Goed gespot. Het is schieronmogelijk om per tafeltje te reconstrueren wat er is gebeurd. Daar was het de opdracht ook niet naar. Wat het wel was, wat mij betreft, was een kampioenschap openbaar molgedrag tonen, het was een demonstratie kijk-mij-mollen. Misschien vanwege het feit dat men al meteen dacht dat geld verdienen buiten bereik was, 'dus laten we er dan maar een gekke boel van maken'.
Je ziet echt duidelijk dat sommigen er zeer bewust een potje van maken, in de hoop dat het leuke beelden oplevert. Het enige doel van zo'n opdracht tussendoor is wat mij betreft een groot rookgordijn optrekken voor de kandidaten en ons kijkers. Het valt achteraf ook totaal niet te controleren voor ons wat wel en niet klopt.
De mol kan in beide groepen zitten, in de eerste om de toon te zetten en opdrachten te verprutsen voor beide groepen, (honing op alle tafels achterlaten is een goeie, of dingen kwijtmaken, balletjes met veel veel punten weggooien -mocht dat het geval zijn, volgens mij zei Rik daar niets over), of in de tweede groep de opdrachten die bijna zouden slagen (veren? bestek?) toch nog laten mislukken. Nadeel is dat en vijf mensen zouden kunnen zien wat je doet, maar in de complete chaos kun je als mol makkelijk meegaan.