Op het moment dat Soy aan het begin van de opdracht in Woodstock al de verkeerde afslag neemt met "een aap kan ook een ander dier zijn want misschien hebben ze geen niets anders" zie je aan Daniel zijn gezicht al dat hij bedenkingen heeft bij deze interpretatie denk ik. Anke en vooral Froukje gaan wel volledig in mee in Soy zijn idee, en alles wat we daarna zien bevestigt dat. Het drietal zit op een compleet andere golflengte te kijken ('conceptueel' -brtdm), en Daniel heeft het nakijken. Het lijkt er zelfs op dat ze ook even een beetje klaar zijn met zijn fanatisme na zijn muzikale oren inbreng en bij de staalfabriek, gezien het feit dat ze hem negeren en geprikkeld reageren op de goede foto die zonder overleg is genomen. Dat hij deze opdracht geen gewicht in de schaal kon leggen heeft volgens mij daarmee te maken. Ik hoop dat hij lang volhoudt, en vind het begrijpelijk dat hij steun zoekt bij de andere journalist voor samenwerking. Ben benieuwd hoe ver het hem zal brengen.
Verder vind ik toch Ranomi ook rare dingen doen bij de props. Ze is lang bezig met Annick bi de slagtand, dat uiteindelijk de foto niet haalt. Een rood hoedje was haar missie. Maar eenmaal terug wordt de pop inclusief rode fez gebruikt, die daar al vanaf begin stond, beetje overbodige zoektocht naar het hoedje. Zij vestigt ook subtiel de aandacht op de aanwezigheid van een lantaarnpaal in het beeld -dat uiteraard geen onderdeel is van het kunstwerk. En hangt de duif vlak voor het maken van de foto aan de verkeerde kant van het gezicht.
Sander slaat heel erg aan op de lantaarnpaal en komt met iets terug, en Nabil -geloof ik, of Jurre- herstelt op het laatst de duif. Misschien was het van Ranomi een manier om een mol te checken, maar daarvoor denk ik dat dat te subtiel is. absoluut niet subtiel is de zwaardvis voor een vogelsnavel. Mede daardoor mislukt die foto ook. Ik blijf Ranomi meenemen in mijn lijstje.