Dit keer maak ik niet een Alles Combineren, waar veel input gebruikt wordt vanuit het gehele forum, maar een Ietsje Minder Combineren.
Belangrijk om vooraf te vermelden is dat dit puur uit eigen inzichten in elkaar is gezet. Ik probeer zo objectief mogelijk te kijken, maar andere mensen zullen situaties anders beoordelen.
De IMC bestaat uit 3 factoren:
Posities en ResultatenPer opdracht geef ik elke kandidaat 0, 1 of 2 punten afhankelijk van hun positie én het bijbehoorde resultaat. Iemand die mijns inszien op de beste molpositie staat krijgt 2 punten. Soms wordt er echter op de beste positie niet gemold, dan krijgt een kandidaat 0 punten. Het gaat in deze factor dus niet alleen om de positie, maar ook de afloop speelt een rol. Hoe meer punten, hoe verdachter.
Verdachtmakingen en VerdenkingenVaak zien we in de regiekeuzes dat de mol wat uit de wind wordt gehouden. Met name domme acties van andere kandidaten worden groter uitbelicht. Iemand die veel in beeld is, is daarom ietsje onverdachter. Daarnaast geef ik ook punten als iemand als verdacht wordt bestempeld tijdens de uitzending door iemand anders (niet bij de test). Hoe verdachter iemand over komt op TV, hoe meer punten deze persoon krijgt en hoe minder verdacht deze is als mol.
Deze factor wordt gecombineerd met de verdenkingen van alle kandidaten. Hoe vaker iemand genoemd wordt door kandidaten in het spel, hoe verdachter diegene is. Maar als iemand in het verleden is genoemd door een afvaller, wordt deze minder verdacht.
Omdat de verdachtmakingen vooral in het begin goed werken en de verdenkingen op het einde van het spel, heb ik deze gecombineerd in 1 factor.
Geld VerdienenHet gaat hier niet om de hoeveelheid geld dat iemand in de pot brengt, maar in hoeverre iemand hier voor verantwoordelijk is. De punten worden als volgt berekend per opdracht:
-2 Zelf verantwoordelijk voor geld uit de pot
-1 mede verantwoordelijk voor geld uit de pot
0 Niets erin, niets eruit
+1 mede verantwoordelijk voor geld in de pot
+2 Zelf verantwoordelijk voor geld in de pot
Hoe meer punten, hoe minder verdacht.
Aflevering 1Opdracht 1:
2p. Kist verlaten. Traditionele molstrategie voor 1e aflevering. Zelf goed de opdracht doen, anderen laten zitten.
1p. Overig. Iedereen is uiteindelijk even verantwoordelijk voor het geld.
Opdracht 2:
2p. Ontdekt worden door Jury. Veel invloed op het geld.
1p. Deelopdrachten uitvoeren. Lastig mollen met 5 mensen.
0p. Niet ontdekt worden door Jury. Zelf verantwoordelijk voor geld.
Wie Verdenkt Wie is te vinden bij de overzichten.
Verdachtmakingen:
(+ is verdachter gemaakt, dus minder molkans)
0. Anke en Jurre meeste schermtijd (+)
1. Van Nabil en Annick worden fouten benadrukt (+)
Van Sander en Anke worden goede dingen benadrukt (-)
Jurre en Sarah zijn veel te zien, maar wel positief (-)
Rest is neutraal (0)
x Nabil vind Sarah en Jurre verdacht (+)
2. Daniël verdenkt Froukje en Annick (+)
Daniël veel in beeld als leider (+)
Nabil geeft duidelijk foute antwoorden, terwijl we niet alle vragen zien (+)
Mensen vinden Annick verdacht met de A (+)
Veel schermtijd voor opdracht die niet lukt met Nabil, Froukje en Annick. (+)
Anke dekt zich onnodig veel in (-)
Soy dekt zich onnodig veel in (-)
Jurre geeft goede mogelijke reden waarom hij ontdekt is (-)
Sander legt zijn slechte tactiek uit (+)
Soy zegt dat er aan de andere kant meer gemold is (+)
Opdracht 1:
Kandidaten die aankwamen bij rik waren zelf verantwoordelijk voor geld (+2)
Overige kandidaten waren mede verantwoordelijk voor het binnenhalen van het geld (+1)
Opdracht 2:
Jurre en Sander haalden niets binnen (0)
Anke, Sarah en Soy waren zelf verantwoordelijk voor geld (+2)
Overige kandidaten waren mede verantwoordelijk voor het binnenhalen van het geld (+1)
Totaal voor Aflevering 1: Na 1 aflevering is het natuurlijk nog lastig inschatten. Wel interessant is dat in de verdachtmakingen Sarah er het hoogst uitkomt, wat ik logisch vind. Er is geen reden om vanuit de montage iemand die een rood scherm krijgt verdachter in beeld te brengen.
Daarnaast ben ik niet verrast dat Sander nu bovenaan staat. Hij is ook mijn hoofdverdachte en in deze theorie pas ik mijn eigen zoekmethode toe.