Wel zielig voor Thomas die al onzeker is van zichzelf en zich alles zo aantrekt. Ben benieuwd naar zijn reactie bij de evaluatie. En dan heeft ie ook nog met die vloerkleden lopen sjouwen die Everon bij hem inleverde, over inpakken gesproken…
Mijn tactiek zou het ook niet zijn hoor. Het gaat nét wat verder dan de opdrachten saboteren, daar zou ik persoonlijk veel te soft voor zijn.
Maar als deelnemende kandidaat moet je er wel rekening mee houden dat het kan gebeuren dat je door de mol wordt gemanipuleerd.
Maar we hebben het vaker gezien: bij bv Kees en Jeroen. Maar ook wel bij Milouska; waarvan de tactiek (nietsbegrijpende, onzekere kandidaat spelen) juist wat tegen haar leek te keren. Als mol moet je dat natuurlijk wel vol kunnen houden.
Ik denk toch ook dat Thomas het kan hebben van Everon. Op het laatst begon hij Everon te verdenken, misschien wel juist door Vakbondje. Thomas is volgens mij sterker en slimmer dan hoe hij af en toe wordt neergezet in de montage.
Bij Ellie Lust vind ik het lastiger; vooral omdat ze ook vriendschappelijk contact had met Jeroen en hij heeft haar nogal voor de bus gegooid. Dat is nogal tricky voor een mol en die grens (hoever je gaat) is lastig te zien. Mijn inschatting is dat Thomas dit gedrag van Everon niet zo heeft ervaren; achteraf misschien (als het klopt dat Everon de mol is
) als een grote mollenstreek in een mooi avontuur. Bij Thomas lijkt het spelplezier toch te overheersen, dat vind ik mooi aan hem.
@Nemi, Thomas zegt hier meteen (en terecht, vind ik, na: "Ik zit op jou, Thomas!"): "Zo bereik je dat ik voor mezelf ga." (in mijn eigen bewoording)
Door 1500 te pakken ga je eigenlijk voor de groep. Als kandidaat heb je daar eigenlijk weinig aan. Ik zou ook voor de jokers (of een eigen vrijstelling) kiezen als iemand aangeeft dat hij/zij mij niet vertrouwt. De keuze van Thomas vind ik eigenlijk heel logisch hier.