en je merkt snel dat het omgekeerde waar is. ::rofl::

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #712 Gepost op: 17-02-2022, 21:32:13 »
 ::rofl::

Nog nooit van n hint zo hard gebaald als deze

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #713 Gepost op: 17-02-2022, 21:33:59 »
Dan pak je zelf ff die livestream masker foto.. gooi t licht omhoog en dan zie je t zelf

Maar zelfs als het absoluut Kim-Lian's ogen zijn, dan zegt dat nog niet dat ze 'dus' de Mol is. Alle kandidaten komen immers naar het gemaskerd bal voor de ontmaskering. De programmamakers kunnen toch gewoon een masker laten zien, ter illustratie? Wellicht heb ik het gemist hoor, maar ze hebben toch nergens gezegd: 'Dit is het masker van de Mol!' Zo wel, dan heb ik (en velen met mij) kennelijk zitten slapen. Dus please enlighten me: is er gezegd dat men het masker van de Mol toonde?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #714 Gepost op: 17-02-2022, 21:34:16 »
Echt hoor, als iets helemaal niet klopt wordt dat op dit forum zéér snel onderuit gehaald. Het klopt gewoon. Kim-Lian's ogen.

De enige discussie die we kunnen hebben is : is het een hint en zo ja is het een hint naar de mol of heeft het niets te betekenen.
Maar zelfs als het absoluut Kim-Lian's ogen zijn, dan zegt dat nog niet dat ze 'dus' de Mol is. Alle kandidaten komen immers naar het gemaskerd bal voor de ontmaskering. De programmamakers kunnen toch gewoon een masker laten zien, ter illustratie? Wellicht heb ik het gemist hoor, maar ze hebben toch nergens gezegd: 'Dit is het masker van de Mol!' Zo wel, dan heb ik (en velen met mij) kennelijk zitten slapen. Dus please enlighten me: is er gezegd dat men het masker van de Mol toonde?

Nee natuurlijk niet, stel je voor.  ::rofl::
Hier gaat het hele topic dus over. En de meningen zijn verdeeld.

« Laatst bewerkt op: 17-02-2022, 21:37:46 door tureluurs »

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #715 Gepost op: 17-02-2022, 21:36:34 »
Ja Nemi, dat is mijn punt: men wil zo graag dat het een hint is, dat men er heel veel aan gedaan heeft om er een hint van te maken. Ik zou Ricks mening hier achteraf wel eens over willen horen. Hij leest hier af en toe ook mee, dus hij heeft dit draadje vast wel gevonden.

Haha, ik gok dat ze dit draadje zeker wel meelezen. Hoewel de grootste lol er voor hun inmiddels misschien wel af is, veel van hetzelfde en steeds meer mensen die haast boos worden als je zegt dat je twijfelt of het wel echt haar ogen zijn.

Je hoeft niet eens goed te kunnen Photoshoppen om die ogen er zelf achter te plakken. Laatst was er ook iemand die Fresia’s foto achter het gouden masker had gephotoshopt om te kijken of het qua vorm een beetje overeen kwam. Leek ook net echt. Gelukkig gaf diegene zelf toe dat die foto er achter gephotoshopt was. Maar als je een beetje een overtuigende foto weet te shoppen met een goed verhaal erbij, lopen de schaapjes zo achter je aan. Hee: misschien was die schapen opdracht wel een hint hier naartoe  ::rofl::

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #716 Gepost op: 17-02-2022, 21:39:34 »

Het zijn haar ogen

Verder zijn alle voors en tegens al 30+ pagina’s lang besproken dus ik ga daar verder niet over in herhaling aangezien  het allemaal terug te lezen is hier. Ik heb niks meer toe te voegen wat niet al gezegd is

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #717 Gepost op: 17-02-2022, 21:39:46 »
Echt hoor, als iets helemaal niet klopt wordt dat op dit forum zéér snel onderuit gehaald. Het klopt gewoon. Kim-Lian's ogen.

De enige discussie die we kunnen hebben is : is het een hint en zo ja is het een hint naar de mol of heeft het niets te betekenen.

Ja oké, ik zie wel dat er behoorlijk wat gelijkenis is. Dus goeie kans dat het haar ogen zijn. Maar hoe wordt daar dan de link met de Mol mee gelegd? Dat masker is toch gewoon gebruikt voor het gemaskerd bal? En daar was Kim-Lian, net als alle andere kandidaten bij. Dus waar is dan het bewijs dat dit überhaupt een hint is?

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #718 Gepost op: 17-02-2022, 21:41:57 »
Het zijn haar ogen

Verder zijn alle voors en tegens al 30+ pagina’s lang besproken dus ik ga daar verder niet over in herhaling aangezien  het allemaal terug te lezen is hier. Ik heb niks meer toe te voegen wat niet al gezegd is

Oké, ik begrijp hieruit dat er dus heel veel gespeculeerd is, maar dat er geen bewijs is dat dit een hint is. Nu het erop lijkt dat er zaterdag toch een executie is, kan het wel eens heel erg spannend worden in menig huiskamer (ook bij mij hoor).

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #719 Gepost op: 17-02-2022, 21:44:53 »
Ja oké, ik zie wel dat er behoorlijk wat gelijkenis is. Dus goeie kans dat het haar ogen zijn. Maar hoe wordt daar dan de link met de Mol mee gelegd? Dat masker is toch gewoon gebruikt voor het gemaskerd bal? En daar was Kim-Lian, net als alle andere kandidaten bij. Dus waar is dan het bewijs dat dit überhaupt een hint is?

De ogen van Kim is eerder ontdekt dan de gemaskerd bal plaats vond.