De mol doet er alles aan om te voorkomen dat de persoon die eigenlijk afvalt, door mag. Als Anke wist dat Soy af zou vallen bijvoorbeeld, had ze Soy nooit een hoog bedrag gegeven. Want dat geld gaat dan én niet uit de pot, én Soy weet dat hij flink fout zat en gaat dus logischerwijs naar Anke kijken.
Zo zat ik te denken, maar corrigeer me als ik verkeerd denk.
Ja want je kunt het even goed precies andersom zeggen. De mol zal er alles aan doen om de persoon die eigenlijk afvalt, door te laten gaan. Zij heeft toch niks van Soy te vrezen? Zij weet precies op wie hij tunnelt, en wie zijn alternatief is als mol. Maar goed, ook voor Annick geldt dit. Dus ik denk dat dit allemaal niet de play van de mol is..... de mol wil met die hoge geldkoffertjes spelen, pakt het vertrouwen van de groep, en nu gaan we volgende week zien wat er met dat geld gebeurt.
En over de afvaller niks meegeven....... Anke heeft hier zo'n prominente rol dat ze wel erg in de schijnwerpers had gestaan om het hoogste vrije bedrag, 750 euro, aan Annick te geven. Dan was Annick eruit gegaan en was iedereen gaan rekenen en Anke de schuld geven.... terecht want van alle koffertjes geeft ze precies de duurste aan de afvaller. En de 500 had Ranomi zich als dappere dodo al toegeeigend, dus bleef er alleen nog een paar honderd over of 0, wat toevallig al voor Annick haar neus stond.
In elk geval..... Anke gaat duidelijk voor het grote geld, meer dan de helft van de pot, 4750 euro. Heel subtiel uitgevoerd.... anderen de fouten laten maken. Zo blijf je onverdacht hoewel je duizenden uit de pot speelt zoals eerder al met de 2000.
Ze had sowieso al een heel bijzondere strategie, door opeens over die missende 2000 euro te beginnen. Niemand had de bedragen nog opgeteld, iedereen was stomverbaasd. Productieassistente. Ze heeft het hele spel naar haar hand gezet, het riekt erg sterk naar voorbereiding.