Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 56064 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #320 Gepost op: 20-02-2023, 11:42:58 »
Finale opdracht.
Achter een deur staat de pot. Achter de andere de mol.
Kies een deur.
Kies je de deur met de mol dan verlies je al het geld.

Daniel opent de deur… een spiegel…
 ::)


Daniel stiekem toch de mol….
De pot historisch laag. 😜
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #321 Gepost op: 20-02-2023, 15:40:45 »
Voor mij nog steeds de Mol. Al van aflevering éen.
Misschien een reden voor het geld dat hij binnenbrengt( dat zich toch vooral in de laatste afleveringen situeert)
Bondje met Anke->Anke geniet veel vertrouwen van de groep-> Erg invloedrijk-> Anke begint hem op een bepaald moment te verdenken, gevaarlijk want weet door bondje veel van hem-> Dan maar geld verdienen in het spookhuis+ paraglidings waardoor hij minder verdacht is( Pot staat toch nog erg laag)-> Anke verdenkt hem niet meer-> Anke eruit-> Mogelijk geen geld meer verdienen en er wat uitspelen in de laatste 2 afleveringen?

Dan heeft hij in het begin wel een verkeerde inschatting gemaakt dat Anke zolang mee zou gaan. En zouden we vanaf nu een verandering in gedrag moeten zien.

Maar op die manier zou Mol Daniël wel kunnen en heeft hij het schitterend gespeeld.

We zien ook Jurre & Ranomi minstens 1 vraag invullen op Daniël bij de analoge eliminatie. Stel dat Anke all in is gegaan op Ranomi( onder lichte push van Daniël) en Soy heeft ergens één vraag aangeduid op Daniël, overleeft hij de eliminatie ipv anke.

We zien ook wel wat tekenen dat Anke Daniël niet helemaal vertrouwt: ze geeft hem niet het hoogste bedrag  bij de koffers, ze wilt geen kist als Soy er één neemt maar plots wel als Daniël er één wil( denk ik toch) en ze zegt ook een keer bij een eliminatie dat ze hem niet helemaal vertrouwd.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2023, 16:49:08 door Deluxenite »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #322 Gepost op: 21-02-2023, 12:42:24 »
Daniël heeft mol Jurre flink geholpen door de aandacht van hem af te leiden. Iedereen denkt: Daniël is slim, als die Jurre niet verdenkt zal dat wel kloppen.
Ik denk dat Daniël in Anke een stevige concurrent zag die hij liever snel wilde uitschakelen, bondje had als doel haar te misleiden.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #323 Gepost op: 21-02-2023, 13:27:35 »
Daniël heeft mol Jurre flink geholpen door de aandacht van hem af te leiden. Iedereen denkt: Daniël is slim, als die Jurre niet verdenkt zal dat wel kloppen.
Ik denk dat Daniël in Anke een stevige concurrent zag die hij liever snel wilde uitschakelen, bondje had als doel haar te misleiden.
Een stevige concurrent of iemand die hem als snel op het spoor was als mol  ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #324 Gepost op: 21-02-2023, 16:44:38 »
Toen Nabil een joker gaf aan Ranomi, vroeg Ranomi waar moet ik die laten.
Even later zegt Nabil: Daniël doorzoekt tassen, maar zal de joker niet bij jou verwachten.
Als Daniël tassen doorzoekt op jokers, dan is dat erg kandidaats. En Nabil in gesprek met Ranomi, dat lijkt me een eerlijk gesprek, die twee zaten heel vaak bij elkaar in de bus, dat beviel hen prima.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #325 Gepost op: 22-02-2023, 12:13:46 »
Kan misschien een dekmantel zijn: Jeroen wilde in het renaissance-seizoen ook iedereen fouilleren om een verstopte joker te vinden, dacht ik?

Verder blijf ik deze tunnel lastig vinden hoor; vooral, omdat Jurre alles doet wat je van een mol verwacht. Als mol wil je toch op een jokervlak landen, denk ik.
Maar goed, ik blijf hier nog wel.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Danamol23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #326 Gepost op: 23-02-2023, 17:10:28 »
Tot aflevering vijf heeft hij helemaal niet zoveel verdient, individueel, was hij verantwoordelijk voor 300 euro in de pot.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #327 Gepost op: 23-02-2023, 23:01:54 »
Tot aflevering vijf heeft hij helemaal niet zoveel verdient, individueel, was hij verantwoordelijk voor 300 euro in de pot.

Klopt, en hij heeft voor mij zeker in afl. 4 best verdachte dingen gedaan.  ::jaja::
We gaan zien wat er zaterdag gebeurt. Ik kan Daniël nog niet loslaten als mol, ondanks de aanwijzingen naar Jurre. Maar ja, er is inderdaad een kans dat Daniël tóch een fanatieke kandidaat is, aaaaargh moeilijk dit - blijft hier stug doortunnelen -  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Danamol23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #328 Gepost op: 24-02-2023, 17:02:48 »
Hihi ik doe met je mee  ::zwaai::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #329 Gepost op: 24-02-2023, 22:50:13 »
Was Daniël nog eens aan het doorrekenen en kwam 2 dingen tegen.
1) Bij de bijzondere eliminatie staat Daniël als eerste op en krijgt het eerste scherm. Dit is een sterke aanwijzing naar Daniël, want die aflevering kreeg de eerste persoon zijn scherm te zien, anders was dat het vierde scherm.

2) Bij de kisten met de stoelen wil de mol niet als eerste een koffer pakken. Hij was bij de test direct na Soy opgestaan en bij Soy in de auto gestapt. Daniël ziet in Soy een nepmoller en vooral een jokerpakker. Daniël kan dus de eerste koffer aan Soy laten of met een papier, steen schaar in zijn schoenen schuiven. Is dat probleem van de eerste koffer ook opgelost.

Ranomi verdacht Soy, maar die molt niet meer zo, alleen gedrag tussendoor is verdacht, Jurre klooit obvious, maar Ranomi denkt dat Jurre met een ander in gesprek was. Zou ze Daniël misschien bedoelen?

Rik stond ook midden op de weg bij de roadtrip. Je zag een lange weg. Wordt er gehint op een verre laan? ==> Verlaan.

Bij de analoge test was Daniël ontzettend blij. Okee het was zijn eerste scherm, maar zijn feestje leek ook bedacht. Veel uitbundiger dan bij de rest. Dat kun je ook niet zo vaak doen.

Deze trolmol heeft dan relatief veel geld verdiend, maar als de kandidaten het maar niet lukt om de mol te zien in Jurre, dan kan dat ook een reden hebben. Jurre ging in aflevering twee al een beetje op Daniël, Daniël volgt in aflevering vier met verdenkingen naar Jurre.

Daniël kan de morsecode bij de school ook verkeerd gedicteerd hebben.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #330 Gepost op: 25-02-2023, 13:09:48 »

2) Bij de kisten met de stoelen wil de mol niet als eerste een koffer pakken. Hij was bij de test direct na Soy opgestaan en bij Soy in de auto gestapt. Daniël ziet in Soy een nepmoller en vooral een jokerpakker. Daniël kan dus de eerste koffer aan Soy laten of met een papier, steen schaar in zijn schoenen schuiven. Is dat probleem van de eerste koffer ook opgelost.

Idealiter gewoon niet bij Daniel zitten, dus als derde is nog beter.
Citaat
Deze trolmol heeft dan relatief veel geld verdiend, maar als de kandidaten het maar niet lukt om de mol te zien in Jurre, dan kan dat ook een reden hebben. Jurre ging in aflevering twee al een beetje op Daniël, Daniël volgt in aflevering vier met verdenkingen naar Jurre.

Veel, veel, veel te veel geld.


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #331 Gepost op: 25-02-2023, 13:52:33 »
Teveel geld. Maar ook teveel de ideale kandidaat... Kan nog steeds de mol zijn, wat mij betreft.  ::jaja::
Bedankt foxhunter voor het overzicht!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #332 Gepost op: 25-02-2023, 21:58:49 »
Ik vrees dat deze tunnel echt niet meer houdbaar is na vanavond.  :-\\ En dat Jurre is wat het lijkt. Of is er toch nog ergens een aanwijzing naar Daniël?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #333 Gepost op: 25-02-2023, 22:00:07 »
Ik vrees dat deze tunnel echt niet meer houdbaar is na vanavond.  :-\\ En dat Jurre is wat het lijkt. Of is er toch nog ergens een aanwijzing naar Daniël?

Niets is wat het lijkt haha

Ik vond Daniël relaxed overkomen deze aflevering. Anders dan anders. Ik verdenk hem niet maar dat viel me gewoon wat op

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #334 Gepost op: 25-02-2023, 22:05:25 »
Haha, de montage neigt zooooo ontzettend naar Jurre nu.
Jurre zal het wel zijn, maar ik weiger deze tunnel te verlaten.  ::rofl:: Heb er veel te lang al ingezeten, dus die laatste afleveringen kunnen er ook wel bij.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #335 Gepost op: 25-02-2023, 22:08:33 »
Hij vind het als je naar de beelden kijkt bijna net zo irritant dat Jurre zo overduidelijk mol is als sommigen hier  ::rofl::
Het zou me verbazen als hij niet wint.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #336 Gepost op: 25-02-2023, 22:12:48 »
Ik weiger ook deze tunnel te verlaten ;)

In Moltalk hadden ze het erover dat Daniël als eerste roept dat hij enveloppe 2 wil. Dan pakt Soy die gauw en Ranomi wilde hem eigenlijk ook. Best slim als mol, want dan leg je dus meteen die focus op de goede enveloppe.

Vervolgens zegt Daniël zelf dat je echt helemaal niks weet van fotograferen maar doet hij het ineens heel erg goed. Je kunt zelfs met voorkennis niet garanderen dat je deze opdracht wint, maar het was hem toch bíjna gelukt.

Maar door die focus op die enveloppe 2, kiest de winnaar uiteindelijk toch de goede enveloppe. Geen geld in de pot.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #337 Gepost op: 25-02-2023, 22:22:19 »
Wat wel zo is (en wat mij nog in de tunnel houdt), is dat Daniël wel heel erg overkomt als ideale kandidaat. En ik zag nou niet echt een briljant thema in zijn foto's. En inderdaad: ook die focus op envelop 2. Snel afgeschoten met lasergamen (daar leek Soy natuurlijk ook een rol in te hebben).

Nou ja, het kan nog.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #338 Gepost op: 25-02-2023, 22:47:38 »
Haha, de montage neigt zooooo ontzettend naar Jurre nu.
Jurre zal het wel zijn, maar ik weiger deze tunnel te verlaten.  ::rofl:: Heb er veel te lang al ingezeten, dus die laatste afleveringen kunnen er ook wel bij.
Juist daarom is Jurre het niet. De drie foto's die bij de inleiding van de opdracht stonden waren ook een thema. Olifant-Leeuw-Haai. Ze staan ook in het molboekje. Zijn termen die je eenvoudig aan hacken kunt linken. Lion Hacking en Elephant Hacking zijn ethische hack termen. En Shark Attack wordt oa gebruikt om mensen te stimuleren hun account beter te beveiligen tegen hacken (ook ethisch juist dus), bijvoorbeeld multi factor authenticatie aanzetten.  Want de kans dat je wordt gehackt/gebeten door een haai is klein, de impact is groot.
Alle termen zijn dus aan (ethisch) hacken te linken waardoor de foto's bij een thema horen. En doordat ze ook in het molboekje staan vind ik dit extra sterk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #339 Gepost op: 25-02-2023, 22:50:29 »
Je zou bijna willen dat Daniël het toch is. Maar waarom heeft hij dan zo weinig geld uit de pot gespeeld en meermaals de pot wel gespekt? Dat valt toch niet meer goed te praten?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!