De openingsmuziek uit de serie
Loki van aflevering 1 blijft me bezighouden.
De hoofdpersoon is Loki, god van list en bedrog. Het thema is tijdreizen. In de serie heeft de
Time Variance Authority (TVA) de taak om tijdlijnen zuiver te houden. Dit doen ze door actief te zoeken naar
variants: personen die afwijken van hun voorbestemde tijdlijn. Deze varianten worden vervolgens gearresteerd en kaltgestellt. Ik heb eens gekeken of er kandidaten zijn die aan dit profiel voldoen en kwam het volgende tegen:
- Op de officiële website worden alle voorstelfilmpjes van de kandidaten muzikaal ondersteund met het nummer The Alkenny People van Bear McCreary uit de serie See. Bij alle filmpjes start de muziek exact op hetzelfde moment, met een soort hoorngeschal, behalve bij Laetitia. Bij haar filmpje start het hoorngeschal later.
- Aan het einde van de leader zien we altijd een groepsfoto van de resterende kandidaten. Dan volgt steevast een korte 'flits' en zien we de groepsfoto nogmaals. Wat opvalt is dat Laetitia op de foto's van zowel aflevering 1 als 2 een andere pose aanneemt. Op 1A kijkt ze recht in de camera, op 1B zien we haar schuin van voren. Op 2A Kijkt ze recht in de camera, op 2B hangt haar rechterarm veel meer achter haar lichaam en heeft ze haar kin omhoog, waardoor ze er wat hooghartiger uitziet. Toegegeven, ook Glens gezicht is een klein beetje anders als je 1A en 1B met elkaar vergelijkt. Maar op 2A en 2B ziet hij er hetzelfde uit. Bij Laetitia lijkt het bewuste variatie in haar houding te zijn.
- Rik zei aan het begin van aflevering 1 tegen de kandidaten dat ze hun oren (muziek voorstelfilmpjes) en ogen (groepsfoto's) goed open moesten houden.
Tel daarbij op dat - naast Arno - alleen Laetitia op de officiële website een pleidooifilmpje heeft van
1:22 minuten (het welbekende thema 1-1-22) én ze ook opdrachtmatig steeds meer op is gaan vallen. Ik begin zo zachtjesaan richting Laetitiatunnel op te schuiven. Ben benieuwd naar de groepsfoto van zaterdag.
Is Laetitia een
variant? De tijd zal het leren.