Mijn grootste ‘probleem’ bij Soy is dat ik hem al heel lang goed ken en hoe hij zich gedraagt ook bij een spelprogramma, naast zijn films en series als acteur. Ik heb dit vaker gezegd, maar ik zie hem hier als Soy die ik al jaren ken en super graag de mol wilde zijn, maar niet is gelukt, want wat Jurre zei na het telefoontje van Everon dat hij iets moest wegslikken dit zag ik ook duidelijk en nu wil hij alles aan doen om te winnen. En bij het gedeelte dat hij zo graag winnen wil, zie je 100% de Soy terug die aan spelletjes mee doet en dat hij werkelijk zenuwachtig is voor de test maken, executie etc.
Dan denken de mensen die Soy als mol zien, maar hij is toch acteur?! Klopt, maar bovenal hij blijft mens met emoties, ik ga nog steeds vanuit dat hij in aflevering 4 eigenlijk het rode scherm had, want zijn hele lichaam en gedrag verraadde dit.
Voorbeeld Klaas van Kruistum ken ik ook jaren, maar hij was toch wel een andere Klaas in wie is de mol dan ik hem ken en daarom had ik al door dat hij de mol was in aflevering 1.