Dan geef ik het gewoon toe dat ik fout zat, maar ik ben benieuwd hoe de Kimtunnelaars zouden reageren als hun tunnel uiteindelijk instort. Geven jullie dan ook toe dat het er wel te dik bovenop lag en dat ze extra verdacht is gemaakt door de edit, mede omdat ze de finale gaat halen.
Ik zou reageren zoals ik reageerde toen Milouska, Jon, Kim, A-M, Margriet, Jan, Merel, Renée onthuld werden als mol. De verdenkers feliciteren.
Persoonlijk vind ik het na 22 seizoenen wel eens verfrissend om een reversed psychology toe te passen. Too obvious dus ze is het niet maar niets is wat het lijkt en soms is iets wat het lijkt dus ze is het toch.
Natuurlijk kan zij de opvolger van Roderick, Anniek, Sanne, Liesbeth, Rik, Stine/Simone/Olcay, Rocky zijn. Ik heb juist wel genoten toen we een in your face mol hadden zoals met seizoen 5. Mag het eens dat je als kijker een keer voor aflevering 10 de mol mollen streken ziet uithalen? Waarom moet dat kapot ge-edit worden zodat verliezend en winnend finalist de bliksemafleiders zijn?
Met een who dunnit vind ik het juist niet je van het om de belangrijkste moves en hints naar de mol achter te houden tot een ontknoping terwijl we in de afleveringen geen spoor naar de mol krijgen. En je kunt discussiëren of het jouw voorkeur verdiend om aflevering op aflevering zo met je neus op de feiten gedrukt te worden als kijker. Wat valt er dan nog te speuren als kijker?
Niet veel nee. Tegelijkertijd raffelen ze de hints altijd af in een ontknoping: en oh ze staan online. Ik kijk naar voorkennis, hints + mol positie. Niet naar follow the money, idealiter zou de mol X doen, deelnemer doet dit niet dus kan niet de mol zijn. Of de makers zouden dit nooit doen dus deelnemer is de mol niet.
Ik zie bij KL nog genoeg hints, voorkennis, gekke dingen waarom ik haar op 1 houd. Maar ik vlak Fresia niet uit. Zij kan prima de 'fanatieke kandidaat' als dekmantel hebben en ondertussen weinig bijdragen aan de pot. Dus volgens klassieke follow the money moet je bij haar uit komen. En ik ga niet in een Everon/Fresia/Thomas topic negatief reageren op de kandidaat zelf. Eerst maar zien die ontknoping en de ontmaskering van de mol. Tot die tijd laat elk kandidaattopic lekker tunnelen.