Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 51949 keer)

Offline rubes

• Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #340 Gepost op: 23-02-2022, 12:51:05 »
Mooie analyse. Wat me ook opvalt is dat behalve Hila niemand Fresia zegt te verdenken. Hila noemde haar bij de test in aflevering 3 (samen met Thomas) en in 4 als haar voornaamste verdachte (met een klein beetje Sahil). In de test van aflevering 5 zegt ze dat ze Everon en Laetitia niet verdenkt, maar we horen niet wie ze wel verdenkt. Grote kans dat ze nog steeds op Fresia zat, maar dat dit bewust uit de montage is gelaten om de mogelijke reden van haar rode scherm te verhullen. Mogelijk geldt dat ook voor Arno, die voor hij afvalt zegt dat hij Fresia niet vertrouwt, maar we zien niet op wie hij de test heeft ingevuld.

Of dat wij Fresia afstrepen omdat Arno en hila op haar zaten.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #341 Gepost op: 23-02-2022, 13:55:16 »
Ik plaats weer even dit bericht van JeroenR en waarom we dit jaar niet mogen weten wat Fresia en Kim hadden ingevuld:

Maar hieruit blijkt toch dat de testvraag uitsluitsel geeft?
Ofwel Fresia's testvraag kan alleen maar richting Everon wijzen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 23-02-2022, 14:11:56 »
Fresia en Kim zitten gewoon op Everon... we moeten het niet moeilijker maken dat dat het is.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #343 Gepost op: 23-02-2022, 14:21:45 »

Ik wacht verstandig nog even een paar dagen af ::rofl::.

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #344 Gepost op: 23-02-2022, 15:05:15 »
Fresia en Kim zitten gewoon op Everon... we moeten het niet moeilijker maken dat dat het is.
En dus kan Kim in dat geval de mol niet zijn, want dan had Fresia een rood scherm moeten krijgen in plaats van Thomas.

Hooguit kan Fresia de mol zijn, maar omdat Hila er naar alle waarschijnlijkheid op Fresia uitvloog, is die kans kleiner dan dat Everon de mol is.

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #345 Gepost op: 23-02-2022, 16:01:05 »
En dus kan Kim in dat geval de mol niet zijn, want dan had Fresia een rood scherm moeten krijgen in plaats van Thomas.

Hooguit kan Fresia de mol zijn, maar omdat Hila er naar alle waarschijnlijkheid op Fresia uitvloog, is die kans kleiner dan dat Everon de mol is.

Hila ging erop uit door Thomas en Sahil. Dat heeft ze gezegd bij wie is niet de mol.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 23-02-2022, 16:11:40 »
Citaat

Als het mogelijk is de volgende afvaller te bepalen omdat ze een testscherm uit een verkeerde aflevering laten zien... Dan geloof ik er niets van, dat dat heel accuraat is allemaal en zeker niet dat we er een sluitende redenering van kunnen maken. Het enige dat we zeker weten, is dat er bij die test geknipt en geplakt wordt en niet altijd op basis van hoe het echt zit. Hetzelfde geldt voor biechten achteraf.

Hetzelfde geldt van Thomas. We weten niet zeker wat die gedaan heeft. Alles wat hij erover zegt is voor of na de test, maar zeker niet tijdens. Ik neem het allemaal met een korrel zout.

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #347 Gepost op: 23-02-2022, 16:26:20 »
Hila ging erop uit door Thomas en Sahil. Dat heeft ze gezegd bij wie is niet de mol.
Ik heb het teruggekeken en haar afvallersdagboek gelezen, maar ze zegt hier niets over.

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #348 Gepost op: 23-02-2022, 18:21:05 »
Ik heb het teruggekeken en haar afvallersdagboek gelezen, maar ze zegt hier niets over.

Hila zegt het in niet de mol  bij sahil en Thomas aflevering en niet in aflevering van Hila zelf bij afvallers hotel.

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #349 Gepost op: 23-02-2022, 19:21:33 »
Aan iedereen die zegt "persoon x kan niet de mol zijn, want anders was kandidaat y niet afgevallen": daarbij ga je uit van de aanname dat persoon y daadwerkelijk ook alle vragen goed heeft.

Uiteraard, als iemand zegt all-in te gaan en we het antwoord zien van vraag 20 (en er ook naar vanuit gaan dat met die beelden niet óók nog gesjoemeld wordt), dan mag je inderdaad aannemen dat dat ook de persoon is op wie persoon x all-in is gegaan.

Betekent dit echter dat die persoon dan 20 vragen correct heeft ingevuld op die persoon? Zeker niet.

(Wat ik zelf overigens niet weet: komen de persoonlijke weetjes (huisdieren, schoenmaat, huisnummer, noem maar op) pas bij de finale-test, of komen die eerder ook al tussendoor? Dat zou namelijk de kans op foute antwoorden alleen maar vergroten. Volgens mij echter pas bij de finale.)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #350 Gepost op: 23-02-2022, 19:26:42 »
Ook al tussendoor volgens mij maar het is wel gek dat we die bijna nooit zien. Het blijft toch een beetje geheimzinnig die test. (Bij de Mol België laten ze in de laatste aflevering vaak mooi zien wie er waarom op welk moment afviel, bij WIDM houden ze dat een stuk vager.)

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: 23-02-2022, 19:28:41 »
Als dat inderdaad zo is, dan kunnen we zeker geen enkele conclusie trekken uit de verdenkingen en het afvallen van warhoofd Thomas!

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #352 Gepost op: 23-02-2022, 19:44:03 »
We kregen ook al de vraag welk sterrenbeeld de mol heeft, en ik denk in een vorig seizoen ( 2020?) ook al een vraag met wie de mol zich vergelijkt of wie die graag zou zijn (zanger, politicus, ...). Dat zijn toch de vragen uit de vragenlijst die ze vooraf moeten invullen? Ik denk dat die er sporadisch tussen worden gezet.

Online Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #353 Gepost op: 23-02-2022, 20:37:12 »
Als dat inderdaad zo is, dan kunnen we zeker geen enkele conclusie trekken uit de verdenkingen en het afvallen van warhoofd Thomas!

Klopt en  behalve de persoonlijke vragen, de vragen over wat de mol gegeten heeft of wat er precies in de opdracht gebeurde telt ook de tijd mee. Als je de test even goed maakt als een medekandidaat maar je bent langzamer dan krijg je rood. Laetitia verdacht Kim maar kreeg 2 strafminuten.

Thomas heeft 6 afleveringen lang ingevuld dat de mol een man was en verdacht hoofdzakelijk Sahil, Glen,Arno.  Na het afvallen van Glen neemt hij Kim-Lian mee maar zet 2 afleveringen achter elkaar jokers in. (Die  van aflevering 3 is hij kwijt door de ZV). Na het afvallen van Arno blijft hij Sahil en Kim-Lian verdenken. Dat is ook duidelijk in aflevering 6 op de duikbootbasis. In de test gaat hij dan 50/50. In de aflevering dat hij afvalt twijfelt hij ineens over Everon en ook dat is overduidelijk te zien in de aflevering. En die twijfel blijkt ook bij de test.

De tijdstraf voor Laetitia (en wellicht heeft ze in het vuur van het spel ook niet alles meegekregen van de opdracht  ze had al geen goed gevoel over de test) kan haar de kop gekost hebben. Thomas twijfelde tussen Kim-Lian en Everon en heeft daardoor de test het slechts gemaakt.

Hier kun je dus niet zomaar de conclusie trekken dat Kim-Lian de mol niet kan zijn.

Offline Jezet

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 24-02-2022, 09:39:45 »
Aan iedereen die zegt "persoon x kan niet de mol zijn, want anders was kandidaat y niet afgevallen": daarbij ga je uit van de aanname dat persoon y daadwerkelijk ook alle vragen goed heeft.

Uiteraard, als iemand zegt all-in te gaan en we het antwoord zien van vraag 20 (en er ook naar vanuit gaan dat met die beelden niet óók nog gesjoemeld wordt), dan mag je inderdaad aannemen dat dat ook de persoon is op wie persoon x all-in is gegaan.

Betekent dit echter dat die persoon dan 20 vragen correct heeft ingevuld op die persoon? Zeker niet.

(Wat ik zelf overigens niet weet: komen de persoonlijke weetjes (huisdieren, schoenmaat, huisnummer, noem maar op) pas bij de finale-test, of komen die eerder ook al tussendoor? Dat zou namelijk de kans op foute antwoorden alleen maar vergroten. Volgens mij echter pas bij de finale.)
In het begin gaan volgens mij alle vragen over de opdrachten, zou niet eerlijk zijn als de kandidaten elkaar nog niet kennen. Maar je mag van de kandidaten wel verwachten dat ze kennis nemen wie in welke groep zat, wat er gedaan werd bij het ontbijt, wie waar stond op de groepsfoto etcetera.
Welmoed was deze keer een duidelijk voorbeeld van een kandidaat die goed spreidde op 3/4 kandidaten en waarschijnlijk ook de mol, maar kennelijk de vragen net verkeerd invulde.
Ik denk dat de persoonlijke vragen pas gekomen zijn na het zwanenmeer. Er is vaak een opdracht ergens in het midden waar men prive dingen van elkaar te weten komt.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #355 Gepost op: 24-02-2022, 09:43:12 »
Klopt en  behalve de persoonlijke vragen, de vragen over wat de mol gegeten heeft of wat er precies in de opdracht gebeurde telt ook de tijd mee. Als je de test even goed maakt als een medekandidaat maar je bent langzamer dan krijg je rood. Laetitia verdacht Kim maar kreeg 2 strafminuten.

Thomas heeft 6 afleveringen lang ingevuld dat de mol een man was en verdacht hoofdzakelijk Sahil, Glen,Arno.  Na het afvallen van Glen neemt hij Kim-Lian mee maar zet 2 afleveringen achter elkaar jokers in. (Die  van aflevering 3 is hij kwijt door de ZV). Na het afvallen van Arno blijft hij Sahil en Kim-Lian verdenken. Dat is ook duidelijk in aflevering 6 op de duikbootbasis. In de test gaat hij dan 50/50. In de aflevering dat hij afvalt twijfelt hij ineens over Everon en ook dat is overduidelijk te zien in de aflevering. En die twijfel blijkt ook bij de test.

De tijdstraf voor Laetitia (en wellicht heeft ze in het vuur van het spel ook niet alles meegekregen van de opdracht  ze had al geen goed gevoel over de test) kan haar de kop gekost hebben. Thomas twijfelde tussen Kim-Lian en Everon en heeft daardoor de test het slechts gemaakt.

Hier kun je dus niet zomaar de conclusie trekken dat Kim-Lian de mol niet kan zijn.

Maar hoe kan Fresia dan de hele tijd door zijn?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Jezet

• Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 24-02-2022, 10:10:08 »

Sahil heeft in de duikbootbasisaflevering (mooi scrabble-woord) getwijfeld tussen Kim en Thomas, dat is duidelijk. Fresia zat op Everon en kan eigenlijk niet geswitched zijn omdat ze niets met de anderen gedaan heeft. Als Kim dus de mol is, kan het niet anders zijn dan dat Fresia die aflevering af had moeten vallen. Alleen als Fresia ook dan al op Kim zat, dan kan Sahil afgevallen zijn met een deels juiste verdenking. Maar als Fresia niet op Kim zat, dan kan ze nooit per ongeluk voldoende vragen goed gehad hebben. Mijn conclusie de mol was in het fort.

De vraag is echter wie wat heeft meegekregen over de masker-hint. Duidelijk dat Kim wel heeft meegekregen.

Van Kim is al lange tijd zeer duidelijk dat ze op Everon zit, het moet volgens mij wel heel vreemd zijn als Everon niet de mol is en Kim er steeds met een tunnelvisie doorheen fietst. Blijft voor mij toch nog de onzekerheid dat ik Fresia niet vertrouw in haar biechten en de combinatie met de maskerhint en alle oog/masker verwijzingen van Kim voor de TV-kijkers. Dit gezegd hebbende, ik vertrouw Fresia niet, de mol is ook niet te vertrouwen. Kortom, zelf ben ik er nog niet uit, voor mijn gevoel mist er cruciale informatie.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Online Marimol

• Forumlid
« Reactie #357 Gepost op: 24-02-2022, 10:33:32 »
Fresia verdacht de eerste 3 afleveringen Sahil en Glen. In aflevering 4 horen we niet wie ze verdenkt maar vult ze een testvraag in op Everon. Het lijkt erop dat ze hier Everon begon te verdenken. Mogelijk is ze na Huis(ont)houden van Sahil afgestapt omdat hij wel erg over de top aan het mollen was en hij noemde een bedrag bij luidsprekers. Bovendien sliep ze bij Sahil op de kamer.

Fresia zoekt vervolgens  Everon dan ook op in de opdrachten. In afl. 5 noemt ze Everon maar spreidt nog op 2 en zet een joker in. Afl.6 noemt ze Everon. De laatste 2 afleveringen weten we niet waarop ze de test heeft ingevuld. Ze maakt geen test omdat ze een vrijstelling inzet en in aflevering 8 noemt ze geen hoofdverdachte. We zien wel in de opdrachten dat ze nu bij Kim in de buurt blijft en ook in het gesprekje tussen de overgebleven 4 kandidaten is te zien dat ze quasi mee lacht maar ondertussen Kim in de gaten houdt.

Uiteraard is het allemaal montage en die kan nu nog alle kanten op door in het midden te laten wie de verdachten van Kim en Fresia zijn in deze laatste test. Conclusies trekken lijkt me voorbarig.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #358 Gepost op: 24-02-2022, 11:00:02 »
1) We zien wel in de opdrachten dat ze nu bij Kim in de buurt blijft en
2) ook in het gesprekje tussen de overgebleven 4 kandidaten is te zien dat ze quasi mee lacht maar ondertussen Kim in de gaten houdt.

Dat zien "we" helemaal niet.
1) Bij heftig kiezen de dames samen intuïtief hetzelfde pad, namelijk hoog, omdat ze denken daar iets leuks of voordeel te behalen.

2) Dat zie ik niet. hooguit montage, ze kijkt gewoon naar Thomas als Thomas aan het woord is. etc. Ze houdt ook vaak haar hoofd scheef om beter te horen.

Bij Carpet Diem gaan ze samen kleden halen.
Voor de rest zijn het allemaal individuele opdrachten.

Online Marimol

• Forumlid
« Reactie #359 Gepost op: 24-02-2022, 11:27:23 »
Het was mij bij aflevering 4 al opgevallen maar kijk met de kennis van nu de executie van aflevering 4 maar eens terug.(Uiteraard is dit interpretatie)

De vier kandidaten die (voor de kijker) rechts naast Kim zitten reageren allemaal op elkaar. Vooral de interactie tussen Fresia, Sahil en Laetitia is opvallend. Volgens mij hebben ze hier alle drie Kim al in het vizier en dat weten ze van elkaar. Everon verdenkt Kim hier ook duidelijk maar lijkt niet in het groepje F,S en L te zitten.

Kim krijgt als eerste haar scherm en zie de blik van Fresia. Daarna de gezichten  van alle vier als het scherm van Kim groen is. Fresia zucht opgelucht. Fresia is gespannen als ze zelf aan de beurt is, krijgt een geruststellende blik van Sahil na haar groene scherm. Vervolgens ziet Sahil zijn scherm en hij knipoogt naar Fresia als het groen is. Daarna krijgt Laetitia groen en ook zij knipoogt.