"Stop de tijd!"Eerder deze week in het molgeld topic, legde ik een link van mogelijk bladgoud op het briefgeld naar de Gouden Televizier-Ring. Van het Gala, naar Kim Lian die het gala presenteerde en naar WIDM, het programma dat de ring won in 2013.
Nu kan ik me goed voorstellen dat die link wat vergezocht lijkt.
En daarom ga ik er gewoon nog een schepje bovenop doen.
Gisteren heb ik het
Gouden Televisier-Ring Gala 2021 teruggekeken.
Tijdens die uitzending is er een speciale rol voor oud mol Renée weggelegd. Zij mocht meedoen met een speciale editie van de quiz
Per Seconde Wijzer.
Nu is er iets opvallends te zien tijdens de mini-quiz... Op de quiztafel staan traditiegetrouw altijd twee klokjes op tafel. (Die krijgen de deelnemers kado). In de reguliere uitzendingen staan die klokjes altijd op vijf over acht. Maar let op...in de gala uitzending stonden de nu gouden klokjes op 10:01 precies op het moment dat Renee “stop de tijd” roept.
"De tijd zal het leren", was de titel van aflevering 1. En wij worden
Per seconde wijzer. Want… via de tijd krijgen wij de geboortedatum van Kim Lian in het Vizier. 01-10.
Er lijken nu toch wat dingen op hun plek te gaan vallen.
Als "prijs" ontving Renée een unieke gouden envelop met rood lakzegel. Later maakt ze in de live uitzending met die envelop de winnaar bekend maken voor beste acteur/actrice. Aha! Die envelop lijkt wel heel erg op de uitnodiging voor het gemaskerd bal die de afvallers kregen. De gouden envelop... Het tikkende geluidje tijdens het openmaken van de envelop... De gouden ballonen... De rode loper... De gouden sleutel op de TV... De live-uitzending met publieksstemmen...