Poeh, er zijn weer zoveel kandidaten aan het mollen dat de mol prima de kandidaat kan uithangen, of lekker onverdacht mee kan draaien. Mij viel vooral het passieve gedrag van Annick , Ranomi en Sander op. Niet veel tillen, niet te actief. De mol werd ook uitstekend geholpen door het collectieve gebrek aan een goede speltactiek. Namelijk niet met z'n drieen tegelijk de trappen op en af, drie tweetallen heen en weer met keien, twee tweetallen met kogels, etc.
Mijn idee is dat het de mol niet uitmaakt of Sarah terug zou komen, ik denk dat de eerste prioriteit was zo weinig mogelijk geld binnenhalen. Of dat met de tactiek was de 1500€ drempel te halen, ben ik nog niet uit, vanwege het risico dat er veel geld binnen werd gehaald zoals blijkt.
Met de 90% van Sarah waren ze met €1800 nat gegaan, maar de voorwaarde was dan wel dat ze de hoge 1500€ trappen moesten nemen. Hoe haalbaar dat geweest zou zij weten we helemaal niet, dus daar is moeilijk iets over te zeggen. Waar de beslissing lag om dat niet eens te proberen is volgens mij ook vrij onduidelijk.