Afgezien van wat er hier over Nabil is gezegd, valt er best nog wel wat over hem te zeggen.
Theater: Nabil geeft foute antwoorden Bad Romance en Beatles. Bad Beat is een pokerterm. Nabil was kampioen human beatbox en zat in een box. Als mol is hij stout, haalt geld uit de pot. Nabil gaf ook de toon aan, de 4e toon was de bes (b met mol, b is het molteken).
Vandaar trouwens dat Nabil uit zijn slof schoot, de ananas moest weg want de 4e toon bes was een citroen en geen ananas. De ananas stond trouwens al aan de kant voor hem op tafel dus onduidelijk tegen wie hij uit de slof schoot. Tegen niemand dus, hij wilde de link naar de citroen.
Bij de props liggen voor de olifantenfoto het reclamebord en de slagtanden al klaar als Nabil zegt dat er iets mist, zonder het woord postbus te gebruiken, dat laat hij invullen door anderen. De slagtanden worden niet meegenomen op de foto. Hier kan titel Propvol naar verwijzen, met de postbus erbij is het te vol geworden.
In de biecht zegt hij met nadruk de jaren 10 en postbax. Dennis Bax zingt het WK 2010 lied Para papa Zuid-Afrika. In de leader na Nabil zie je parapenters.
Beïnvloeding
Nabil stuurt Ranomi in de kist om snel in te vullen zodat de kist op slot blijft. Nabil heeft volgens mij Soy het idee gegeven om zich af te laten schieten. Nabil hint naar kistje 3 en iedereen gaat met hem mee. Vindt speelgoedfolders lekker ruiken, alsof ze daar speciale inkt voor nodig hebben, maar mag later wel op speelgoed tekeergaan.
Alles wat Nabil zegt met enige nadruk is te linken aan iets wat hij nodig heeft om mij een verband te laten zien (ja, tunnel). Out of the box denken, hmm, geel hesje, box is geel. Bewegen hand naar mond in groepsfoto, en hint naar monopoliemannetje met snorbeweging. Postbax verkeerd uitspreken en hint naar jaren 10. Ook is denk de L van ‘levert’ bij de rebus te linken aan de O in zijn hand en de M in beeld bij de uitleg van Rick. Bij het maken van de foto heeft Nabil de O al opgeborgen, maar even later heeft hij de O al weer in de hand met iets eronder, zal toch niet een uitgescheurde M en L zijn? Bij de props heb ik hem niet veel zien doen, dus tijd zat om te scheuren. Ik ben benieuwd of hij Soy en Annick bij de fabriek uitgekozen heeft vanwege de kleur van hun helmen. Geel, blauw en wit maakt ook weer groen.
Verborgen hints klokken
Klokken. Aflevering 1 exact 12:00 bij gele en groene krat. Nabil zit bij de voorstelling op stoel 12. Aflevering 2 exact 3 uur als Nabil kist 3 voorstelt.
De kandidaten stellen zich aan je voor:
Nabil zegt: teleurgesteld als ik het niet ben (Mol of iemand die gevaar niet ziet aankomen?). Ook een kleine hapering en verspreking (ik ga me een sukkel noemen als ik gewoon bevriend bent .. bevriend ben met de mol). Na opdracht 1 opgenomen, want Nabil heeft al een idee wie de mol is. Bij de executie is hij dat al weer vergeten en kiest hij iedereen van wie hij het niet verwacht.
1 VERBINDING mol in middelpunt
1.1 Wie wordt de mol? ‘Zojuist heb ik het stokje overgedragen aan de nieuwe mol’, Nabil was laatste. Stond bij standbeeld van Delville WOOD (stokje)
1.2 gulden middenweg Nabil in het midden (gele hesje + blauwe logo maakt groene logo)
1.3 toonaangevend Nabil gaf toon aan, de 4e toon is de bes (b met mol, b is het molteken).
2 KUNSTGREEP mol pakt attributen
2.1 Stalen zenuwen. Door lopen en jezelf af laten schieten
2.2 Propvol. Bij de foto van olifanten vond Nabil dat er nog wat bij moest, maar hij is te vol