Hoe Laetitia dit biljet aan Hila overhandigt, is ook wel opvallend.
Ze dekt (toevallig?) met een vinger de ogen van het masker af, en wijst ze er met een andere vinger naar. Op dat moment klinkt in de biecht het woord 'ik', nog eens benadrukt door een korte stilte. Als het zo elke aflevering gaat ben ik... meer dan tevreden.
Zal wel gewoon de sierlijke manier van doen van Laetitia zijn. Maar omdat wij die ogen op het molgeld misschien niet goed kunnen gaan zien, zou de Mol ook op andere manieren daarnaar kunnen hinten.
Ik heb nooit zo geloofd dat de
maskerhint verklapt dat KL
de mol is. Ik twijfel zelfs of het echt haar ogen wel zijn haha.
Nu ik dit zo zie moest ik ineens denken aan de mogelijkheid dat het masker een hint voor de kijkers thuis is dat we op het geld moeten letten. Want inmiddels weten we dat er op het geld maskers staan. Daar zitten ook ogen van andere kandidaten achter, lijkt me.
Rik bevestigde al in aflevering 1 dat er een hint op het geld te vinden is met zijn: jullie hadden goud in handen. Al kan dat natuurlijk ook eenmalig zijn geweest, want als die hint er altijd op zou staan was het echt niet erg geweest dat ze het geld die ene keer moesten inleveren. Want er kwam wel weer een volgende keer.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat dan de hint op dat geld moet zijn, als er meerdere maskers/ogen op staan. Mogelijk de combinatie van de ogen met iets anders op dat geld. We weten ook niet of het altijd dezelfde ogen achter hetzelfde masker/op hetzelfde biljet (waarde) staan. Maar voor mij verklaart dit ineens de maskerhint.