Het knipwerk is goed te zien bij Soy. Zie hoe de spullen liggen op zijn tafel ( in combinatie met het glas water) in de verschillende shots. De indruk die ik nu van Soy heb is dat er zolang hij in het spel zit twijfel zal zijn of hij kandidaat is of mol. Zowel tijdens het spel bij de kandidaten als bij de kijkers thuis. Zo wordt hij m.i. wel neergezet bij de mollicitatie en in het molboekje. Misschien zit hij lang in het spel en wordt de twijfel nu al gevoed.
Ik begrijp je redenering niet helemaal, waarom zou Soy niet de mol zijn?
Ah mooi, de 1e molbiecht! Leuk zo'n zin die voor tweeërlei uitleg vatbaar is. Volgens de mensen van Trust Nobody werd de Mol trouwens een paar weken voor vertrek in Nederland gekozen. Zie de promo's met Everon, die de nieuwe Mol (zogenaamd?) belt als alle kandidaten bij elkaar staan.
Dit is wel bij veel verschillende kandidaten al aan de orde gekomen, in een voorstelfilmpjes, allerlei soorten opdrachten waar ze zin in zeggen te hebben.
Waarom geloof je door die uitspraak in het artikel dat het wel echt is en eerst niet? Natuurlijk zullen de makers (altijd blijven) doen alsof de Mol echt onvoorbereid is en door dat telefoontje gekozen wordt, maar of dat de waarheid is? Een pokerface houden moet de Mol sowieso in die situatie. Onvoorbereid of niet.
Rik zegt wel heel letterlijk dat het zo is gegaan.
Citaat op Nu.nl: "Normaal gesproken worden kandidaten thuis gebeld en horen ze daar of ze Mol of kandidaat zijn. Nu hebben we ze, zonder dat ze dat van tevoren wisten, bij elkaar gebracht in een zaal", vertel Van de Westelaken. "Voor ons als makers is dat natuurlijk ook een enorm risico. Wij wisten van tevoren helemaal niet of degene die we als mol hadden gekozen, daar meteen op de juiste manier op zou reageren. Vraag me ook maar niet hoe we het hadden opgelost als het niet goed was gegaan, haha"
Lijkt me dus geen leugen, dan zou hij dat niet zelf zo specifiek naar voren brengen. Het is niet een reactie op iets, dat ze een verklaring moeten verzinnen.
Kijk, het is altijd beter de volledige tekst te lezen. Toch vind ik de laatste zin onnodig voor een mol. De tekst uit het artikel uit de varagids idem dito. Hij doet zich kandidaats voor maar maakt zich vervolgens weer verdacht.
Ik schrijf nog niemand af maar Sander als mol zie ik toch minder.
Opvallend bij de landelijke verdenkingen in de app: De percentages veranderen niet sinds het begin terwijl er toch meer ingevuld zou moeten zijn zo vlak voor de start van het programma. De kandidaten die het meest verdacht worden komen overeen met de kandidaten die in de video's en promo de meest verdachte edit kregen. Voorgaande jaren bleek dat daar de mol niet bijzat, die bungelde in het begin onderaan de lijst.....
Misschien is dat wel zijn molalibi, dat ie onverschillig is en alles relativeert, alsof het allemaal niet zoveel voorstelt en hij niet zo fanatiek bezig is.
Als ik nu een mol zou moeten kiezen, dan zeg ik Soy, maar eigenlijk kan je er nog helemaal niks van zeggen. Uitdaging is om niet te snel mensen af te schrijven, dat heb ik vorige jaren vaak gedaan omdat mensen echt hele rare dingen deden voor een mol, zoals onnodig geld binnenhalen, maar dat bleek dan toch een mol te zijn. Mol zijn is al lastig genoeg, en een perfecte mol bestaat niet, dus een open blik houden is belangrijk. Maarja, voor het spelletje in de app moet je nou eenmaal gaan strepen. Dat is meer het spel "wie is niet de mol" door de spelopzet.