Wat me nog altijd niet lekker zit, is dat Daniël zorgde voor die ene wel gevonden muurschildering bij de foto-opdracht, waardoor de rebus-opdracht nog enigszins zinvol was. Op dat moment had ik zoiets van: productie-assistent?
Daarom heb ik hem altijd een klein beetje reserve gehouden, maar wat echt compleet tegen zijn molschap pleit is het dik geld verdienen bij de koffertjes-opdracht. Dan kunnen we van alles gaan zeggen over Daniël de Mol die 'last' had van de op brutale wijze nepmollende kandidaat Jurre en besloot om dan maar in de luwte te opereren, maar om dan ook nog eens doodleuk zoveel geld te verdienen, dat gaat mij te ver. Dan zou ik hem - hoe aardig hij mij ook lijkt - geen beste Mol vinden.
Ja, en daarnaast vind ik het ook opvallend - zoals al in het topic over de opdracht gezegd is - dat het Daniël zelf is die de tas kwijt lijkt te maken waarmee 1000 euro verdiend kon worden op de boot als hij die kreeg (bij twee verschillende outfits was deze tas 1000 euro waard zelfs), terwijl de montage juist de nadruk legt op dat Jurre duidelijk een blauwe tas aan boord lijkt te verliezen (wat een andere blauwe tas was die bovendien maar 500 euro waard was bij een complete outfit die de kandidaten niet aan het bij elkaar sprokkelen waren). Daniël lijkt de tas die hij nodig heeft zelfs al vanaf het begin bij zich te dragen! Ook stuurt hij ernaar dat deze outfit wordt verzameld. Daarnaast is het ook Daniël die op de boot zegt dat Jurre een zwarte hoed op moet hebben om zijn outfit compleet te maken, terwijl uiteindelijk een donkerblauwe nodig bleek te zijn. Vervolgens legt Daniël echter later de nadruk in een biecht op dat het de schuld is van Jurre dat zijn outfit uiteindelijk onjuist was, omdat hij een zwarte hoed draagt in plaats van een donkerblauwe... Opvallend is verder ook dat Daniël aan het begin de donkerblauwe hoed die ze nodig hadden ophad.
De montage doet het kortom dus erg lijken alsof het Jurre is die van alles fout heeft gedaan bij deze opdracht, terwijl Daniël direct betrokken was bij de twee fouten die zijn gemaakt bij deze opdracht. Ik vind dat eigenlijk best wel erg verdacht. Wordt de aandacht zo op Jurre gevestigd in de montage om de aandacht van de molacties van Daniël af te leiden? De verdachte dingen die Daniël doet die ik hierboven opnoem, zijn echt veel lastiger op te merken. Waarom zou Jurre als hij de mol is (voor de zoveelste keer naar mijn mening) zo onnodig verdacht worden gemaakt, terwijl Daniël (die, als hij kandidaat is, enorm veel verdachte dingen doet bij deze opdracht) wederom uit de wind wordt gehouden door de montage? Is het niet de bedoeling dat de molacties een verrassing voor ons zijn in aflevering 10?
Verder zijn er natuurlijk nog veel meer argumenten te bedenken voor waarom Daniël de mol is. Ik ben het wel met je eens dat het flauw zou zijn als hij als mol voor geld gekozen heeft toen hij de keuze tussen geld en jokers kreeg, maar ik kan me ook wel vinden in Sanmols verklaring hiervoor. Het zou verder niet de eerste keer zijn dat de mol het meeste geld heeft binnen gehaald, zie mol Merel.
Ik ga nog even goed nadenken over wie nou mijn mol is, want ik twijfel toch nog wel sterk vaak merk ik.
Edit: Weet je wat, ik ga gewoon lekker tegen de stroom in en kies toch voor Daniël.
Ik win mijn vriendenpoule er hoe dan ook mee.
Of... ja... misschien bedenk ik me morgen toch wel weer.