6. Tsjechië - 2021Ik wil deze toch graag even benoemen, want ik vind dit een van de beste seizoenen van de laatste jaren. Het was namelijk een lekker mysterieus seizoen, iets wat ik best wel heb gemist. Ook waren de opdrachten weer wat zwaarder. Veel mensen hebben dit seizoen laag staan omdat Renée niet zo'n goede Mol was. Ik vind haar ook niet perse de beste Mol, maar eigenlijk heb je daar alleen in aflevering 10 'last van', de andere afleveringen heb ik gewoon genoten van Renée als kandidaat (want ik vond haar heel leuk). Oh ja, Charlotte en Marije zijn ook zulke leuke kandidaten
5. Oregon (VS) - 2017Dit is mijn eerste seizoen en die heeft daarom natuurlijk een speciaal plekje in mijn mollenhart. De kandidatengroep was ontzettend leuk, de locatie was prachtig en ook de opdrachten waren hartstikke goed, met als hoogtepunt aflevering 2. Wat wil je nog meer?
4. Argentinië - 200623. Het minste seizoen vond ik seizoen 6 kandidaten sloegen niet aan en opdrachten waren onduidelijk.
- De kandidaten vond ik wel erg leuk. Peggy, Toine, Milouska, Mary-Lou Frédérique, Liz etc. Allemaal leuke kandiaten.
- Opdrachten waren soms wel wat onduidelijk ja, maar ik vond ze wel heel erg goed. Memory met die spoorbrug, tango, diner, schoolbezoek en gaucho's vind ik allemaal fenomenale opdrachten!
3. Thailand - 2007Er is nog een reden dat 2006 zo hoog staat en dat heeft ook te maken met 2007: Karel van de Graaf
Wat een geweldige presentator was dat, hij tilde het niveau van zijn twee seizoenen nog meer omhoog. Maar los van hem was S7 sowieso erg goed. Hele vermakelijke kandidaten, een prachtig land en ook goede opdrachten. Het kijkt gewoon heerlijk weg.
2. Portugal - 2002Deze opdrachten zijn zo ongelofelijk goed, alles klopte gewoon. Mijn favoriete opdracht ooit komt ook uit dit seizoen: bagagebrand
Maar goed, als een seizoen goede opdrachten heeft maakt dat het niet meteen een leuk seizoen (kijk maar naar 2010). De kandidaten zijn ook heel belangrijk, maar dat zat in dit seizoen wel goed. Karen, Jantien, Kerstin Paméla, Ellen, Harry en natuurlijk George
Portugal vond ik ook een hele leuke locatie.
1. Australië - 1999Tja, welk seizoen anders? Dit is veruit het beste seizoen ooit gemaakt (ik vind deze zelfs leuker dan alle Belgische seizoenen, maar dat zeg ik maar niet te hard). Ten eerste Australië was een prachtig land. De opdrachten waren ook super goed (Hollands feest, krokodillen/haaien, bungeejumpen, onbewoond eiland, doolhof, jagers, individuele zware opdrachten, ronde van Byron Bay, liften en ten slotte de veerboten). Maar wat misschien nog wel het beste was zijn de kandidaten. Arnoud, Robin, Sandy, Willy, Deborah, Petra en dan nog twee kandidaten die allebei in mijn top 10 kandidaten ooit staan: Wilmie en de leukste kandidaat ooit:
Oh en wat ook nog zo leuk was aan seizoen 1 is dat het allemaal zo oprecht en natuurlijk was, dat zie je nu niet zoveel meer.
Oké vooruit, nog een Foke gifje om af te sluiten: