Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 97180 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #300 Gepost op: 11-02-2023, 23:49:54 »
Een argument tegen Jurre als Mol is het feit dat hij er geen enkele moeite voor deed om een kist op te eisen. Wat was makkelijker geweest dan een beetje discussiëren en 500 euro uit de pot spelen? Over molpositie gesproken...
Woosie down?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #301 Gepost op: 11-02-2023, 23:50:13 »
klopt. Het viel me op dat volgens mij iedereen wel door iemand verdacht werd. Ze zitten in een soort kringetje. En je hoorde Ranomi al zeggen dat ze Jurre eigenlijk te verdacht vond, en hij het misschien toch niet is. Dan zou wel de tactiek van een obvious mol werken. Dan wordt je weer als nepmollende kandidaat gezien. Zo n molstrategie is heel gewaagd, maar vind ik wel iets voor Jurre.

Ik denk dat Ranomi door Rik op het verkeerde been is gezet die zei: als je weet wie de mol is hoef je geen joker, he Ranomi? Nu denkt ze dat ze goed zit daardoor en durft niet meer ervan af te wijken. Terwijl Rik misschien een hint wilde geven van: kijk eens verder.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2023, 23:53:01 door Run »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #302 Gepost op: 11-02-2023, 23:53:48 »
Een argument tegen Jurre als Mol is het feit dat hij er geen enkele moeite voor deed om een kist op te eisen. Wat was makkelijker geweest dan een beetje discussiëren en 500 euro uit de pot spelen? Over molpositie gesproken...

Wat is nog makkelijker dan koffers in de maag splitsen 'Ranomi omdat jij verleden week / vorige opdracht geen kistje had gun ik je er nu 1' en heel opzichtig 'ik kwam eerder voor mezelf op, ik doe nu een stapje terug' van kandidaten als mol?

Dan ga je juist geen enkele moeite ervoor doen in de wetenschap dat kandidaten nieuwsgierig en hebberig worden van vraagtekens op envelopjes, kandidaat hoe zeker ben je? vraagstellingen. Als je genoeg van zulke kandidaten hebt in de groep gaan die koffers gewoon mee.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #303 Gepost op: 11-02-2023, 23:54:38 »
Geruzie en mensen uitmaken voor trollen wordt niet gewaardeerd en dit soort berichten worden verwijderd. Meld het aan de moderator als je je ergens aan stoort maar vecht het niet op het forum uit.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #304 Gepost op: 11-02-2023, 23:57:27 »
Wat is nog makkelijker dan koffers in de maag splitsen 'Ranomi omdat jij verleden week / vorige opdracht geen kistje had gun ik je er nu 1' en heel opzichtig 'ik kwam eerder voor mezelf op, ik doe nu een stapje terug' van kandidaten als mol?

Dan ga je juist geen enkele moeite ervoor doen in de wetenschap dat kandidaten nieuwsgierig en hebberig worden van vraagtekens op envelopjes, kandidaat hoe zeker ben je? vraagstellingen. Als je genoeg van zulke kandidaten hebt in de groep gaan die koffers gewoon mee.

Dat is inderdaad een valide redenering, en een mooie manier van mollen. Deze slag is u.
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #305 Gepost op: 12-02-2023, 00:04:40 »
Wat is nog makkelijker dan koffers in de maag splitsen 'Ranomi omdat jij verleden week / vorige opdracht geen kistje had gun ik je er nu 1' en heel opzichtig 'ik kwam eerder voor mezelf op, ik doe nu een stapje terug' van kandidaten als mol?

Dan ga je juist geen enkele moeite ervoor doen in de wetenschap dat kandidaten nieuwsgierig en hebberig worden van vraagtekens op envelopjes, kandidaat hoe zeker ben je? vraagstellingen. Als je genoeg van zulke kandidaten hebt in de groep gaan die koffers gewoon mee.

Daar ben ik het ook mee eens. Ondanks dat ik eigenlijk nog niet in deze tunnel wil.  ;)
Maar Jurre heeft wat mij betreft alles om de mol te kunnen zijn. Ik twijfel nog, omdat het bij Jurre zo duidelijk lijkt. Dit zou een prachtige actie kunnen zijn inderdaad.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #306 Gepost op: 12-02-2023, 00:06:03 »
Een argument tegen Jurre als Mol is het feit dat hij er geen enkele moeite voor deed om een kist op te eisen. Wat was makkelijker geweest dan een beetje discussiëren en 500 euro uit de pot spelen? Over molpositie gesproken...

Een argument voor Jurre. Als de mol de test niet maakt, zijn de kansen eerlijker.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #307 Gepost op: 12-02-2023, 00:09:11 »
Wat me - behalve dat vlassige snorretje - bij Jurre vooral tegen de borst stuit is de overduidelijkheid. We zijn van WIDM gewend dat - om Angela Groothuizen te citeren - we in het programma geen flikker zien van wat er gebeurt. Daarom was Nadja niet de mol. Daarom was Art niet de mol. Daarom was Rik niet de mol. Daarom was Kim-Lian niet de mol. Jurre hoort m.i. in dat rijtje thuis.
Woosie down?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #308 Gepost op: 12-02-2023, 00:10:38 »
Een argument voor Jurre. Als de mol de test niet maakt, zijn de kansen eerlijker.

Daar heeft de mol zich volgens mij zelden druk over gemaakt. Yvon ging voor een vrijstelling, Milouska deelde jokers uit aan Roderick en Liz, etc.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #309 Gepost op: 12-02-2023, 00:12:50 »
Wat me - behalve dat vlassige snorretje - bij Jurre vooral tegen de borst stuit is de overduidelijkheid. We zijn van WIDM gewend dat - om Angela Groothuizen te citeren - we in het programma geen flikker zien van wat er gebeurt. Daarom was Nadja niet de mol. Daarom was Art niet de mol. Daarom was Rik niet de mol. Daarom was Kim-Lian niet de mol. Jurre hoort m.i. in dat rijtje thuis.

Dat gevoel heb ik dus ook.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #310 Gepost op: 12-02-2023, 00:13:16 »
Daar heeft de mol zich volgens mij zelden druk over gemaakt. Yvon ging voor een vrijstelling, Milouska deelde jokers uit aan Roderick en Liz, etc.
En bij het jubileumseizoen werd er een dubbele executie gedaan met 4 mensen, en de mol er ook nog tussen. Daar had je 66% (!!!) kans om af te vallen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #311 Gepost op: 12-02-2023, 00:18:55 »
Een moderator melding is genoeg inderdaad, reactie daarop komt snel genoeg. Tot die tijd gewoon even negeren en proberen op inhoud te blijven discussiëren ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #312 Gepost op: 12-02-2023, 00:20:03 »

Tsja en ik zou het dan weer teleustellend vinden als het een van de anderen is, want die heeft zich dan de hele tijd achter Jurre kunnen verschuilen.

Dat is zeker waar, maar wat als bijna de hele groep je al verdenkt (zoals bij Daniël), kun je dan nog wel voluit mollen.. ??

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #313 Gepost op: 12-02-2023, 00:24:42 »
Een bijkomend probleem - en nee, moderators, dit is niet off-topic - is dat nepmollen niet alleen een tactiek binnen het spel is, maar voor BN'ers ook een methode om zich bij het grote publiek in de kijker te spelen. Allerlei media berichten immers over WIDM, en die publiciteit is letterlijk en figuurlijk duizendmaal meer waard dan de toch ieder jaar magerder wordende pot. "Als er maar over me gekletst wordt" is een sterke drijfveer voor deze categorie kandidaten, die bij de Onbekende Vlamingen juist weer geen enkele rol speelt.
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #314 Gepost op: 12-02-2023, 00:32:58 »
Daarom vind ik de Vlaamse Mol ook een veel puurdere variant van het spel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #315 Gepost op: 12-02-2023, 00:47:37 »
En bij het jubileumseizoen werd er een dubbele executie gedaan met 4 mensen, en de mol er ook nog tussen. Daar had je 66% (!!!) kans om af te vallen.

In 2021 was er ook zoiets? 3 of 4 mensen in de eliminatie, waaronder de mol. Extra zuur dat volgens mij ook nog degene afviel die allang de mol in het vizier had.
Tijd voor een editie zonder BN'ers lijkt mij zo. O ja, dat is misschien wel offtopic van mij  ;). Maar goed, het lastige met Jurre vind ik (mijn persoonlijke mening):

- als hij de mol is, dan ligt het er wel heel dik bovenop (kan een gewaagde strategie zijn natuurlijk, maar dan heeft iedereen - nou ja, behalve ik misschien ;) - het meteen door.
- als hij niet de mol is, dan lijkt het erop dat hij meer acties heeft uitgehaald dan de daadwerkelijke mol. Een soort Nadja-Rik-Art. Hoe moet je dan als kijker zien wie de echte mol is? Lijkt mij echt een probleem voor dit programma.

(en dat is geen persoonlijke kritiek naar Jurre hoor, ik zou als kandidaat misschien hetzelfde doen, maar daar moet je als programmamaker waakzaam voor blijven, denk ik)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #316 Gepost op: 12-02-2023, 00:54:41 »
klopt. Het viel me op dat volgens mij iedereen wel door iemand verdacht werd. Ze zitten in een soort kringetje. En je hoorde Ranomi al zeggen dat ze Jurre eigenlijk te verdacht vond, en hij het misschien toch niet is. Dan zou wel de tactiek van een obvious mol werken. Dan wordt je weer als nepmollende kandidaat gezien. Zo n molstrategie is heel gewaagd, maar vind ik wel iets voor Jurre.

Dat zou de enige tactiek zijn die het “obviouse” nog een beetje oké maakt. Het is dit jaar dan gewoon precies wèl wat het lijkt.
En het kan eigenlijk ook alleen maar deze tactiek zijn, die Jurre dan zou gebruiken. Is hij de mol niet, dat denk je toch ook: hmm, maar wie is er meer mol dan de mol? Zo’n deceptie. Maar ook weer niet altijd tegen te gaan met fanatieke (nep-mollende) kandidaten. Die kun je niet instrueren. En wat doen je dan als mol? Eronder zitten? Dat lijkt me het minst leuk. Of er dan bovenuit mollen? Opvallend, maar dan doe je tenminste nog wel wat. En toon je iig cojones. Denk ik dan maar… ik spreid al even Jurre mee, maar wil er gewoon niet aan.  :-\\
Laten we jabberen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #317 Gepost op: 12-02-2023, 00:56:46 »
Het is lastig.. Ik herinner me seizoenen waarin sommigen, waaronder ik zelf, klaagden dat de regie de mol teveel uit de schijnwerpers hield en teveel airbrushte. Dat het een spelletje was geworden waarin we zochten naar die deelnemer die het minst verdacht werd gemaakt door de makers. Mocht Jurre de mol zijn dan heeft hij een eerlijker edit gekregen (voor zover we dat kunnen zien; misschien is er nog wel veel meer verdachts wat de uitzendingen níet heeft gehaald - maar zouden dan niet alle andere deelnemers allang op Jurre hebben gezeten?). Maar juist dat duidelijk in beeld brengen van Jurre's molse gedrag maakt me nu wars van hem als mol. Zolang Anke nog in het programma zit zal ik waarschijnlijk redenen proberen te vinden om haar te blijven verdenken  ::)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #318 Gepost op: 12-02-2023, 00:59:21 »
In 2021 was er ook zoiets? 3 of 4 mensen in de eliminatie, waaronder de mol. Extra zuur dat volgens mij ook nog degene afviel die allang de mol in het vizier had.

Zeker weten. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen waarbij een aanzienlijk deel van de groep vrij werd gesteld, en er bij de andere groep iemand afviel terwijl de mol er ook tussen zat (13.1, 18.1 etc.)
Enfin, ik denk niet dat de mol hier per se uitgesloten moest worden. Misschien alleen bij de eerste ronde ervoor zorgen dat zijn/haar koffer niet gekozen wordt, met het risico dat dat uiteindelijk de enige is. Maar als er bij de tweede ronde al 2 stuks mee zijn genomen, kan de mol er prima bij gaan zitten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #319 Gepost op: 12-02-2023, 01:02:49 »
Zeker weten. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen waarbij een aanzienlijk deel van de groep vrij werd gesteld, en er bij de andere groep iemand afviel terwijl de mol er ook tussen zat (13.1, 18.1 etc.)
Enfin, ik denk niet dat de mol hier per se uitgesloten moest worden. Misschien alleen bij de eerste ronde ervoor zorgen dat zijn/haar koffer niet gekozen wordt, met het risico dat dat uiteindelijk de enige is. Maar als er bij de tweede ronde al 2 stuks mee zijn genomen, kan de mol er prima bij gaan zitten.

Ja precies; en dat maakt Jurre (en Daniël + Anke) eigenlijk best verdacht.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)