Heel verhaal getypt, verkeerde knop geraakt en tekst weg
Dus alsnog maar iets korter.
Hoewel ik de hint ook niet geheel kan wegdenken, denk ik anders ook op KL uit te komen.
- Pleidooi is een raar verhaal. Ze zegt uiteindelijk niets op te schrijven maar uit haar hart te spreken maar er volgt een nogal vreemd verhaal. Opvallend is dat in haar biecht ze exact hetzelfde vertelt als in haar pleidooi, het lijkt toch een ingestudeerd en niet zo spontaan als ze beweert. Verder is ze het grootste deel van de stream niet te zien. Tien kandidaten zitten in beeld, zij valt er naast. We zien af en toe haar voet wiebelen. Vreemd, het camerawerk is altijd heel erg goed.
- Op het kampeerterrein rent ze van de groep weg, wijst naar een tent die het verste weg lijkt te staan en roept 'ik ga daar slapen!'. Redelijke tijd verder zit de groep weer bij elkaar. Iedereen heeft groepjes gevormd en tenten uitgezocht maar zij zou dat niet hebben gemerkt? Vind het ook vreemd hoe er gereageerd wordt. Thomas zegt dat de indeling al gemaakt is maar op een manier alsof dat haar natuurlijk ook wel duidelijk is. Er volgt van niemand ook maar een teken van medeleven dat zij alleen overblijft, er wordt wat gelachen en dat is dat (en het zijn echt geen vervelende mensen). Het blijkt de volgende dag dat de groep heeft gewaakt dat niemand naar de klok zou sluipen. Maar als de mol met iemand in een tent slaapt, is het risico dat de mol wegsluipt niet zo groot. Tenzij de mol alleen ligt natuurlijk.
- Als Fresia bij het lasergamen zegt dat KL geld achter heeft gehouden de eerste dag, reageert KL wel erg fel. Iets feller dan normaal denk ik, grof gebekter. Nog opvallender is dat niemand er gek van op lijkt te kijken. Alsof iedereen wel vermoed dat KL degene is die geld achter gehouden heeft.
- Iedereen lijkt haar te verdenken of mee te nemen in de verdenkingen. Maar we horen nauwelijks waarom ze zo verdacht is. Is er iets mis gegaan of heeft KL zich per ongeluk in het begin in de kijker gespeeld? Wellicht is opgevallen dat ze een briefje van 100 achterover heeft gedrukt of is er iets anders gebeurd waardoor ze erg is opgevallen.
- Zelf kom ik ook op KL uit omdat anderen wel eens nepmolacties laten zien maar er hele goede dingen tegenover staan. Zoals Arno die de voet van Hila gedetailleerd goed legt, een punt in de foto uitgekozen door de mol. Fresia en Thomas die het tekenen met licht eigenlijk fantastisch uitvoeren. KL is de enige die weinig inbrengt, weinig echt goed doet, nergens een echte kandidaten actie laat zien. Aan Everon gaan hangen was volgens mij niet zo nuttig als gedacht lijkt te worden. Er komt een toevalstreffer uit. Welmoed kiest blijkbaar voor het geld en krijgt de credits, beaamd het bovendien ook. We zien KL knikken maar daar s zoveel geknipt en geplakt, we zien volgens mij echt niet waarop KL knikt. Denk toch aan een gevalletje botte pech voor de mol.
Dacht overigens dat Welmoed erg op KL zat en ver zou komen. Maar ze is de derde aflevering ineens meer gaan spreiden dan er voor. Denk dat ze er daarom waarschijnlijk uit ging.