Verre van zeker, maar ik blijf bij Fresia. Grootste twijfelpunten:
- Meldt zich als katapultschieter bij 'Net of net niet', maar als de opdracht start heeft ze haar plaats afgestaan aan Laetitia. Everon en Kim-Lian speelden hier een veel prominentere rol. Veel kandidaten leken hier een snipperdag te hebben genomen, maar van de Mol verwacht ik dat die hier meer in beeld is. En dat die zich niet zo makkelijk van zijn of haar positie laat afhalen. Het was dan wel weer een redelijk kansloze opdracht, waardoor de Mol niet veel hoefde te doen.
- Niemand verdenkt Fresia in de finale. Normaal gesproken een rode vlag. Als we naar eerdere seizoenen kijken, kan het eigenlijk niet anders dan dat Everon of Kim-Lian de Mol is.
Meer heb ik er eigenlijk niet. Degenen die op een andere Mol zitten, kunnen hier ongetwijfeld een enorme waslijst aan toevoegen. Dat ze het tijdens het maken van de lichtfoto's zo goed gedaan zou hebben, bijvoorbeeld.
Die mening deel ik niet, maar mijn punt is meer dat de meeste argumenten vanuit de Fresiatunnel (terecht of niet) relatief eenvoudig weggewuifd kunnen worden.
Everon zou de meest logische Mol zijn, gezien de verdenkingen tijdens het seizoen en in de finale. Heeft absoluut acties op zijn naam staan die Mols lijken. Maar uiteindelijk vind ik dat hij te weinig initiatief neemt en zich buitensporig vaak een spelpositie laat opdringen in plaats van die zelf te claimen. Dat gebeurde o.a. bij Prikactie, waar hij ook nog eens een paar gouden ballonnen lekprikte. Dat is toch wel dubbel onmols. Het kan een tactiek zijn ('de onzekere kandidaat'), maar ik vind dat wel een behoorlijk risico. Plus, hij heeft angst voor water. Dat bevestigde hij nog eens buiten WIDM om in 'Niet de Mol'. Lijkt me niet handig, in een seizoen met zoveel wateropdrachten.
Kim-Lian zou ik - net als de andere twee - een hele leuke Mol vinden. Maar ze heeft daar m.i. veel teveel geld voor verdiend en vooral veel mogelijkheden onbenut gelaten om geld
niet te verdienen of uit de pot te spelen.
TL;DR: Fresia is de Mol.