Helaas wordt deze opdracht niet optimaal in beeld gebracht en is het speuren tot een minimum beperkt door het aanbod van opdracht 3. Hier kan een mol vrolijk wat geld binnenbrengen omdat de kans dat iemand 1500 euro wegspeelt bij opdracht drie enorm groot is.
Tuurlijk is het opvallend dat sahil met 100 euro binnenkomt, maar is het als mol niet makkelijker om te claimen geen geld te hebben kunnen vinden of gewoon afgeschoten te worden . Maar zoals gezegd sluit ik het zelfs niet uit dat de mol hier gewoon super speelt en met een redelijk bedrag binnen komt , wetende dst dit in opdracht drie toch weer meteen weg is .
Ik denk er precies zo over.
Vanuit de mol gezien was opdracht 2 bij uitstek een opdracht om eens goed de kandidaat uit te hangen omdat alleen hij/zij weet dat het geld er in de volgende opdracht toch direct weer uit gaat. Een 210-220 euro is dan een fijn bedrag om binnen te halen en tegelijkertijd als fanatieke kandidaat te worden gezien.
Wat is een mol erbij gebaat om bij het lasergamen al dan niet opzichtig te mollen? Dan speelt hij/zij zich toch juist onnodig in de kijker??
Laten we eerlijk wezen, we zitten pas in aflevering 3, dan wil je als mol toch niet al zo duidelijk gezien worden? De mogelijke “molacties” waren eigenlijk allemaal te zien (zo kun je teruglezen in dit topic).
Om deze reden vind ik een Sahil en een Kim Lian juist niet verdacht en een Laetitia bijvoorbeeld wel.
(Oké, ik geef toe, het is ook voor een groot deel de hoop in mij die zich hier uitlaat
Want ik zie veel liever een mol die op de achtergrond opereert en zich in het begin nog wat gedeisd houdt, dan een opzichtige mol - Kim Lian - die heel NL en een aantal kandidaten nu al in het vizier heeft
)