Hoewel ik in de Daniël-tunnel blijf (macht der gewoonte misschien, kleine tunnels opzoeken: werkt soms heel goed voor dit spel en soms wat minder ) kan het eigenlijk bijna niet anders dat Jurre de mol moet zijn.
Ik dacht: tunnelen = tunnelvisie hebben op één persoon ...ervan overtuigd zijn dat het niemand anders kan zijn(?)
Maar goed, ik vind Daniël oprecht veel verdachter dan Jurre.
Bij Daniël zie ik het ongemak van een Mol. Althans, toen Anke nog in het spel zat
Daarnaast zien we bij hem een hoop atypisch gedrag. Overdreven reacties als Rik iets zegt, steeds voor een bepaalde (mol)positie willen gaan, met het vliegtuigje als dieptepunt. Zeggen dat hij waakt voor tunnelvisie, maar vervolgens als kansberekenaar de test volledig op Jurre invult, terwijl daar in het spel nog geen aanleiding voor was.
We hebben nog nooit een kandidaat gezien als Jurre, maar ook geen Mol. Ik denk dat de makers zo'n Mol af zouden remmen. Ongeacht het aantal verdenkingen tegen hem. Het is de bedoeling dat een Mol zoveel mogelijk in de luwte blijft. Af en toe geld verdient, vooral in het begin. Die +600 van Jurre kwam pas heel laat.