Even uit Ankes topic geciteerd:
2.2 [...] Op het strand nog de ideale kandidaat met felle speech over gaan voor de groep (overacting?)
Als dit acteerwerk was van een mol dan heeft ze het zich vast en zeker beklaagd. Dit is toch wel een sleutelmoment in de verhaallijn die de eerste drie afleveringen opbouwen. De verslagenheid hier die wordt omgebogen in hernieuwd engagement. Even later blijven alle duo's bij mekaar en is de toon gezet die in aflevering 3 wordt aangehouden, met minder (nep)gemol en tot ergernis van de echte mol. Dit zal wel wat gedramatiseerd zijn in de montage maar toch geen complete fictie?
Ik ben daardoor niet geneigd een mol te zien in iemand die zo vurig overkomt tijdens dit gesprek (Anke, en ook Nele die sowieso niet de mol is en hier echt als de teleurgestelde juf overkwam).
Er zal wel zwaar geknipt zijn in die scène op het strand en
Jens, Manu, Philippe, Sven en Uma kregen we hier volgens mij niet te horen.
Toon en Yens vooral wat ironiserend over de slechte groepsprestaties. Anke en
Nele eerder constructief en Bert die daar wat op inpikt.
Later bij de interviews na de raketlancering is het inderdaad vooral Yens die overloopt van het groepsgevoel, terwijl die eerder na zijn ja aan Manu al meteen weer spijt leek te hebben van z'n keuze voor de groep.
Nu ja, ze hebben in aflevering drie natuurlijk ook niet echt voor dilemma's gestaan. Ik hoop dat die dit seizoen wat binnen de perken zullen blijven, maar vrees er tegelijk voor welke wendingen ons nog te wachten staan.