Is dat ergens gezegd dan, dat het daar een hint naar was? De enige verklaring die ik voorbij heb zien komen, was dat het "vormgevingstechnisch" was.
Daarnaast was een hint naar de ogen op het molgeld helemaal niet nodig. In aflevering 1 is gezegd dat er een hint op het molgeld stond, daarmee waren de molloten hier ook wel losgegaan met speuren. En uiteindelijk was dat molgeld voor de kijker helemaal geen hint die we volledig hadden kunnen ontdekken, dus is een hint dat we daarop moesten letten totaal niet logisch.
Je hebt gelijk dat nergens gezegd is dat het een officiële hint was… ik heb de mogelijkheid dat alle kandidaten achter maskers tevoorschijn zouden komen vanaf het zien van de masker “hint” open gehouden en toen er geld opdook met de maskers de link gelegd dat kandidaten op plus geld zouden kunnen staan en de mol eventueel op min geld… die theorie bleek te kloppen. En was meer voor de kandidaten dan voor ons.
En ik heb de afbeelding dus zo geïnterpreteerd en niet als directe hint naar de mol. Waarmee er meer verklaringen waren dan toeval, een nep hint, of een te vroege echte hint.
Maar alleen de makers weten wat de echte bedoeling was. Of ze bewust of per ongeluk verwarring gezaaid hebben/ een aanwijzing geven hebben…
In aflevering 1 werd gerefereerd naar specifiek de biljetten van af(t)roeven, waar troeven op stond als hint naar de mol… er werd daar niet gezegd dat er ook aanwijzingen naar de kandidaten op stond.
En waarschijnlijk was dat ook voldoende geweest om mensen hier te laten speuren, want dat doen sommigen hier nou eenmaal graag… elke pixel uitvergroten en flink met licht en contrast spelen om afbeeldingen te analyseren.
En dan zijn we nu weer even opnieuw wakker geschud dat niets is wat het lijkt in dit spel… dat je alles bij elkaar kunt puzzelen en meerdere mogelijke aanwijzing en interpretaties daarbij naast elkaar kunt leggen om uiteindelijk de mol wel of niet te ontmaskeren…
Vergeet ook niet dat met het blote oog de ogen van KL niet eens echt goed te zien waren op de afbeelding… daarvoor is er eerst flink aan de knoppen gedraaid in photoshop.