Misschien ver gezocht (ik zit overigens nog niet in deze tunnel, maar je weet niet hoe het loopt ), maar ik zat wel te denken: er is nu alleen digitaal geld blijkbaar ipv geldbriefjes. Misschien is dat een aanwijzing naar Daniël die thuis is in de digitale wereld?
Ik zit wel in de tunnel (was vast nog niemand opgevallen
) en ik zie dat zeker ook zo. Sterker nog: Sarah die zich vanavond mag proberen terug in het spel te spelen in ruil voor geld uit de pot zie ik als link naar ransomware. Hackers proberen dan ook bitcoins (digitaal geld / losgeld) te krijgen in ruil voor opnieuw toegang.
Sowieso erg veel hack verwijzingen.
De roze achtergrondkleur van de foto van Daniël kun je op twee manieren overtuigend aan hem linken: hij hackte de Erasmusbrug en liet deze roze kleuren én hij is bekend met zijn boekje 'ik weet je wachtwoord' dat ook echt roze is.
De kistopdracht van zowel de bekendmaking van de kandidaten als in opdracht 1 kon je van binnenuit open maken met behulp van informatie die van buitenaf werd geleverd (gelekt / gedeeld), puzzels oplossen door vertaalsleutels / kennis van buiten te gebruiken.
Ik vind het echt sterke links naar Daniël. Te obvious? Wellicht. Maar bij WIDM zijn de officiële hints vaak heel obvious en makkelijk uit te leggen.
Zin in aflevering 2!