Waarom geloof je door die uitspraak in het artikel dat het wel echt is en eerst niet? Natuurlijk zullen de makers (altijd blijven) doen alsof de Mol echt onvoorbereid is en door dat telefoontje gekozen wordt, maar of dat de waarheid is? Een pokerface houden moet de Mol sowieso in die situatie. Onvoorbereid of niet.
Eerst niet omdat ik ze vorig jaar alleen al op 3 leugentjes denk te hebben betrapt. Dat de tapijtverkopers het allemaal tof vonden (later glashard ontkend door Everon (alsof dat nodig was)), dat de fans bepaalden of de kandidaten van S23 bekend zouden worden gemaakt of niet (Molboekjes lagen een paar dagen later in de winkels). En natuurlijk dat Momo volgens hen opnames had voor een ander programma toen die tijdens de opnameperiode van WIDM in een hotelletje in Kaapstad op een link in een phishingmail klikte.
Waarom nu wel: je hebt gelijk hoor ...is een gevoel, geen argument. Ik denk dat ze niet onnodig liegen. Ze hadden al gezegd dat de Mol pas op dat moment zou worden geïnformeerd. Rik (of iemand in z'n naam) die dat dan nog eens bevestigt, van: 'we vonden het echt heel spannend, hoor' ...is dat nodig? Het gros van de kijkers denkt sowieso dat het echt is.
Het klopt dat je als Mol hoe dan ook een pokerface moet houden, maar ging me om de schrikreactie die ik dan bij een Mol met een minder steady persoonlijkheid verwacht.
Geen antwoord op je vraag, maar er is een voordeel voor de makers, bedenk ik me net. Als de Mol het nog niet wist, kun je die in de edit kandidaats framen. Je laat een crewlid (of, nou ja, 'Everon') eerst een aantal kandidaten opbellen.
Heb je shots waar de onwetende Mol kandidaten onderzoekend aankijkt. In die promo zie je zo'n shot van Sander.