Mooie samenvatting. Je merkte echter tijdens het spel dat ze de 'jullie' vragen als DUO beantwoorden. Dus zonder gebruik te maken van de acht anderen.
Dat "ze" de jullie vragen als DUO beantwoorden wil niet zeggen dat dit de bedoeling was.
Sander en Anke kregen de vraag waar de meesten van jullie het eerste naar kijken (...) en hier kwam in ieder geval één antwoord van buiten het duo op (van Soy). Het antwoord "ogen" was correct.
Annick en Soy telden bij de woonoppervlakte vraag alleen hun beide woonoppervlakte bij elkaar op. Dat bij hun de deur niet open ging zou dus heel goed kunnen liggen aan dit (foute) antwoord.
Verder heeft niemand van de 3 duo's die alle vragen goed hadden een "jullie" vraag beantwoord voor hun eigen duo, voor zover wij hebben kunnen zien. De eerste vraag van Jurre en Sarah over de onderbroeken slaat duidelijk op alle duo's want het ging over het antwoord dat het
vaakst is gegeven. Ook niet voor niets dat Sarah al in het begin met het voorstel komt iedereen de vragen één voor één te laten stellen zodat de anderen allemaal kunnen antwoorden.
Waarom die extra vragen heb ik me lang afgevraagd. En zo te zien ook meer "jullie" vragen dan nodig om ieder team er tenminste één te geven. Toen dacht ik aan het moment dat Jurre inbrak op het voorstel van Sarah om iedereen één voor één antwoord te laten geven (goed voorstel) omdat de vragen veel te moeilijk waren. Die "jullie" vragen zijn inderdaad de vragen die het meeste tijd kosten omdat iedereen hier in principe voor moet antwoorden. Werd hij hier geholpen door de redactie?
Als ik terugdenk aan eerdere seizoenen waar opdrachten zijn gespeeld waar ze antwoorden van de vragenlijst van kandidaten nodig hadden, dan kan ik me geen "jullie" vragen herinneren. Dit waren meestal alleen "wie" of "wat" vragen, vragen die op één kandidaat sloegen. Zoals, wie had als bijbaantje .... (Victor Brand). Ben even kwijt wat dat bijbaantje precies was. Iets met honden of belastingen?