Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 146447 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #160 Gepost op: 13-01-2023, 13:31:31 »
Ik volg je, Chardo en ik stem ook op Soy. Er zijn keuzes die meer voor de hand liggen (Jurre, Nabil) maar het bevalt me niks dat Soy zo onverdacht is.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #161 Gepost op: 13-01-2023, 13:37:41 »
Ik blijf bij Anke, Sander, Froukje.

Het zou me niets verbazen dat Anke heel erg wordt afgeschilderd (en zichzelf voordoet) als de zachtaardige, lieve vrouw. Een beetje à la Susan Visser. Hoewel Susan al snel wat pittiger werd, maar in het begin was ze poeslief aan het biechten. Anke is natuurlijk wel gewoon hoofdredactrice, daar heb je echt wel personality en een stevige mening voor nodig. Eerdere hoofdredactrices (Margriet, Marije, Cécile) konden best koppig zijn. Daarom zet ik Anke op 1.

Sander op 2, zou het goed kunnen zijn, maar ik heb ook het gevoel dat hij snel af zou vallen. Hij komt een beetje over als een kip zonder kop. Ik durf geen punten op hem in te zetten.

Froukje op gevoel omdat ze niet zo zenuwachtig over kwam.

Ik verdenk Sarah en Annick het minste, die zijn het echt niet. De rest zou kunnen maar heb ik nog geen molgevoel bij.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #162 Gepost op: 13-01-2023, 14:29:00 »
Ik volg je, Chardo en ik stem ook op Soy. Er zijn keuzes die meer voor de hand liggen (Jurre, Nabil) maar het bevalt me niks dat Soy zo onverdacht is.
In de app staat Soy met 15% bovenaan. Maar als ik naar zijn reactie kijk op de bekendmaking dat ze met het koor gaan optreden, zie ik toch vooral een kandidaat. Geldt trouwens ook voor Sander en Sarah.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #163 Gepost op: 13-01-2023, 17:44:17 »
Soy focust zich zo ontzettend op het goed zingen van het lied dat hij het dansen bijna vergeet, is een behoorlijk natuurlijke reactie als je hoofd hard moet nadenken over twee dingen tegelijkertijd heeft het de meeste moeite met het fysieke deel. Wil hem hierdoor niet afstrepen, maar vind 'm niet extra verdacht hierdoor.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #164 Gepost op: 13-01-2023, 19:56:04 »
Zingen en dansen in pretty much zijn beroep, als iemand van die groep het tegelijk moet kunnen dan is hij het wel. Maar mocht het zo zijn dat Soy als een goede kandidaat voor het geld wil gaan en dat heel bedaard wil doen, dan ben ik benieuwd hoe dat de komende aflevering zal gaan.

Dat Soy op 1 staat in de rangschikking zegt niet zoveel, want er gaan amper theorieën over hem rond, noch komt hij verdacht in beeld. Het zal grotendeels met zijn bekendheid te maken hebben.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #165 Gepost op: 13-01-2023, 20:39:33 »
Ik volg je, Chardo en ik stem ook op Soy. Er zijn keuzes die meer voor de hand liggen (Jurre, Nabil) maar het bevalt me niks dat Soy zo onverdacht is.
omdat ie gewoon te kandidaats is. Als goede zanger bij het zangteam gaan (als mol weet je wat je in welk groepje moet doen en wil je als goede zanger bij t andere groepje). En Annick verbeteren die een fout antwoord gaf in de kist, die eigenlijk over Soy ging. Als mol had hij dat mooi mis kunnen laten gaan door niks te zeggen. Was niemand opgevallen.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #166 Gepost op: 14-01-2023, 09:43:50 »
Na afl 1:

Verdacht: Anke, Sander, Daniel
Twijfel: Ranomi, Nabil, Soy, Jurre
Niet verdacht: Froukje, Annick, Sarah

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #167 Gepost op: 14-01-2023, 10:44:47 »
omdat ie gewoon te kandidaats is. Als goede zanger bij het zangteam gaan (als mol weet je wat je in welk groepje moet doen en wil je als goede zanger bij t andere groepje).

Ik denk dat je als goede zanger bij de zangers wil. Even benadrukken dat je goed kan zingen, maar niet zo'n goed muzikaal oor hebt. Dat laatste deed Soy sowieso.

Speel je zo een kwart van het geld weg door belabberd of met een slecht accent te zingen. Althans, dat dachten ze bij de productie, ga ik van uit. Vraag me af of deze opdracht goed is uitgetest. Als je die dirigent bezig zag denk ik van niet  ::rofl::

Annick verbeteren die een fout antwoord gaf in de kist, die eigenlijk over Soy ging. Als mol had hij dat mooi mis kunnen laten gaan door niks te zeggen. Was niemand opgevallen.

Nu is het tegendeel waar: het valt ons op als kandidaats. Dat het in de edit zit is een keuze. Daarnaast zet je je zo kandidaats neer bij je partner (en bij minimaal 1 ander duo). Lijkt me ook dat de productie daar aan denkt. Renée werd na de eerste 3 duo-opdrachten steeds door de ander verdacht. Dat willen ze niet nog een keer.

edit: maar het lijkt inderdaad heel onmols omdat ze daarmee een team vrijspeelden.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2023, 19:27:26 door Amethyst »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #168 Gepost op: 14-01-2023, 12:37:07 »
Ik heb Nabil gekozen. Heel nerveus komt hij ook over. De molacties zijn al wel genoemd, denk ik  ;D 
...maar soms even niet :)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #169 Gepost op: 14-01-2023, 12:54:00 »
Mijn lijstje (voor nu) wat kleiner gemaakt:

Sander
Jurre

Froukje
Nabil


Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #170 Gepost op: 14-01-2023, 14:39:35 »
Na een weekje bezinken (en dat was nodig 🙂) komt bij mij een dubbel gevoel bovendrijven:
- de mol zat in de centrale box (verbinding).
- de mol is waarschijnlijk bewust erg op de achtergrond gehouden

Dan kom ik uit bij Ranomi. Ze is oplettend maar kijkt het rustig aan en wringt zich niet op de voorgrond. Ze is ook verbindend en communicatief bij het uitvoeren van de opdrachten.
Ook kijkt ze na de bekendmaking van de mol mooi in het rond maar niet echt fanatiek of nieuwsgierig. Heeft ze ook als Nabil terugkomt na zijn telefoontje: ze blijft niet kijken tot hij terug op zijn plaats is om zijn reactie te monsteren.
De kleuren op de box verwijzen natuurlijk mooi naar de Spelen die zelf ook verbindend zijn.
In de derde proef krijgen we bij haar niet te zien hoe ze in het groepje Muzikale Oren terechtkomt, bij Nabil bvb wel. Allemaal low profile dus.

Nabil zat ook in de box en doet acties maar is naar mijn goesting al iets te veel en (blijkbaar vanzelfsprekend) verdacht in beeld gekomen om goed te zijn.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2023, 14:51:36 door Molekule »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #171 Gepost op: 14-01-2023, 15:49:52 »
Na één aflevering zie ik geen reden om af te stappen van mijn schot-voor-de-boeg-Mol Sander. Volgt de acties uit het (Mol)boekje: geld binnenhalen op een manier dat anderen dat niet meer kunnen, vals zingen op een moment dat niemand wat ander van hem verwacht. Hij lijkt een goeie gozer, wordt niet snel zenuwachtig (dat bleek wel uit het telefoontje met Everon) en is landelijk nog hartstikke onverdacht. Plus ik heb nu al op de radio verkondigd dat hij het is dus dan kan ik maar beter goed zitten ::rofl::

De rest in niet-willekeurige volgorde:
Jurre: Met een musicalachtergrond kan hij misschien beter zingen én acteren dan dat hij het doet lijken.
Nabil: Zat in de kist op het middelpunt, cruciaal dus om daar niet te ontsnappen. Of 'ie het kan spelen, weet ik nog niet, maar wie weet is hij straks wel een goede Mol.
Froukje: Kan ik nog geen hoogte van krijgen. Mogelijke Molactie door wel te ontsnappen maar niet op tijd aan te komen.
Anke: Was vrij onzichtbaar deze aflevering, altijd gevaarlijk.
Ranomi: Zie ik gewoon niet zo snel de Mol spelen. De meeste sporters zitten toch anders in de wedstrijd en zijn op basis van een ander karakter bekend geworden.
Annick: Qua acties tot nu toe een prima Mol, maar kreeg al te veel aandacht in aflevering 1. Altijd mee opletten met dit soort conclusies, zeker met een nieuwe editor, maar lijkt me voorlopig een bliksemafleider.
Daniël: Ik ga er even vanuit dat hij inderdaad zoveel goed had bij de kooropdracht. Lijkt me een typische fanatieke kandidaat, ik gok dat als hij het niet is, dat hij binnenkort wel een hoog bedrag voor de groepspot binnenspeelt.
Soy: Lijkt me de nieuwe Art. Gaat veel verdacht worden, maar wint het spel.
Sarah: Tenzij vanavond blijkt dat ze haar lot in eigen handen heeft, valt ze voor mij als Mol af.
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #172 Gepost op: 14-01-2023, 15:54:09 »
In de derde proef krijgen we bij haar niet te zien hoe ze in het groepje Muzikale Oren terechtkomt, bij Nabil bvb wel.
Wat we wel te zien krijgen is hoe ze totaal geen moeite doet om in het één of het andere groepje te komen. Ze kijkt alleen maar aandachtig wie er zo nodig in een bepaald groepje wil komen, wetende dat dit vaak iets zegt over de identiteit van de Mol.
En dan nog iets. Bij de Gulden Middenweg opdracht zal er voor elke kandidaat wel een vraag zijn die op hem of haar slaat. Als Ranomi de Mol is, hoe groot schat jij dan de kans in dat de vraag voor Ranomi nou net een vraag is waar iedereen het antwoord naderhand zou kunnen controleren? Namelijk de grote ruimte tussen haar tenen. Weet nog niet of ik haar met een potlood of pen moet wegstrepen.

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #173 Gepost op: 14-01-2023, 16:27:44 »
Hoe kan WIDM na 23 jaar nog verrassen? Ze hebben alle molstrategieën nu al diverse keren uitgevoerd. Op 1 na: de mol eerst een rood scherm geven en haar daarna weer in het spel terug laten komen  ::rofl::  Dus ik hoop, waarschijnlijk tegen beter weten in, dat Sarah vanavond toch weer in het spel zal terugkeren en da ga ik weer volledig op haar  ::ok::!  #tunnelvisie 
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #174 Gepost op: 14-01-2023, 17:10:55 »
Hoe kan WIDM na 23 jaar nog verrassen? Ze hebben alle molstrategieën nu al diverse keren uitgevoerd. Op 1 na: de mol eerst een rood scherm geven en haar daarna weer in het spel terug laten komen  ::rofl::  Dus ik hoop, waarschijnlijk tegen beter weten in, dat Sarah vanavond toch weer in het spel zal terugkeren en da ga ik weer volledig op haar  ::ok::!  #tunnelvisie
Ik wist niet dat dit het laatste seizoen van WIDM is...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #175 Gepost op: 14-01-2023, 17:12:36 »
Anke, Sander, Jurre, Froukje, Nabil. In die volgorde.

De anderen geloof ik niet zo in. Maar het is nog geen tijd voor tunnels en definitief wegstrepen daar is het ook nog wat vroeg voor.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #176 Gepost op: 14-01-2023, 18:49:24 »
Vlak voor aflevering 2 ga ik iets meer tunnelen, maar nog niet te diep...  ;)
En dan tunnel ik vooral op Anke en Sander.
Ook verdacht: Jurre, Ranomi, Froukje en Annick
Ook alles in deze volgorde.

Voor de rest: voor mij nu iets minder waarschijnlijk, maar je weet het maar nooit natuurlijk.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #177 Gepost op: 14-01-2023, 19:10:49 »
omdat ie gewoon te kandidaats is. Als goede zanger bij het zangteam gaan (als mol weet je wat je in welk groepje moet doen en wil je als goede zanger bij t andere groepje). En Annick verbeteren die een fout antwoord gaf in de kist, die eigenlijk over Soy ging. Als mol had hij dat mooi mis kunnen laten gaan door niks te zeggen. Was niemand opgevallen.

Maar viel Soy hier niet uit zijn rol door Annick te verbeteren?
Hij zei daar dat hij 15 moest zeggen. Hoezo? Vond dit opmerkelijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #178 Gepost op: 14-01-2023, 19:52:17 »
De resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 2:

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #179 Gepost op: 14-01-2023, 21:34:26 »
Anke geeft me de meeste mol vibes momenteel