Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 97140 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #280 Gepost op: 11-02-2023, 22:43:19 »
En iedereen trapt erin

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #281 Gepost op: 11-02-2023, 22:45:48 »
Ik weiger op dit moment nog altijd om te switchen naar Jurre. Alles klopt, maar het ligt er simpelweg veel te veel bovenop. Het is dan eerder dat ik Soy toch weer in de gaten wil houden. Hij werd in de eerste afleveringen zo enorm verdacht neergezet, dat de meesten hier hem toen zijn gaan afschrijven. De laatste afleveringen is hij juist minder verdacht in beeld.
De mol gaat toch niet al die eieren eraf schieten? Veel te knappe prestatie, is als mol helemaal niet nodig. Sowieso ging er in t groepje Jurre  - Ranomi 2000 euro meer verloren.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #282 Gepost op: 11-02-2023, 22:46:54 »
En hij doet de roadtrip van twee dagen met twee kandidaten die hem niet verdenken. Dat is lekker relaxt. Hij zegt dat hij ook hen niet verdenkt, en dan vraagt Ranomi waarom hij dan met hun wilde - dus Jurre gaf de doorslag bij de indeling - en hij antwoordt: ik vind het lekker rustig met jullie.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #283 Gepost op: 11-02-2023, 22:47:38 »
En iedereen trapt erin
iedereen heeft moeite met hoe dik het erbovenop ligt, maar iemand anders als mol is een slechter scenario. Dan heeft de mol veel minder gemold dan een kandidaat.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #284 Gepost op: 11-02-2023, 22:51:21 »
iedereen heeft moeite met hoe dik het erbovenop ligt, maar iemand anders als mol is een slechter scenario. Dan heeft de mol veel minder gemold dan een kandidaat.

Ja, dit. Als Jurre de mol niet is, dan molt Jurre meer dan de mol. Dat zou raar zijn, toch?

En alle vier de anderen heb ik om meerdere argumenten elk afgestreept.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #285 Gepost op: 11-02-2023, 22:51:42 »
iedereen heeft moeite met hoe dik het erbovenop ligt, maar iemand anders als mol is een slechter scenario. Dan heeft de mol veel minder gemold dan een kandidaat.

Ja dat heeft de mol ook. En dat zien we wel vaker. De mol is heel vaak niet degene die t meeste geld wegspeelt en t meeste opvalt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #286 Gepost op: 11-02-2023, 22:52:38 »
Tijdens het pijlen vangen duwt hij Nabil in de rug en die maakt een beweging van: opzij! Jammer dat Nabil zo in een tunnel zat.

Je moet ook wel constateren dat dit niet een groep sterke kandidaten is, waardoor de mol het er extra dik bovenop kan leggen.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2023, 22:54:33 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #287 Gepost op: 11-02-2023, 22:55:49 »
iedereen heeft moeite met hoe dik het erbovenop ligt, maar iemand anders als mol is een slechter scenario. Dan heeft de mol veel minder gemold dan een kandidaat.


Exact. Zoals ik al eerder zei, is een finale-uitzending waarbij wordt gezegd dat de pot heel erg laag is, maar dat dit niet te danken is aan Mol XXXXX, maar aan kandidaat YYYYY eigenlijk ondenkbaar. Je kunt dan moeilijk die Mol gaan loven wegens zijn of haar goede molacties.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #288 Gepost op: 11-02-2023, 22:58:15 »
Ja dat heeft de mol ook. En dat zien we wel vaker. De mol is heel vaak niet degene die t meeste geld wegspeelt en t meeste opvalt.
heel vaak? Wanneer dan, in deze hoedanigheid? Jurre heeft echt duizenden euros weggespeeld, is altijd sturend en op molposities. Het verschil tussen mol en kandidaat zou wel enorm groot zijn en teleurstellend voor de laatste aflevering en de molacties.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #289 Gepost op: 11-02-2023, 23:00:51 »
Ik zou juist teleurgesteld zijn als hij t is. Hij is een kandidaat die wil dat iedereen denkt dat hij de mol is. Ik denk dat ik t ook zo zou spelen.

En voor de geschiedenis van geld kan je alles op dit forum terugvinden

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #290 Gepost op: 11-02-2023, 23:02:58 »
En voor de geschiedenis van geld kan je alles op dit forum terugvinden


Dat is te makkelijk. Jij doet een bewering en Theo vraagt je om bewijzen. Als je geen bewijzen wilt of kunt aanleveren, dan is de bewering nogal zwak.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #291 Gepost op: 11-02-2023, 23:06:03 »
Het is de combinatie van veel geld uit de pot houden, vaak op goede molposities zitten en vaak voorkennis lijken te hebben.

Tsja en ik zou het dan weer teleustellend vinden als het een van de anderen is, want die heeft zich dan de hele tijd achter Jurre kunnen verschuilen.
En als jurre de mol is heeft hij toch eigenhandig heel wat geld uit de pot weten te spelen. Ik heb liever een mol die er wat dik bovenop ligt maar wel veel geld uit de pot houdt dan een mol die zich goed verborgen houdt maar veel minder geld uit de pot houdt.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2023, 23:16:18 door Feodora »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #292 Gepost op: 11-02-2023, 23:13:27 »

Dat is te makkelijk. Jij doet een bewering en Theo vraagt je om bewijzen. Als je geen bewijzen wilt of kunt aanleveren, dan is de bewering nogal zwak.

Je kan t gewoon terugvinden in de follow the money topics.
Mol Margriet was uit mijn hoofd bijv niet degene die t meeste uit de pot heeft gespeeld maar Rik.
En zo zijn er meer seizoenen. Als je t precies wil weten zoek je t zelf. Ik ben geen forumjuf die alle feiten voor je op gaat zoeken.. ik vertel je gewoon dat t zo is.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #293 Gepost op: 11-02-2023, 23:20:15 »
Ik kan me inderdaad herinneren dat Rik meer geld had verspeeld dan mol Margriet. Dat vond ik toen ook niet fijn.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #294 Gepost op: 11-02-2023, 23:23:07 »
Juist. Zonder er allerlei overzichten bij te hoeven halen is het ontegenzeggelijk waar dat WIDM een lange geschiedenis van nep- en vreesmollen heeft, die ten minste terugvoert tot Nadja Hüpscher.
Woosie down?

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #295 Gepost op: 11-02-2023, 23:26:39 »
Jurre wordt door zijn medekandidaten schijnbaar niet verdacht. Dat vind ik opvallend als je ziet wat hij allemaal fout doet.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #296 Gepost op: 11-02-2023, 23:30:10 »
Chill roadtripje voor mol Jurre, maar toch nog even zeggen dat er gemikt moet worden met boogschieten op de eieren rechts waar het geld dus niet zit. Bij 'kop in het zand steken' hoefde niet veel te gebeuren om 't mis te laten gaan.
Verder wat goodwill kweken door de koffers (met eliminatiestoelen, ach ja dat kon ie natuurlijk niet weten, want hij is kandidaat >:D) aan anderen te gunnen en lekker mensen troosten die uit de grot kwamen met een groen scherm die toch peentjes hadden gezweet.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 00:01:25 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #297 Gepost op: 11-02-2023, 23:33:28 »
Juist. Zonder er allerlei overzichten bij te hoeven halen is het ontegenzeggelijk waar dat WIDM een lange geschiedenis van nep- en vreesmollen heeft, die ten minste terugvoert tot Nadja Hüpscher.

Daarom zei ik al eerder. Of Jurre speelt het als Kees Tol of hij is de Nadja van de groep. En ik herinner me nog de nodige wrevel naar Nadja op dit forum. Persoonlijk vond ik Margriet om die reden ook minder sterk als een Chris en Rik gewoon de betere mollenstreken wisten uit te halen.

Enfin bij Jurre zie ik wel het soort gedrag wat Kees ook liet zien. En het kan dus ook gewoon omdat de meeste in de groep op Daniel en Nabil of Ranomi de test invullen. Jurre zei het al: hij vond het wel fijn om in het groepje te zetten die hem totaal niet verdenken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #298 Gepost op: 11-02-2023, 23:34:48 »
Jurre wordt door zijn medekandidaten schijnbaar niet verdacht. Dat vind ik opvallend als je ziet wat hij allemaal fout doet.

Daniël zit op Jurre. En Anke deels, geloof ik.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #299 Gepost op: 11-02-2023, 23:36:49 »
Daniël zit op Jurre. En Anke deels, geloof ik.
klopt. Het viel me op dat volgens mij iedereen wel door iemand verdacht werd. Ze zitten in een soort kringetje. En je hoorde Ranomi al zeggen dat ze Jurre eigenlijk te verdacht vond, en hij het misschien toch niet is. Dan zou wel de tactiek van een obvious mol werken. Dan wordt je weer als nepmollende kandidaat gezien. Zo n molstrategie is heel gewaagd, maar vind ik wel iets voor Jurre.