Wie de mol is: het sjouwen met beelden is niet gelukt als molactie.
Bij de jetski's lijkt het erop dat de kandidaten buiten de mol om zijn gaan werken.
Als coordinator op de boot had je een aantal kandidaten naar een boot kunnen sturen waar net even ervoor dezelfde boei is opgehangen. Everon had als mol hier meer mee moeten doen.
En bij huisonthouden is het volgens mij vooral Arno die de verschillen onthoudt. Everon benoemt ze, maar het was Arno teveel opgevallen als Everon verkeerde dingen had gezegd. Denk ik.
De truck van de mol is om er voor te zorgen dat anderen (de groepen waarmee je in contact staat of je mede-kandidaat) de schuld te geven van miscommunicatie of het niet zien van de juiste details. Everon vertraagd, maar lijkt geen fouten te maken.
Heel opvallend vind ik Everon bij Vakbondje; het was (als kandidaat) nergens voor nodig om Thomas zo uit de tent te lokken.
Als mol wil je geen geld, beste garantie, beide een vrijstelling of een vrijstelling voor je tegenstander. Dit was erg geacteerd (maar dat zou een bewuste actie kunnen zijn).
Bij de foto-opdracht lijkt vooral Everon de fout in te gaan, al is Kim-Lian hier ook enigszins verdacht.
Het is de truc om anderen de fouten te laten maken, zelf als mol kun je max. 2 details op een foto verknallen anders val je te veel op. Je kan ook op je mede kandidaten vertrouwen dat ze er weinig van gaan bakken.
Het afdalen op de kop (al is Fresia hier net zo verdacht) en vooral de jokers bij Fresia toebedelen bij op-de-kop ipv geld. Tuurlijk gaat fanatieke Fresia op de kop afdalen. Duo Kim-Lian en Hila hadden hier wel geld binnengehaald.
Is lang weg bij 'Waar rook is...', zegt dat hij alle kistjes heeft opengemaakt, maar niks gevonden en komt met niks terug. Hier was meer te halen voor de kandidaten, denk ik?
Als je als mol alleen overblijft, liggen er kansen. Zelf je kistje niet vinden is te weinig. De groep die erna komt, vind nog 3 kistjes. Dat had in deze situatie niet gemogen, die kistjes hadden het raam uit gemoeten.
De ketting verbreken: Fresia gooide alles goed; bij Everon zie je het niet, maar hoezo gaat dat fout en wordt uitgerekend bij Everon de keten verbroken? En waarom kan Sahil Everon hier niet vinden?
1 persoon uit de keten halen is genoeg, vandaar kettingreactie. De mol wil niet vast blijven zitten zoals Ron Boshardt. Sorry.
De step: hij vindt alleen een stuur dacht ik? Laat Kim-Lian graven op verkeerde plekken.
De mol kan hier van alles hebben gedaan. Maar het zou een mol-actie kunnen zijn. Mooiere molactie, de metaaldetector voor ieder wissewasje af laten gaan (is misschien gebeurt).
Lijkt bij 9.1 niet al het geld mee te nemen en lijkt bij 9.3 de beslissende foto te verduisteren (-1000)
De betere mol actie bij 9.1 is zorgen dat een andere kandidaat te weinig geld vind in plaats van zelf met te weinig aan komen zetten. Ook hier weer, buiten het zicht van de anderen had je kunnen mollen, Kim lijkt 3 kloppende bedragen te vinden.
Bij 9.2 had hij kunnen zien dat er verkeerde artikelen in het karretje zaten en het karretje met ook goede artikelen laten staan en Kim de schuld geven dat ze hem verkeerde artikelen wilde laten afrekenen. De vuilniszakken bij de kassa laten rollen zou wel een heeeele mooie zijn.
Bij 9.3 is niet duidelijk wie de beslissende foto verduisterd. Feit is dat Everon hem van de lijn plukt, maar of hij de foto heeft weggemoffeld is nog maar de vraag. Hij is in ieder geval niet sturend om naar de verkeerde persoon te gaan.
En verder is er nog meer; zie ook het overzicht van o.a. Talpavenator (denk op de vorige pagina of daarvoor?) Edit: pagina 28 van dit topic. Heinz heeft ook een mooi overzicht gemaakt van de finalisten, vind ik.
Alle lof voor Heinz en de Talpavenator .
Bij Aftroeven vergeet de groep spontaan het eerste kistje te openen, wie gaat er terug om het kistje alsnog te openen? Everon. Het geld met de aanwijzingen wordt verzameld door Kim en Fresia, niet door Everon.
Bij het fort vind Everon als eerste een zwaard, hij had kunnen wachten en zo meer tijd verliezen. Als ze het fort ingaan, laat hij de anderen bepalen waar hij gaat zoeken.
Hij had bij de beelden zijn monnikskapspier kunnen verrekken (maar wie de mol ook is, die heeft hier echt gefaald).
Everon heeft heel veel kansen laten liggen om beter te mollen. Ik zie eigenlijk geen opdrachten die door Everon 100% mislukt zijn. Misschien is Sahil toch de mol en heeft ie halverwege gedacht, deze groep kan makkelijk zonder een mol, ik ga naar het zwembad.
Ander puntje, je zit in de finale met twee kandidaten die 100% op jou zitten, dan ga bij 9.1 als eerste naar binnen en trek het hele huis leeg. Moeten ze jou maar niet als eerste laten gaan. Bij 9.2 wat nu, goede artikelen, 0 in de pot door mij. In de supermarkt de pot ook nog even verliezen, weg 14.000,-. In deze situatie als Rob te keer gaan. Bij de laatste opdracht sturen op -1000. Hij heeft niets meer te verliezen, geen medelijden, je bent de mol, geen softie.