We weten inderdaad niet of de zwarte doeken het derde verschil waren en of Kim-Lian bewust witte doeken meenam. Ze kon echter ook niet weten met welke objecten Everon en Laetitia zouden komen. Stel dat Laetitia wel een bijbel had gevonden?
Ik denk ook dat het derde verschil “de rozenkrans” is.
Viel mij op dat Kim-Lian bij deze opdracht daar onmiddellijk voor kruisje een rozenkransje koopt, dat ze daarna ostentatief aan haar hand draagt tijdens het niet herkennen van haar Zweedse vlag foto.
Ze eigent zich ook het zoeken naar de doeken toe, en brengt “witte “doeken mee en ontkent dat er een bijbel op de foto stond, en tekent de afbeelding van Maria op het wit blad.
Rozenkrans bidden is trouwens
10 weesgegroetjes + 1 Onze Vader = 11 !
Het mysterie van 11 kandidaten ipv 10 kandidaten.
Bij Huis(ont)houden, haar lievelingopdracht, wijst ze ook dadelijk naar de witte rozenkrans die fout hangt, dacht ik (ik zou dit nog moeten nakijken).
En in haar biecht naar doet schilderij met de “witte rozen”
En ze wijst ook op de religieuze afbeeldingen, waar er eentje ontbreekt.
En dan hebben we nog rare kerstboom in de zomer…
Waarom zoveel nadruk op religie?
De belangrijkste gekende persoon in Albanië is “Moeder Theresa” er is in oktober (18 de of 19de) een nationale feestdag voor haar.
De nationale luchthaven in Tirana is naar haar vernoemd, en er staat ook een standbeeld in Tirana voor haar.
Misschien iets voor de nutteloze hints, moet het allemaal nog zelf eens nakijken.
Maar voor het fotomuseum van Marubi staat er ook een Moeder Theresa standbeeld.
Enfin, leuke weetjes alleszins