Groepsfoto
Fresia staat er weer als een soort voetballer in een elftal op. Ik zie het verborgen thema voetbal steeds terugkomen. Dus ik vermoed dat ze er daarom zo bijstaat.
Afleveringstitel 'Zwijgen'
Ik had de titel gemist, maar merkte zelf al op dat Fresia opvallend stil was deze aflevering. Ze zei niks aan de tafel. Ook niet toen de telefoon afging... Ik vond dat héél vreemd! Was ze niet helemaal lekker ofzo? Moet de regie haar wat onopvallend in beeld brengen, zodat ze wat minder verdacht wordt? Ik begreep het eigenlijk niet, omdat ze juist aangaf heel druk en aanwezig te zijn. Na afloop zag ik de titel 'zwijgen' en snapte ik hem gelijk...
"Spreken is zilver en zwijgen is... goud!" En wat moest er kapot geprikt worden bij de ballonnenopdracht? De gouden ballon. De kandidaten kunnen zo ook de mol ontmaskeren. Goed kijken en luisteren, hè?
2.1 Lopende bandwerk
- Fresia zit in de goede groep, namelijk de laatste. Daar kan je de boel nog verstieren. 'Binnen en buiten bereik' verwijst trouwen weer naar voetbal, waar je natuurlijk vrij en aanspeelbaar moet zijn.
- Fresia doet vrijwel niks goed. Graait een beetje in de bak met rode balletjes. Ja, ze probeert het pingpongballetje redelijk goed te gooien. Ze gooit er (waarschijnlijk) eentje raak voor maar 10 euro! Haha! Juist bij deze opdracht is verreweg het meeste geld te verdienen. Er zitten balletjes van 500, 250 en 150 euro bij, terwijl je met een taart opeten maar 100 euro verdient. Met pingpongballen gooien begint ze en is ze steeds mee bezig zoveel mogelijk te verknallen. En dat lukt prima.
- Weer zie je voorwerpen, die verwijzen naar voetbal: sokken, fles water en balletjes. Een taart met 'mol' en groene balletjes... Ook een hint naar Fresia? Denk het wel!
2.2 Ballonnen prikken
- Het gesprek in de auto gaat over het samen optrekken van Fresia en Everon. Dat had ik al eerder opgemerkt. Later zien we een foto van een meisje en een jongen. Ook Rik refereert aan Fresia en Everon als een bondje.
- Fresia wil niet de laatste zijn. Ze gaat de tweede ronde. En dat is prima, want dan weten en zien anderen niet dat je de gouden ballon kapot prikt. Volgens mij is haar dat niet gelukt. Als je goed kijkt, dan gaat ze met haar prikpunt wel steeds naar de gouden ballonnen toe, maar zit ze steeds net erachter. Ook zie ik haar een teleurgestelde reactie geven aan het einde van de autorit (net nadat ze de laatste ballon kon kapot prikken). Een soort "shit". Het kapot prikken is niet gelukt...
- Ze heeft geen idee wat ze aan rode en groene ballonnen heeft kapot geprikt. Nee, je hebt je alleen gefocust op de gouden ballonnen!
- Ze klapt wel wat matjes en traag. Ze is echt niet enthousiast over de golden boys. Bij het geld klapt ze echt veel te laat. Alert blijven, Fresia.
2.3 Foto-opdracht
- Fresia heeft blijkbaar aangegeven dat ze "edit", want Glenn zet haar bij de lichtgroep (lichttechniek van Milli). Dat is best een goede plek, want daar kan ze de geldfactor bepalen. Goed gespeeld, hoor!
- Fresia doet het hier best goed. Welmoed moet een lok haar hebben. Een rond gezicht met drie haren aan elke kant, kunnen alle vrouwen zijn. Laetitia en Glen hebben allebei met muziek te maken, die kan wel misgaan. Er zijn zeven van de acht geraden en dat is niet best voor een mol.
- Hoezo zegt Rik "linksboven, eh rechtsboven moet ik zeggen". Dat klopt toch niet???
- Bij de elementen wordt ook "de snor" genoemd. Dat verwijst naar Johan Derksen, de voetbalanalist, want die heeft dit als bijnaam. Het is tevens een verwijzing naar het verborgen thema voetbal.
Test en executie
- Je ziet geiten (op gras) in beeld. Welke voetballer heeft deze bijnaam? Juist, Messi! Goat, greatest of all time. De geit dus. Hij won verschillende keren 'de gouden ballon/bal'. :-)
- Fresia blijft op Sahil zitten. Die Sahil kan ver komen in het spel. Fresia wordt niet genoemd door de kandidaten. Sahil wel, door Glen die deze aflevering afvalt.
Alle seinen staan bij mij nog steeds op groen, dat Fresia de mol van Wie is de Mol seizoen 2022 is!