Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 51805 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #240 Gepost op: 23-02-2023, 19:01:09 »
Het wachten is natuurlijk op het eerste seizoen waarop iemand (per ongeluk?) met de Mol in de koffer duikt.    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #241 Gepost op: 23-02-2023, 19:45:09 »
Maakt niet uit. Daniël geeft aan niet meer te spreiden (en dat doet hij al een paar testen) niet.

Deze opmerking van Daniël vind ik veelzeggend als je bedenkt dat de 2 testen hiervoor de gesplitste test en de koffertest waren. Als hij inderdaad al een paar testen op dezelfde inzet had hij dus niet rood bij de koffertest en moet dat Soy zijn geweest (want Nabil was het naar eigen zeggen niet). En is Soy dus niet de mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #242 Gepost op: 23-02-2023, 19:46:40 »
Opdracht: in de koffer duiken - 3000 euro

De kandidaten krijgen eerst een halfuur duikinstructies. Erna moeten ze duiken in een drie meter diep zwembad. Op de bodem liggen grote koffers waarvan de zijkanten eruit zijn. Per koffer waar iemand doorduikt wordt er 300 euro verdiend. Maar pas op: als er twee keer door een koffer gedoken wordt, wordt er niets verdiend voor die koffer.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #243 Gepost op: 23-02-2023, 20:51:33 »
Ahum, in Nederland betekent 'in de koffer duiken' wat jullie in Vlaanderen 'poepen' noemen.
Dat laatste betekent hier dan weer iets heel anders...
 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #244 Gepost op: 23-02-2023, 20:55:02 »
Ahum, in Nederland betekent 'in de koffer duiken' wat jullie in Vlaanderen 'poepen' noemen.
Dat laatste betekent hier dan weer iets heel anders...
 ;D

Dat had ik door meneer Tunnel, ik ben misschien van morgen, maar niet van gisteren. Ik verkies gewoon de term 'zetten'.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #245 Gepost op: 24-02-2023, 12:38:22 »
De biechten voorafgaand aan de analoge test:

Soy; Mijn hoofdverdachte, Nabil is eruit. En dat is gewoon een soort mind fuck waar je niet doorheen kan komen.Maar ik ben gaan rekenen, de afgelopen dagen.En dan kom ik toch wel heel erg dicht bij iemand...die ik eigenlijk al die tijd heel erg heb vertrouwd. En dat is Ranomi. Ze is altijd heel erg fanatiek, lief, open. En zich heel erg bewust van alles. Maar dat neemt niet weg dat Jurre...degene die altijd voor zichzelf kiest...ook heel goed de Mol zou kunnen zijn.


Jurre; Wie is de mol? Daniel.Het is toch een soort van gut feeling dat ik denk van...hij is het zeg maar zo niet...dat ik hem eigenlijk wel moet verdenken.Het is echt een hele hele hele slimme jongen die alles doorheeft...in ieder boekje met een schuin oog mee zit te kijken. Dus hij is bijna te slim om het niet te zijn.


Daniel; Ik heb de angst in Soys en Ranomi's ogen gezien toen zij afkwamen van die heftige eliminatie. Dat ze hun eigen stoelen hadden meegenomen. De enige die ik koel, afstandelijk en kil vind in 't spel, is Jurre.


Anke; Mijn verdachten zijn Ranomi en Soy.Waarbij ik steeds meer neig naar dat Ranomi de Mol is. Omdat zij eigenlijk het aller-aller- allermeest fanatiek is...van ons allemaal.Maar eigenlijk nooit geld verdient.Ik vind haar de perfecte Mol.


Ranomi; Soy is eigenlijk vanaf het begin al wel mijn verdachte. Maar hoe beter ik 'm leer kennen, hoe minder ik hem betrap op mollen.Maar juist misschien het gedrag tussen de opdrachten door.Het feit dat hij geen bondje met me wil. 't Feit dat-ie me niet echt opzoekt.Dat vind ik juist verdacht.

Eerder zei Ranomi: Als Jurre de Mol is, is het natuurlijk...geniaal dat hij een afspraak had met zichzelf.Maar ik denk eigenlijk dat hij iemand anders heeft gezien.





Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #246 Gepost op: 24-02-2023, 12:52:10 »
Dankjewel Marimol. Op basis hiervan kunnen we Soy dus volledig afschrijven.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Denils

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #247 Gepost op: 24-02-2023, 13:43:14 »
Een heleboel "wat als"...

Wat als Daniel in aflevering 4 wel Jurre mee nam in de test maar vooral vragen beantwoorde waarbij Anke en Ranomi er uit sprongen? Misschien leverde hem dat toch het, vermoedelijke, rode scherm op?
Wat als Daniel wist dat Annick veelal op Anke zat (Annick heeft ook toegegeven dat ze de test niet goed gemaakt had maar wel groen). En hij hierdoor de conclusie heeft getrokken dat Jurre dan toch zijn Mol is?
Daniel heeft per slot van rekening pas weer in aflevering 7 zijn scherm gezien en kan zo makkelijk in tunnelvisie terecht komen.
Anke vol eruit op Ranomi en Daniel mazzel door bijvoorbeeld de vraag met de helm kleuren? Hij koos waarschijnlijk voor de zwarte helm van Jurre, maar Soy had ook een zwarte. Ranomi had een rode helm (even uit mijn hoofd).

Lang verhaal kort... ik zie nog steeds mogelijkheden dat Jurre niet de mol is...  ::schaam::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #248 Gepost op: 26-02-2023, 12:27:15 »
Valt op dat Daniël in afl. 8 zegt dat hij nog maar 1 keer all-in op Jurre is gegaan.


afl. 1

Sarah --> Ranomi, Froukje, Daniël en Sander

Soy --> Daniël op 1 (verdacht Nabil nog niet) (3e test)
Nabil --> Jurre, Froukje, Ranomi, Soy, Sander aanpast: 1e en 2e testbiecht heb ik verwisseld *
Froukje --> Haar 2e verdachte is Daniël. Geknipt alsof Annick haar #1 is. Vult vraag in op Daan
Jurre --> niet: Froukje, Annick
Annick --> Ranomi, Froukje, Sarah en Sander. '4 mensen'. Vult in dat Mol 1 vd zangers was
Anke --> Sarah (test 3). Vult in dat Mol vrouw is. niet: Ranomi, Jurre, Daniël
Daniël -->  verdenkt Annick en (minder) Froukje in biecht opdr 1.2. Vult in 'De Mol deed deelopdrachten'
Ranomi --> Soy op 1 (zie testbiecht afl. 2)
Sander --> Soy op 1, Froukje, Sarah (minder), Annick

afl. 2

Soy --> Verdenkt Nabil. Zegt er niet bij of het z'n #1 is. "Niemand verdenkt Nabil"
Nabil --> Ranomi, Sander, Froukje, Anke. 'Niemand verdenkt Anke.' zie afl. 1*
Froukje --> Nabil op 1** daarnaast Ranomi, Jurre. "Redelijk gespreid" "weet vooral wie het niet zijn"
Jurre --> Daniël, Froukje (extra beeld), '...en Annick'.
Annick --> Ranomi (zie 3e test). Denkt dat ze goed zit. Vult vraag in op Soy
Anke --> Froukje, Soy, Annick, Ranomi (noemt eerste 3 namen ook aan Daan)
Daniël -->  Froukje op 1? (extra beeld). (Bondje: Jurre, Soy.) 'Mol met dienblad in staalfabriek'
Ranomi --> Soy op 1
Sander --> Soy op 1 (nog meer), noemt Annick als een andere verdachte

afl 3.

Soy --> Neigt naar Nabil-tunnel. Ook Ranomi, niet Daan (niet Anke)
Nabil --> (neemt Annick mee in spreiding. Niet Anke (andere biecht)) (mogelijk testbiecht uit andere afl.)
Jurre --> spreidt over "Ranomi, Nabil, Annick en toch ook Daniël"
Annick --> Ranomi op 1 (alweer). Vult Mol-vraag op haar in. (Niet: Nabil)
Anke --> (noemt Ranomi als verdachte (hotel))
Daniël --> *knip* 'Ranomi, Soy en Annick vooral' 'tunnelvisie op 2 hoofdverdachten' (Niet: Nabil)
Ranomi --> ?, spreidt o.a. op Soy (minder) en Annick. (evt. Daniël (biecht)) (niet Anke (hotel))
Sander --> tunnelvisie op een man, niet: Annick, Daniël.

afl. 4

Soy: --> Neigt weer naar tunnel (Nabil?) '4 mensen' niet Jurre
Nabil --> Ranomi op 1. (eventueel Daan (wil weer een kamer met hem delen))
Jurre --> onbekend
Annick --> bijna all-in op iemand. "Zelfde #1 als Nabil" niet: Daniël, Nabil, Jurre
Anke -->  alleen Soy, Ranomi & Nabil. Vult Mol-vraag in op Nabil
Daniël --> Jurre op 1, vervolgens Soy, Ranomi en beetje Annick
Ranomi --> onbekend

afl. 6

Soy --> vult Mol-vraag in op Nabil
Nabil --> "alweer gaan zitten op Anke *knip* en een beetje op Ranomi" Paranoia / schrijft niemand af
Jurre --> 'Soy iets gestegen.' Zichzelf gereset na opdr 5.2. Ook Soy niet vertrouwen. Vult vraag op hem in. Vrijstelling
Anke --> Nabil, Ranomi, Soy. Zet joker in
Daniël --> Jurre. Twijfelde eerder om te spreiden over nog iemand. Vrijstelling
Ranomi --> Soy "nog steeds" op 1, neigt ernaar dat Jurre nepmolt. Vult vraag in op Soy, Nabil, Ranomi. Zet joker in

(2e test)

Soy --> zegt vraag over Mol 'in het andere groepje' te gokken. Van: wat zou de Mol doen. Vult die op Jurre en Nabil in
Nabil --> zover gekomen, moet risico's blijven nemen. 'Blijven stemmen op wie ik altijd heb gestemd' vult in dat Mol kist heeft meegenomen
Anke --> (vult vraag op Ranomi in)
Ranomi --> weet nog steeds niet op wie ze wil gaan zitten. Kansberekening. (gokt antwoord op kenteken-vraag)

afl. 7

Soy --> Ranomi op 1, daarnaast Jurre. 'Jurre zou ook goede Mol zijn, kiest altijd voor zichzelf'
Jurre --> Daniël
Anke --> Ranomi en Soy. Neigde steeds meer naar 'perfecte Mol' Ranomi ***
Daniël --> Jurre
Ranomi --> Soy, spreidt

afl. 8

Soy --> verdenkt (ook) Jurre. Jurre die alweer een opdracht wint / gespeelde reactie vrijstelling. (evt. Daniël op 1, wil zelfde envelop opdr. 8.1)
Jurre --> Vrijstelling. Wil dat Soy penningmeester wordt, die dat accepteert
Daniël --> zit op Jurre. Soy en Ranomi niet helemaal gestreept. (eerder één test volledig op Jurre ingevuld "en ik kreeg toen een groen scherm" afl. 7 dus )
Ranomi --> onbekend (lijkt Jurre te verdenken (lichaamstaal) of doet net alsof)

afl. 9

Jurre --> Daniël
Daniël --> Jurre
Ranomi --> Daniël

* de eerste twee testbiechten van Nabil lijken te zijn verwisseld. Zie Reactie #194 van Marimol. Ik heb ze omgewisseld
** Froukje heeft vooral op Nabil ingezet (Instagram en Niet de Mol afl. 5), maar wel gespreid (Niet de Mol)
*** Anke draagt penningmeesterschap aan Ranomi over
« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 08:49:42 door Amethyst »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #249 Gepost op: 26-02-2023, 17:59:39 »
Ik denk dat Soy op Daniël zit. Bij de fotowedstrijd wil Daniël envelop nummer 2. Soy wil die gelijk ook (denkt waarschijnlijk dat zijn mol Daniël de vrijstelling wil).

Ranomi vertrouwt Jurre niet. Het geld bij de laseropdracht geeft ze meerdere keren aan Daniël en niet aan Jurre.

Ondanks wat er in de uitzending is gezegd door Daniël over vol op Jurre gaan (dat hij dat maar 1 keer gedaan zou hebben), denk ik dat hij nog steeds vol op Jurre zit.

Jurre is de mol, dus het maakt niet zo veel uit op wie hij zit.

Al met al zal Soy vertrekken en blijven Ranomi en Daniël er in. Één van wordt de winnaar, de ander dus de verliezer.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #250 Gepost op: 26-02-2023, 18:55:57 »
Ik denk dat Soy op Daniël zit. Bij de fotowedstrijd wil Daniël envelop nummer 2. Soy wil die gelijk ook (denkt waarschijnlijk dat zijn mol Daniël de vrijstelling wil).

Ranomi vertrouwt Jurre niet. Het geld bij de laseropdracht geeft ze meerdere keren aan Daniël en niet aan Jurre.

Ondanks wat er in de uitzending is gezegd door Daniël over vol op Jurre gaan (dat hij dat maar 1 keer gedaan zou hebben), denk ik dat hij nog steeds vol op Jurre zit.

Jurre is de mol, dus het maakt niet zo veel uit op wie hij zit.

Al met al zal Soy vertrekken en blijven Ranomi en Daniël er in. Één van wordt de winnaar, de ander dus de verliezer.
Soy schoot ook als eerst Daniël af tijdens het lasergamen en mij viel ook op dat Ranomi voor dat Daniël en Soy de envelop pakte heel erg naar Jurre keek of leek dat maar zo..

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #251 Gepost op: 26-02-2023, 19:02:05 »
Dat viel mij ook op maar het is geen geheim dat Ranomi steeds spreidt en Daniel in ieder geval nooit verdacht heeft. Dus geeft ze hem het geld.

Uit het doolhof bleek haar duidelijke keuze voor Soy dus het is een waagstuk als ze nu ineens zou switchen, EN niet meer spreiden, EN alles op Jurre ??? ??? Lijkt me niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #252 Gepost op: 27-02-2023, 00:11:11 »
Mooie analyse, Contraspion. Ik heb het meeste overgenomen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #253 Gepost op: 27-02-2023, 00:20:55 »
Bedankt Amethyst.

Goede aanvulling Mol1991. Dat viel ook op.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #254 Gepost op: 27-02-2023, 08:54:24 »
Sorry, Mol1991. Had even gemist dat ik dat ene van jouw post had gelift.

Bij Jurre is alleen moeilijk uit te leggen dat Froukje er deels op hem is uitgegaan, maar verder wijzen de verdenkingen resoluut naar hem. Zelfs Daniël heeft al 2 streepjes achter z'n naam. Soy spreidde in afl. 4 hoogstwaarschijnlijk over Daniël.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #255 Gepost op: 28-02-2023, 17:17:42 »
Ik heb Daniëls biechten nog eens beluisterd: 

afl. 6: "Omdat er een aantal jokers in het spel zijn, dacht ik: ik moet minder gaan spreiden. Ik heb getwijfeld of ik dat tussen twee personen zou doen ... maar ik verdenk eigenlijk niemand anders dan Jurre."

afl. 7: "Ik zit al een paar afleveringen tegen iedereen te zeggen dat ik aan het spreiden ben, maar dat doe ik helemaal niet."

afl. 8: "Ik heb natuurlijk een heel erge gok genomen door bij één test volledig op Jurre te gaan en ik kreeg toen een groen scherm."

Dat was dan in afl. 7, want in afl. 6 had hij een vrijstelling, geen groen scherm. Maar toen spreidde hij ook al niet. Snapt iemand het nog?


Lijkt me dat je als kandidaat nog wel weet of je 4-5 dagen eerder je test volledig op Jurre hebt ingevuld.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #256 Gepost op: 28-02-2023, 21:08:38 »
Ja ik kreeg het gevoel dat de biecht uit afl 8 eigenlijk bij aflevering 7 hoorde (of eigenlijk dacht ik aflevering 5, ronde na de koffertjes, maar dan zou er wel heel veel gemanipuleerd zijn..). En dat de biecht van aflevering 7 bij aflevering 8 hoorde. Oftewel omgewisseld.
Dat gesjoemel met die biechten… ik vraag me wel eens af of dat nu bewust is. De boodschap is niet anders (ik ga all-in op Jurre) dus ik denk eigenlijk dat het gewoon (vreemde) edit fouten zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #257 Gepost op: 28-02-2023, 23:46:21 »
Men wrijft ons zo overduidelijk in dat Daniël op Jurre zit en het is door al het gemol zo overduidelijk dat Jurre haast de Mol wel moeten zijn, dat het haast niet anders kan of we krijgen aanstaande zaterdag de schock-executie van Daniël. Zo niet, dan gaat het seizoen echt uit als een nachtkaars, want dan hebben we een finale met een overduidelijke Mol en een overduidelijke winnaar.

Voor mijn Pool zou het rode scherm voor Daniël niet gunstig zijn, want ik noem hem al heel lang als finalist. Maar ik vrees dat de 'toekomstvragen' hem op de valreep zullen nekken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #258 Gepost op: 1-03-2023, 02:30:54 »
Men wrijft ons zo overduidelijk in dat Daniël op Jurre zit en het is door al het gemol zo overduidelijk dat Jurre haast de Mol wel moeten zijn, dat het haast niet anders kan of we krijgen aanstaande zaterdag de schock-executie van Daniël. Zo niet, dan gaat het seizoen echt uit als een nachtkaars, want dan hebben we een finale met een overduidelijke Mol en een overduidelijke winnaar.

Voor mijn Pool zou het rode scherm voor Daniël niet gunstig zijn, want ik noem hem al heel lang als finalist. Maar ik vrees dat de 'toekomstvragen' hem op de valreep zullen nekken.

Ja, dat zou best wel eens zo kunnen zijn. Mocht Daniel er toch in blijven, dan vind ik dat wel zeer verdacht... dat zou zomaar een teken kunnen zijn dat hij stiekem toch de mol is, omdat normaal gesproken de mol en de winnaar niet zo duidelijk aan ons op een presenteerblaadje worden aangeleverd.

Re: Wie zit op wie?
« Reactie #259 Gepost op: 1-03-2023, 11:01:08 »
omdat normaal gesproken de mol en de winnaar niet zo duidelijk aan ons op een presenteerblaadje worden aangeleverd.

Jawel hoor, vorig jaar: Kim zat op Everon, Everon op Kim. Niet de winnaar, maar ze had gewoon minder punten dan Fresia, die ook op Everon zat.
Half Nederland misleidt door de de ogen van Kim achter het masker.
Volgens mij wordt de mol nooit niet geraden.

En het is nog niet te zeggen dat Daniel de winnaar wordt. Hij heeft concurrentie.