Ik denk dat je daarvoor vooral ook meer tijd voor opdrachten moet uittrekken. Met 45 minuutjes (en in het verleden nog vaker: 30) is het gegarandeerd chaos.
Die tijd is er ook gewoon, er zit 24 uur in een dag. Er is eens per 2 dagen een executie en deze aflevering waren er 2 opdrachten. Beide van 45 minuten. Dat is 1,5 uur op 2 dagen. Ik begrijp dat er ook andere dingen moeten worden opgenomen in die tijd (biechten etc) en voorbereidingen voor opdrachten maar neem gewoon wat langer de tijd voor opdrachten zodat ze iets minder chaotisch in beeld gebracht hoeven te worden.
We hebben nu 4 opdrachten gehad (ik reken de moltelefoon er ff niet bij) en alle 4 zien we chaos.
Rennende kandidaten bij opdr 1, chaotische montage met allemaal deelgroepjes in opdracht 2 bij t zingen, chaos bij opdracht 3 in de staalfabriek en opdracht 4 ook chaos.
Ik snap dat het met zoveel kandidaten sowieso chaos gaat zijn maar een opdracht zoals de dictee opdracht in zuid afrika in 2013 werd ook met veel kandidaten gespeeld maar daar kon je elke kandidaat echt even rustig observeren.