Wanneer geeft Jurre dan de eer aan Daniel?
Als ze nog met z'n drieën zijn zegt Daniel: zou het iets met het schip te maken hebben" en Jurre zegt dan "Ja dat denk ik".
Als het codewoord gezegd wordt door Jurre zijn ze met zijn vijven maar als de hele groep is bij elkaar is wijst Soy naar Daniel en zegt dat Daniel het gevonden heeft. Als Anke vervolgens vraagt " Oké wie gaat het zeggen roept de hele groep Daniel, Daniel. Nabil voorop. Prima toch voor een mol om in de luwte te blijven? Het is hierdoor iig wel gelukt dat hun groepje naar Rik mag.
Jurre laat de keuze geld of jokers wel over aan Daniel.
Als ze met zn allen bij elkaar komen in de gang van het schip is het Jurre die zegt dat Daniel degene is die de puzzel heeft opgelost. Niet Soy. Soy wijst wel, en herhaalt Jurre, maar Jurre zegt het eerst, en niet dat hij het zelf bedacht heeft.
In de montage van de terugblik op de opdracht begint het beeld pas nadat Jurre "schip" heeft geroepen en lijkt het alsof Daniel de oplossing als eerste vindt.
Ik zit momenteel op Daniël, maar Jurre heb ik nog niet weggestreept. Wat mij totaal niet lekker zit:
Als Jurre de Mol is, dan zouden ze zijn knipoog op het schip toch allang weggeknipt hebben?
Bij mol Rob lieten ze in de montage een briefje met straatnamen waardoor iedereen duidelijk kon lezen dat hij de verkeerde namen doorgaf in de porto. Ik ben ook altijd geneigd om te denken dat je op basis van zoiets een mol kan wegstrepen, maar als het slechts een enkele keer is kan het blijkbaar alsnog de mol zijn, blijkt uit het verleden