Ik ben hier ook nog hoor. Wel met grote twijfels, maar punt is dat ik het bij de anderen ook niet zie.
Iets zegt mij dat het hier vanzelf steeds drukker wordt. En hoe leuk is het dan om te kunnen zeggen 'ik wist het vanaf de eerste dag'. Ik heb deze keer nog geen twijfels gehad tijdens mijn tunnelvisie. Had ik eerder wel in verkeerde tunnels.
Ik vind de hack hints zo overtuigend.
De bekendmaking, opdrachten waarbij we moesten decoderen en van binnenuit openbreken, het rubber ducky aan de sleutel. Zelfde bij aflevering 1. De roze achtergrond van Daniël (hint naar de roze gekleurde gehackte brug). De positie die hij inneemt tijdens de spellen. Hij zorgt dat de rebus gespeeld wordt. De kunstwerken uit de serie digitalisation. Met de versie met de binaire getallen in de leader. Zijn invloed op het vinden van het kistje en vervolgens de keuze voor jokers in de vorige aflevering. Zijn overtuigende fanatieke kandidaat rol, waardoor hij minder verdacht wordt zowel in het spel als in Nederland (geholpen door de montage waarbij we vooral zien hoe goed hij bezig is).
We weten dat hij de portos uitzette in afl 1 dankzij Froukje. We zien dat hij de enige goede foto instuurt van de kunstwerken. Maar we zien ook heel veel niet. Bij het liedjes raden zijn de fragmenten gewisseld. En zo zijn er meer voorbeelden van verdachte acties. We zien hem weinig onder stroom bij de metalen balletjes, hij werkt wel zogenaamd heel hard mee en bepaalt welke koker het eerst vol gaat.
En niet te vergeten: vrijwel elke foto in het molboekje is overtuigend te linken aan een hackersterm.
Ik vind het echt overtuigend.