Toen Anke als eerste binnen kwam en als eerste de telefoon pakte toen ie overging, was mijn eerste gedachte; zij is het dus niet.
Totdat ik na ging denken over de veiligste volgorde van kandidaten aan wie de regie wil vertellen dat diegene de mol is. Na Anke gaat de groep goed opletten hoe iedereen reageert, dat wordt zelfs ook gezegd. Veel meer kans dat de mol zichzelf gelijk zal verraden. Bij Anke als eerste ging dat prima. Ze heeft achtereenvolgens 'ja, oke, ja, duidelijk, ja, ja heel duidelijk, oke heel duidelijk' gezegd. En niemand van de groep wist al wat daar door Everon verteld werd.
Als de mol echt nog niet weet dat hij of zij de mol is, dan is het vanuit de regie gezien het slimst de mol als eerste naar binnen te laten gaan. Anke loopt ook als enige naar de telefoon om 'm te checken en gaat vervolgens ook het meest dichtbij staan. Wat denk ik ook logisch is al weet ik niet precies waarom. Ze staat vervolgens samen met Jurre op de minste afstand van de rinkelende telefoon. Jurre steekt zijn vinger op, Froukje zet als fanatiekeling een stap maar is veel verder weg, Anke (ook fanatiek) pakt als eerste de telefoon. Een droomscenario denk ik als je zulke linke soep bedenkt om de mol ten overstaan van de hele groep bekend te maken.