Als ik zo de wie verdenkt wie lijst bekijk lijkt het een finale te gaan worden met Daniel, Jurre en Soy.
Dat is ook mijn gedachte ( wel vanuit een Jurre tunnel bekeken
) Er zijn nog 2 afleveringen tot de finale en dus tijd dat de verdenkingen van de finalisten bij elkaar komen. meestal verdenken ze elkaar of verdenken 2 finalisten de mol o.i.d.
Daniel verdenkt alleen nog Jurre, wil nog spreiden op 2 maar is bang voor de jokers van de andere kandidaten. Hij gaat voor Jurre. Helemaal zeker kan hij nog niet zijn omdat hij zijn scherm niet heeft gezien. Ook opvallend dat hij zijn Jurre verdenking kennelijk niet meer met Anke bespreekt.
Jurre heeft in de vorige afleveringen Daniel meegenomen maar dat is nu minder zegt hij tijdens het gesprek aan tafel met Ranomi en Nabil. Tijdens dit gesprek wordt Soy erg verdacht gemaakt, over Anke wordt twijfel uitgesproken. Jurre neemt ineens Soy mee bij de test. Soy is gestegen zegt Jurre.
Soy is de weg kwijt, er is veel gebeurd de laatste dagen. Hij vraagt zich af of hij de mensen niet te veel heeft vertrouwd en of er tussen zijn vertrouwelingen niet gewoon een mol zit. (hij vertrouwt o.a. Jurre) Hij heeft w.s. een rood scherm gehad en zag nu ook zijn mol Nabil naar huis gaan. Als hij richting zijn vertrouwelingen schuift met zijn verdenkingen kan het in de finale als volgt worden:
Daniel verdenkt Jurre
Jurre verdenkt Soy
Soy verdenkt Jurre of Daniel
Dan blijven de dames nog over.
Anke verdenkt al heel lang Soy en Ranomi en neemt de laatste afleveringen ook Nabil mee. Ze lijkt erg standvastig en heeft geen redenen om van Soy en Ranomi af te stappen. Ze hield Soy goed in de gaten in aflevering 6.
Ranomi heeft al heel lang Soy als hoofdverdachte maar eigenlijk meer uit gevoel, ze weet het gewoon niet. Ze weet nog steeds niet zeker op wie ze wil gaan zitten en vult nog steeds de test in op basis van kansberekening. Ze zal toch een keuze moeten gaan maken anders is zij de volgende afvaller ben ik bang.
Richting finale wordt Soy dus door 3 van de vijf overgebleven kandidaten verdacht. kunnen er dus gerust nog Soy verdenkers afvallen