Ik zit met name op Daniël omdat:
- door zijn mollicitatie (ik zou als mol mensen willen laten denken dat ik voor de pot zou gaan en ondertussen molstreekjes uithalen) dit is exact hoe hij het doet!
- Altaar ego = Ik sta bij het altaar = de mol staat bij het altaar
- Daniël wordt afgebeeld als priester en die staat ook bij het altaar
- Bij een(d)zame hoogte weet je zeker dat de kandidaten zonder waarschuwing altijd de envelop met het vraagteken open zullen maken (dit zegt Daniël zelf letterlijk in een biecht), de belangrijkste positie van de mol is daarom het vliegtuigje met het telefoonnummer. Als deze (bijna) te laat komt en aanvankelijk te hoog vliegt, dan gaat de envelop dus zeker open! (Ondertussen wel heel fanatiek gillen naar de groep, kijk hier naar het telefoonnummer, haha maar de kijkers thuis zien hier hoe fanatiek je bent)
- geeft vrijwel bij iedere opdracht aan in welke positie hij wilt zitten (voorkennis)
- uiteraard als eerste bij het doolhof naar binnen, even alle hoge bedragen doen verdwijnen, hier kan dus niet meer maximaal gescoord worden.
- geeft aan dat de mol in de kerk wilt zitten, klopt Daniël dat is de beste positie voor de mol, lekker met je dikke vingers de porto ingedrukt houden en de omschrijvingen van jurre en Anke niet of niet goed opschrijven en te weinig informatie doorspelen naar het duo buiten wie/wat je allemaal wel zoekt.
- bij de muurschilderingen de groep de verkeerde kant opsturen, zodat je nooit bij die andere 5 juiste schilderingen uitkomt en een juiste muurschildering (vogel) voorbij lopen.
- op het schip het kistje vinden met het bericht van de jokers én 100 % voor de jokers gaan..
- het verkeerd opnoemen van de morsecode van Ranomi, waardoor Jurre hem niet goed opgelost krijgt, waar Daniël bij gaat helpen dat het dan ‘klein’ moet zijn.
- nog los van alle roze kleur/ cyber /computer hints en het feit dat hij al 2 keer in beeld heeft aangegeven de mol te zijn met zijn handen… (zie bericht hierboven, goed gevonden van FArdoNL!)