Die 2500 is als mol niet te verantwoorden. Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat hij niet op de hoogte was van wat waar zat en dat hij dacht dat Nabil het psychologisch speelde. Als in, Nabil denkt dat ik (Daniel) zeker voor de joker zal gaan en steekt het geld in de joker enveloppe. Daarna pusht Nabil om voor de geldenveloppe te gaan, waarbij Daniel hem pakt, denkende dat daar de joker zit.
Ik vond het wel vreemd dat hij bij het schip meteen riep om de joker te pakken, en nu ineens voor het geld gaat. Heeft hij als kandidaat de joker dan niet nodig?
Dit neemt wel de verdenking van het eerdere rode scherm weg.
Ook op het schip zat hij al op Jurre maar zijn taktiek is om dat nooit te laten blijken, dus gaat hij mee met Jurre om de jokers te nemen. Als hij een discussie zou beginnen om het geld te nemen, weet hij dat Jurre gaat proberen hun te overtuigen toch de jokers te pakken, en dat zou Soy ook op het spoor van Jurre kunnen brengen, dat wil hij niet. En misschien kan hij zichzelf verdacht maken bij Soy.
Vanaf het moment in afl. 1 dat Jurre hem het kwalijk neemt over het mislukken van de foto-opdracht, zit hij op Jurre. Hij weet namelijk dat hij het best goed deed, dus rare actie van Jurre om hem verdacht te maken.
Hij doet ook veel opdrachten met Jurre. Jurre probeert hem uit de weg te gaan, zoals met de twee auto's, Daniel zat in de eerste en Jurre loopt snel naar de tweede auto. In het spookhuis merkt hij dat Jurre naar buiten wil, hij zorgt dat hij ook buiten komt.