Voor mij is het inmiddels de verzameling aan vreemde zaken waardoor ik op Everon zit.
Niet dat ze allemaal naar hem wijzen, maar het is elke keer hij die er betrokken bij is of kan zijn:
- hij is de enige kandidaat van wie we niet horen of hij door de mol bij troeven of aftroeven is ingedeeld
- de niet getoonde afgeschoten levens tijdens het lasergamen
- de verwisselde schilderijen bij huis(ont)houd die wel op de website te zien ws, maar niet in de aflevering
- de niet werkende porto bij het zwanenmeer
- het kortere haar van Everon tijdens de biecht bij opdracht 3 in aflevering 5, dat vervolgens begin aflevering 6 weer langer is (mag ik dat potje ook hebben )
- stand van de pot is begin aflevering 6 € 100 lager dan aan het einde van aflevering 5
Mooi lijstje!
Deze laatste twee punten waren mij niet opgevallen, maar vind ik ook verdacht.
Sorry als dit al genoemd is maar ik heb het uit de Trust Nobody podcast: Er is nog nooit in beeld geweest wat Everon invult bij de test
Ook een goede!
Ja, die uitspraak spookt ook door mijn hoofd.
Everon schuift bij mij ook iedere keer in beeld maar als ik dan e.e.a. terugkijk ben ik niet overtuigd. Bij beste mol ooit verwacht ik toch ook goede molacties en posities.
Bij 'beste mol ooit' legt Everon (als inderdaad blijkt dat hij de mol is natuurlijk, ik denk het wel) zichzelf wel heel veel druk op. Ik heb vooral wat vraagtekens bij afl. 2 (met name de ballonnen) en afl. 6 (coördinator-functie, zonder dat hij echt de leiding nam, het leek er vooral op dat de mensen op de jetski's hun eigen plan trokken; dat is niet handig als je de mol bent). 'Beste mol' weet ik niet, maar ik laat me graag verrassen in de laatste aflevering.
Voor zover ik het zie, krijg ik een beetje de indruk dat hij heeft gekozen voor de Jeroen-aanpak. Vertrouwen winnen, niet vies van wat manipulatie en de goeie jongen uithangen (maar ondertussen...)
Bij Everon krijg ik vooral de indruk dat we heel veel niet zien. Er gebeuren rare dingen met Everon in de buurt, maar je ziet niet precies wát. Behalve dan dat hij als fanatiekeling en 'sterke beer' niet eens zo gek veel geld binnenbrengt (bijvoorbeeld niet in staat is om te katapulten in afl. 3, daar waar het bij Arno veel makkelijker lijkt te gaan).
Als je in een andere tunnel zit, leest dit misschien als een slecht pleidooi.
Bij Fresia en Kim-Lian zie ik zeker molse dingen. Maar ook bij hen zie ik tegen-punten. Net als bij Everon het geval is. Ik rond alles maar een beetje af naar beneden en kom dan toch telkens bij hem uit als hoofdverdachte.