WIDM heeft niet echt iets met het WK te maken, de hype van WIDM kan echt niet op tegen het WK hoor. De ‘voor-hype’ is dat mensen te weten komen dat WIDM weer komt, het naar elkaar doorsturen, en wellicht in hun agenda’s zetten. That’s it, het lijkt me niet dat mensen dit niet doen omdat het WK men al helemaal verzadigd. Het is geen tradeoff ofzo.
Ik denk ook dat de silhouetten misschien nep zijn. Dan zou het Insta account het hebben gepost voor cloud (wat wel heeft gewerkt). Het is namelijk wel erg apart dat boekhandels (inmiddels) al 20 dagen van tevoren een karton/‘stand’ zouden hebben ontvangen van boekjes die heel veel later pas komen. En de bron van de foto blijft vaag, wat me ook onnodig lijkt. Alsof medewerkers van een winkel geheimhouding hebben en het een soort van top-secret is. Én niemand is eigenlijk te herkennen. Het is allemaal een beetje vaag. Vorige keer toen de silhouetten lekten waren ze heel kort daarna (volgens mij 1 dag ofzo) officieel te zien.
De molboekjesdatum zegt helaas niks, vroeger is hij wel eens drie of vier keer verzet, soms zelfs een dag van tevoren. Winkels maken zelf een inschatting wanneer ie komt. Bol.com maakte er een tijd gebruik van door een vroege datum te zetten en de mogelijkheid om te pre-orderen.