Het eerst nemen van de foto's die het verste staan doet denken aan een mol bij de props. Maar ik vond die foto's nu niet zo slecht, ik kon wel zien wat ze wilden uitbeelden. Ik weet natuurlijk wat de originele foto's waren die moesten gezocht worden en zij hadden ook de voorbeelden bij hen.
Het enige wat hier mols is, is de volgorde waarin de foto's worden genomen, zodat de zoekers van de ene kant van de wijk naar de andere kant zouden moeten rennen.
Aan de andere kant hoor ik bij de zoekers Anke en Froukje, ook misschien Soy de nadruk leggen op de kleuren. Ook bij de aap en man met rood hoedje wordt er gezegd "een dier en een man met rood hoedje, misschien hadden ze dat dier niet en is die aap niet van toepassing". Als de mol bij die groep zit weet die ook wel in welk deel van de wijk de tekeningen te vinden zijn en kan gemakkelijk een andere kant opsturen.
Ze zijn de hele tijd in ongeveer hetzelfde deel van de wijk gebleven en zijn zelfs een juiste tekening voorbij gelopen.
Zij hadden ook een rechtstreekse invloed op de rebus, hoe minder gevonden tekeningen hoe moeilijker het voor de props werd. En stel dat ze per ongeluk toch de rebus juist hadden, was het 'maar' een verdubbeling van 250euro.
Achteraf leggen zij ook de schuld bij Jurre, die de foto's niet 'recht' zou genomen hebben.