Ik ben in dubio, want ik weet eigenlijk niet meer wat ik flauwer zou vinden: Jurre is wel de mol of Jurre is niet de mol.
Dus een beetje een anticlimax wat mij betreft. Als hij het wel is, ligt het er te dik bovenop. Als hij het niet is, heeft de werkelijke mol heel veel hulp gehad van een nepmol en van de productie.
Ik hoop stiekem nog op een mooie onverwachtse plottwist die mij wel kan bekoren Niemand is de mol! Twee mensen zijn de mol Nee, grapje natuurlijk
Eens. Ik zou Jurre trouwens geen slechte mol vinden, hij doet wat hij moet doen. Spijtig vooral dat de fotografie-opdracht in deze aflevering zo 'plat' was, vind ik. Waardoor je als mol doeltreffend maar wel overduidelijk kunt mollen. Door te kiezen voor de juiste envelop, deze behouden of envelop wisselen. Het is dan wel duidelijk dat die te winnen 2000 nooit de pot gaat bereiken.
Alle kandidaten nog maar even bij langs:
Jurre: doet mols, wordt ook al verdacht door anderen (helemaal door Daniël, maar krijg de indruk dat Soy en Ranomi hem ook beginnen mee te nemen)
Soy: heeft zeker rare acties gedaan (Schip) en beetje geniepig ook hoe hij zijn mede-kandidaten afschiet.
Ranomi: lijkt veel goed te doen en lijkt vooral te observeren; oogt wat passief soms. Als ze de mol is, dan is het erg onopvallend allemaal (tegen-mol van Jurre
).
Daniël: oogt als dé kandidaat, ik vind het wat té. Ook hoe hij de nadruk legt op het 'groepsgevoel'/kudde bij de foto-opdracht. Iets te ideaal ofzo. De kans is groot dat hij kandidaat is, maar toch... Hij kan met de morse van Ranomi hebben geknoeid, met de pakbonnen in het doolhof en hij stond vooraan bij het schip om geld in te wisselen voor jokers; maar ja, deze dingen gelden ook voor Jurre eigenlijk.
Als ik verstandig ben, moet ik echt de Daniël-tunnel uit. Want eigenlijk kan het bijna niet anders dan dat Jurre de mol is.
De kans op een 'Jurre-is-niet-de-mol-twist' wordt steeds kleiner, denk ik. Maar is toch nog niet 0. En gevoelsmatig twijfel ik nog steeds of Daniël is wie hij is.
Dan toch maar Daniël; dan maar een elektrische shock van VK.