Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 97179 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #320 Gepost op: 12-02-2023, 01:08:57 »
Als er al twee stuks zijn meegenomen? Hoe weet de mol dat? Die weet maar van één kist.

Persoonlijk denk ik dat de mol geen kist nodig heeft. Het geld gaat toch wel uit de pot.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #321 Gepost op: 12-02-2023, 01:12:49 »
misschien is er nog wel veel meer verdachts wat de uitzendingen níet heeft gehaald - maar zouden dan niet alle andere deelnemers allang op Jurre hebben gezeten?).
Dat is denk ik wat we bijvoorbeeld bij de Vlaamse mol ook een keer hebben gezien bij
Spoiler: mol mexico spoiler (klik om te tonen/verbergen)
die eigenlijk ook alles deed wat je van een mol verwacht, maar onder de kandidaten niet perse heel verdacht was. Goeie onverdachte mol misschien in het echte spel, maar de tv zoektocht van de kijkers kan heel erg afwijken van de zoektocht van de kandidaten in realiteit.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #322 Gepost op: 12-02-2023, 11:59:40 »
Vooral die voorkennis is iets wat een 'kandidaat die mol speelt' haast niet kan faken.

En hij wil ook gewoon te graag dat mensen weten dat niks aan hem ligt óf wat ie allemaal wel niet goed doet.
Net als dat ie na dat 'opofferen van zijn kist' in de auto nog ff moest herhalen "Ik nam een stapje terug, zagen jullie dat?!?!"

Als ie geen mol is dan is ie gewoon heel vervelend  :-X

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #323 Gepost op: 12-02-2023, 12:27:32 »
Viel het anderen ook op hoe makkelijk Jurre het gesprek wegstuurt op het moment dat Nabil in de auto zegt dat als Jurre de mol is hij echt the best is? Zonder blikken of blozen draait hij het gesprek om van een directe confrontatie naar dat hij zijn roadtrip-genoten helemaal niet verdenkt maar het gewoon chill met ze vindt. Jurre wordt ook nog weinig verdacht. Als hij de mol is, dan wordt hij door de kijker veel meer verdacht dan door de kandidaten.

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #324 Gepost op: 12-02-2023, 13:01:34 »
Als het aan Jurre lag, was er gewoon geld verdiend bij de planken. Toen Nabil van de plank viel, was Jurre al op het einde van het parcours namelijk.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #325 Gepost op: 12-02-2023, 13:35:52 »
Wat me - behalve dat vlassige snorretje - bij Jurre vooral tegen de borst stuit is de overduidelijkheid. We zijn van WIDM gewend dat - om Angela Groothuizen te citeren - we in het programma geen flikker zien van wat er gebeurt. Daarom was Nadja niet de mol. Daarom was Art niet de mol. Daarom was Rik niet de mol. Daarom was Kim-Lian niet de mol. Jurre hoort m.i. in dat rijtje thuis.

Precies dat. Ik verbaas me er gewoon over hoe massaal juist hier op dit forum, waar de meesten het programma goed kennen, Jurre zo verdacht wordt gevonden. Ieder jaar is natuurlijk anders en wellicht krijgen de Jurre verdenkers gelijk. Maar ik kan het me echt absoluut niet voorstellen. Hij krijgt zo'n verdachte edit, dat hij ofwel de finale haalt en tot het laatst flink verdacht blijft in Nederland, of volgende week exit is met een heleboel ingestorte tunnels (enorm shockeffect) als resultaat.

Mocht hij toch de mol zijn, dan zal ik mijn ongelijk toegeven   ::)

Maar ik blijf vanaf 26-11 vol vertrouwen voor Daniël gaan  :D

Edit: en voor de zekerheid, ik vind dit dus een geweldig leuk seizoen waar ik erg van geniet!
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 14:08:16 door DanielleHaarman »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #326 Gepost op: 12-02-2023, 13:59:58 »
Gewoon niet meer kijken als je het niet echt leuk meer vindt, denk ik. Het is wel de bedoeling dat je er lol aan kunt beleven. Kritiek prima natuurlijk, zolang dat niet gaat overheersen. Het lijkt of sommige mensen het allemaal niet kunnen waarderen. Dat is toch jammer?

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #327 Gepost op: 12-02-2023, 16:53:37 »
Gewoon niet meer kijken als je het niet echt leuk meer vindt, denk ik. Het is wel de bedoeling dat je er lol aan kunt beleven. Kritiek prima natuurlijk, zolang dat niet gaat overheersen. Het lijkt of sommige mensen het allemaal niet kunnen waarderen. Dat is toch jammer?

Ja eens!
Ik denk dat veel kijkers ook een stuk kritischer zijn geworden sinds de Belgische mol weer op tv is. Voor mij geldt dat in elk geval wel. Ik ga die twee programma's toch met elkaar vergelijken..

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #328 Gepost op: 12-02-2023, 18:00:43 »
Het kán bijna niet meer anders dan dat Jurre de mol is maar hoe vreselijk saai en flauw zou dat zijn? Het ligt er zó dik bovenop namelijk! Ranomi en Daniel hebben teveel geld binnengebracht (vind ik), Anke is wat mij betreft écht een kandidaat en Soy heeft al eens een rood scherm gehad. Blijft Jurre over. Of ik zit helemaal fout, haha!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #329 Gepost op: 12-02-2023, 22:46:35 »
Ja, echt duidelijk is het allemaal niet. ::hypocriet:: Maar gelukkig is er nog de vooruitblik naar afl. 7 voor een beetje richting.

Jurre: Ik voelde me natuurlijk wel een klein beetje schuldig, of zo...
en
Rik: Uiteindelijk blijft één kandidaat over. Die kandidaat heeft morgen een afspraak. Met de Mol.
Waarop Soy, de laatste, een kaartje vindt: Ho, hee! Jurre!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #330 Gepost op: 12-02-2023, 23:08:50 »
En bij het jubileumseizoen werd er een dubbele executie gedaan met 4 mensen, en de mol er ook nog tussen. Daar had je 66% (!!!) kans om af te vallen.
In de eerste aflevering van het seizoen dat Jan Versteegh de Mol was moest Ron Boszhard de test maken samen met de Mol als ik me niet vergis. Ik weet niet meer zeker of dit het enige duo was dat de test moest maken. Maar er was hooguit nog één ander duo.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #331 Gepost op: 12-02-2023, 23:34:34 »
In de eerste aflevering van het seizoen dat Jan Versteegh de Mol was moest Ron Boszhard de test maken samen met de Mol als ik me niet vergis. Ik weet niet meer zeker of dit het enige duo was dat de test moest maken. Maar er was hooguit nog één ander duo.

Jean-Marc van Tol zat toen in een duo met Jan. Die mocht blijven.
Ron zat met Loes (die zich achteraf erg schuldig voelde omdat ze Ron niet meer terug had 'gekocht', dacht ik)

Maar blijkbaar kun je als kandidaat behoorlijk worden benadeeld als de eliminatie maar met een paar personen is (en je dan ook nog moet 'concurreren' met de mol om te blijven).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #332 Gepost op: 13-02-2023, 04:03:17 »
Hallooo jurre-tunnelaars!
Na het instorten van mijn nabil tunnel zoek ik een uitweg. Daniel is mijn nummer 2 (nu dus 1) maar dankzij jullie houd ik jurre ook in de gaten.

Deed hij in de opdrachtjes tijdens deze aflevering (6) nou constant een struisvogel na? De gillende/krijsende geluiden tijdens pijlen vangen, bekvol kop in het zand steken en ei kapot lopen? Het moment in de bus met nabil zn opmerking(als jij de mol bent, ben je the best), omg. Vind ik allemaal verdacht.

En mocht je een badeend vinden deze aflevering, dan was jurre het wel met z'n gele overhemd (zelfde outfit als in vorige aflevering? )

Maarja anke en ranomi waren afwachtend. Controleren is saboteren.

Wordt het vinden van mijn uitweg een lijdensweg?

Offline Molletje71

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #333 Gepost op: 13-02-2023, 10:24:12 »
Het kán bijna niet meer anders dan dat Jurre de mol is maar hoe vreselijk saai en flauw zou dat zijn? Het ligt er zó dik bovenop namelijk! Ranomi en Daniel hebben teveel geld binnengebracht (vind ik), Anke is wat mij betreft écht een kandidaat en Soy heeft al eens een rood scherm gehad. Blijft Jurre over. Of ik zit helemaal fout, haha!

Waarom zou dit flauw en saai zijn? Binnen de groep wordt hij nog steeds niet of nauwelijks verdacht. (alleen door Daniel geloof ik) En doordat het zo in beeld wordt gebracht blijf je constant twijfelen of hij het dan wel kan zijn. Want ze zullen als makers het er toch niet te dik bovenop leggen? Misschien doen ze dit als makers nu eens een keertje wel. Ik zou het wel leuk vinden.  ::jaja::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #334 Gepost op: 13-02-2023, 10:28:46 »
Het kán bijna niet meer anders dan dat Jurre de mol is maar hoe vreselijk saai en flauw zou dat zijn? Het ligt er zó dik bovenop namelijk! Ranomi en Daniel hebben teveel geld binnengebracht (vind ik), Anke is wat mij betreft écht een kandidaat en Soy heeft al eens een rood scherm gehad. Blijft Jurre over. Of ik zit helemaal fout, haha!

Saai, hoe dan? Er zijn ontzettend veel mensen die Jurre niet verdenken, ik zou hem een geweldige mol vinden! Beter dan een mol die beetje kijkt, niets doet en afentoe een sturende opmerking maakt.
Daniël of Jurre zouden beide super leuke mollen zijn, soy eigenlijk ook!
 ::tandpastasmiley::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #335 Gepost op: 13-02-2023, 11:21:50 »
Toch had Jurre in aflevering 6 ook onmolse acties, die zo maar geld hadden kunnen opleveren.

- Merkt bij eierlopen al snel op dat het niet uit maakt of de eieren kapot gaan of niet. Maakt daarmee de opdracht simpeler om te halen.
- Is zelf als eerste en ruim op tijd aan de overkant. Geen controle meer over de eerste 1.000 euro. Dat ze opnieuw moeten beginnen, komt door Nabil.
- Schiet als eerste op een ei. Het camerastandpunt kan vertekenen, maar zo te zien gaat zijn pijl niet ver langs het ei met geld (2e van links).
- Stelt voor om dezelfde persoon (Nabil) meer pijlen te laten schieten. (Met het idee dat je bij elke volgende pijl meer gevoel voor richting krijgt). Een strategie die in de andere groep goed uitpakte.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #336 Gepost op: 13-02-2023, 12:24:39 »
ja, dit soort feed hebben we nodig  ;D Jurre is niet de mol, maar die rol had hij te graag willen spelen. Dan maar hulpmol.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2023, 11:03:32 door Mollem »

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #337 Gepost op: 13-02-2023, 12:39:53 »
Ik had hetzelfde screenshot genomen, om tegenovergestelde reden.

Er werd dit jaar al vaak geschreven dat Jurre verdacht in beeld wordt gebracht.
Dit is net het omgekeerde.

Als je goed kijkt naar de bewegende beelden, dan zie je dat de pijl niet in de buurt van het geld-ei komt.
Het lijkt zo omdat er maar 2 eieren in beeld zijn, maar dit is puur gezichtsbedrog.

Men probeert Jurre hier dus onverdacht te maken, "want hij schiet naar het geld-ei".

Ranomi heeft een vergelijkbaar shot, maar daar valt het harder op. Wanneer de pijl bijna bij de eieren komt, springt men over naar een ander shot van 2 (andere?) eieren waar rakelings een pijl langs vliegt.

Jurre en Ranomi worden hier onverdacht gemaakt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #338 Gepost op: 13-02-2023, 13:31:58 »
Ik denk dat je gelijk hebt. Het beeld afsnijden links van het geldei is nogal suggestief. Ik zet beide gifjes even in het opdracht topic.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #339 Gepost op: 13-02-2023, 20:14:54 »
Daarnaast... De mol van dit jaar heeft handboogschieten geoefend, net als de mol van vorig jaar. En met een beetje oefening kan je best doen alsof je op dat ei schiet en er dan ruim naast schieten. Voor hetzelfde geld zien we hier een stuntende mol die zo onverdacht wordt dat hij voor de grap om het goede ei heen gaat schieten. Zou ik ook doen, en maar lachen om jezelf...  ::rofl::

Ik twijfel ook nog steeds over Jurre en had dit ook opgemerkt, maar dit is wat mij betreft geen no go.

En wat betreft die andere dingen: kan goed dat hij probeerde geld te verdienen zo van "dat gaat er zo toch meteen weer uit". Het is loos geld verdienen. Kan je heus een beetje je best doen om jezelf minder verdacht te maken.